2 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

2 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Bir mayo modeli Güzel vücut şart.. bir itina,, hafif ve zarif bir giyimle her kadın bilhassa yaz mevsiminde cazibeli ve hoş olabilir. Yaz mevsi- üneş mevsimidir. Hafif ve cici elbiselerin, ucuz şıklığın, kadını gü- zelleştıren binbir türlü fantezının mubah olduğu, herşeyin hoş görüldü- ğü bir mevsimdir. Kadın cazibesini ortaya koymak için binbir silâha sa- hiptir: Spor giyinir veya tamamiyle fantaziye kaçar; isterse kollarım sı- çar, isterse boynunu gösterir, en güzel renkleri tecrübe eder, saçlarım günde birkaç kere, saatine göre de- ğişik şekılde tarar, isterse yirmi yaş gençleşecek biçimlerde elbiseler seçer, isterse denizde, bahçede veya dağda yirmi yaşındaki gibi atlar, sıçrar ko- şar ve tırmanır; isterse zarif — bir şemsiyeyi çevire çevire geziye çıkar; isterse de guneşe yatar ve iştah a- çıcı bir meyve gibi yanar. Yalnız bir tek kaıdeye riayet etmekle mükellef- tir: Tipine uygun hayatı ve elbise- leri seçmek ve hayata gülerek, ümit- le bakmak.. Tipe göre model Meşhur Christian Dior'a göre, sık sık değişen bir moda mevcuttur. Fakat bu sık sık değişen modada her kadın kendi tipine yakışan ve hiç te AKİS, 4 AĞUSTOS 1956 sık sık degışmeyen modeller bulabi- lir ve onun vaffakiyeti ya- ni zarıf guzel gorunebılmesı de doğ- rudan doğruya seçme kabiliyetine bağlıd Bugun Amerikada hazır elbisecili- ğin büyük rağbet görmesini sağlıyan mühim unsurlardan bir tanes de kadınların satın almak 1sted1k1eri şeyi derhal tecrübe ederek yakışıp yakışmadığını — görebilmeleridir.. Modaya hâkim olan kuvvet akışıp yakışmıyanı derhal kontrol edebilmek durumu, bilhassa Ame- rikada modaya hâkim yeni bir un- sur meydana getirmiştir: Bu. elbiseyi giyecek olan kadının ta kendısıdır Bir kaç senedir "bikini" mayo ile m cadele eden moda mütahassısları bır netice elde edememişlerdir. Çünkü çok ince, çok genç kadınlar bikiniden vazgeçmemışlerdır Ya şekilde gözden düşürülmeye gayret edilen, vücuda yapışık lasteks mayoların ye- rini farbalalı poplin mayolar doldu - rabilmişler midir? Hâyır, çünkü bu farbalalı mayoları giyebilmek — için muayyen bir tipe sahip olmak lâ- zımdır. Bugün Fransa sahillerinin — meş- hur plajlarında her'türlü mayo- nun, aynı Zarafetle giyildiği görül- nı müştür. Çünkü maksat moda ola giyip gösteriş yapmak değil en yakı- şanını giyinip güzel olmaktır. Klâsik mayoların yanında bikiniler veya tü- nikler aynı şekilde revaçtadır. Zayıf görünmek lüzumunu hisse- den balık etinde bir kadın sık ve in- ce lacivert beyaz çizgili bir lasteks mayo seçmiş, göğüsleri fazla — zayıf olan bir başka kadın ise beden kısmı büzgülü ve altı gene klasik düz ve kendinden benekli bir başka lasteks mayoyu tercih etmiştir. Basma mayolar, basma bikiniler de mebzulen mevcuttur. Fakat bu çi- çekli veya puanlı fantazi deniz kıya- fetlerini giyebilmek için — fevkalâde güzel ve kusursuz bir vücuda sahip olmak gerekmektedir. Vücuda tama- miyle yapışık, çiçekli — kumaştan yapılan balıkçı pantolonu ise ancak çok ince kalçaları olan kadınlar için- dir. Farbalalı ve phselı poplin mayo- lar çok itinalı, ince ve modayı takib edebilen kadınlar tarafından tercih e- dilmelidir. Kusur örten elbiseler endisine hafif ve ucuz bir hazı elbise almaya giden kadınlar tabı Istedıklerı elbisenin rengini ve biçi- landırmışlardır. onlara şöyle bir göz ucu ile bakar ve ona göre tavsiyelerde bulunur. Meselâ çok güzel kollu fakat kemikli bir göğ su olan olan genç kızlar için hazır- anmış modeller vardır. Bunların ya- kaları kapalı bir "boto' yakadır, bu kapalılığa mukabil kollar tamamiyle oyuktur ve güzel omuzları: meydana KADIN çıkarmaktadır. İnce belliler için çok moda olan kalın drapeli kuşaklat cid- den biçilmiş kaftandır ama belleri kalın olanlar kendilerini bu fantazi- ye kaptırmamalıdırlar. Onların yapa- cakları şey "satıcı kız" ın tavsiyesi- ne uyarak bele dolanan ince kurde- le kuşakları tercih etmektir. Zaten bu kurdeleli modeller kalın kuşak- lılar kadar cazip ve güzeldir. Otuz yaşından fazla olanlar için yaz par- i klâsik yakalı klâsik cepli- lere kadar her fantazi mubahtır. Tek elbise sistemi Ilerı görüşlü bir hazırelbısecılık sa- natı müşteriyi kendisine bağlama için onu yerine göre ınce yerine gore şişman, yerine göre uzun ve yerinı göre daha kısa göstermek üzere kı— yafetler hazırlarken muhtelif saatlerinde de kılmaktadır. Bu ro elbiseleri, sayfiye kıyafetleri, — ni- kâh tuvaletleri olarak elbiseler sı- nıflara ayrılırken iki e giyile- arada meselâ bü- 9 yer bılecek tek elbise sistemi de bir hayli alıp yurumuştur Kadınların çoğu sade ve seremoni- Tipe göre kıyafet Güzele ne yakışmaz? 23