2 Ağustos 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

2 Ağustos 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN tahammül edilmez ıstı- insan ölümü ar- çektirdiği raplar karşısında zuluyordu bile Manevi desteğinden mahrum ka- lan vücut işte, o andan itibaren, bü- tün müdafasını terkediyordu ve bu teslimiyeti takib eden on dakika i- çinde kurtarıcılar yetişemezlerse Ö- lüm vuku buluyordu. Ruh mütahassısı, bu neticeye var- mak için meşhur kalp — mütahassısı Duddley White'in son etüdlerinden de istifade etmişti.. Zira bu kalp müta- hassısı da, Balinalarla insan kalbi a- rasındaki muşahabet hakkında yaptı- ğı etüdlerde şayanı hayret neticelere ulaşmıştı Balina buzlu sularda oldu- u kadar sıcak mevsimlerde de, kal- bını âdeta hararet derecesine — göre ayarlıyarak yaşıyordu. İnsanoğlu ise, aynı imkânlara sahipken aynı vazi- yette 20 dakika içinde ölüyordu. Ne- den?. Ruh mütehassısı Frank Var- ren kalp mütehassısına cevâp . veri- ordu: Çocuklar ve hayvanlar idrak- sizlikleri sayesinde — kurtuluyorlardı. Onların vücudu, ancak biyolojik ka- nunlara itaat edıyordu Korku onlar- da fizik bir hâdise idi. Mekteplerde yeni bir sistem B u müşahedeleri derhal müspet bir sahaya intikal ettirmek, onlardan faydalanmak Amerika gibi bir mem- lekette işten bile değildi. İnsanların daha uzun ve daha sıhhatli şekilde yaşamaları, tehlikelere karşı muka- vemetlerini artırmaları için herşey- den evvel yeni bir terbiye sistemine kalkışmaları şarttı: Bu terbiye siste- mi evde ve okulda derhal tatbik e- dilmeliydi. Çocuklar vücutlarına la- yik olan kıymeti atfediyorlar mıydı? Daha doğrusu ona güveniyorlar mıy- dı? Biliyorlar mıydı ki vücut, yaradı- lış itibarile, her türlü hastalıgı ve tehlikeyi başlangıçta yenebilecek ik- tidardadır. Mağar. amının, tabii mukavemetı manevi mukavemetten doğmaktadır ve birçok hastalıkları bugün dahi, kuvvetli bir maneviyat- la yenmek mumkundur. Mağara a- damı tıpkı balinalar gıbı tıpkı küçük Vicki Davis gibi idraksizdi ve korku ile, evhamla kendi kendısını yenme- diği için, birçok hastalıkların vücu- dunda dejenere bir hal almasına im- kân vermiyordu. Onun vücuduna gü- veni vardı. "Korku" bir medeniyet hastalığıdır Ruh mütehassısına göre "sıhhat her şeyden evvel, yaşadığımız dakika- ya iştirak edebilmek kabiliyetidir"”. İstikbal endişeleri, evhamlar, kara düşünceler, huzursuzluk, yarına şüp- he ile bakmak sıhhatin ve uzun rün | numaralı düşmanıdır.. Kalp ve taksit usulü ugün Amerikada kalp hastalığı a- deta bir Amerikan hastalığı ola— rak kabul edilmiştir. Bunda Amer kada hüküm süren “"taksit usulu yaşamanın büyük bir rolü olduğu mu- hakkaktır. Bugün Amerikada yalnız buz do- 22 labı, otomobil, çamaşır makinesi, eş— ya ve giyecek değil; evler, gıda ma hatta seyahatlar taksıtle Ö- denmektedir.. O derede ki, Amerika- lının hayatı, adeta bir taksıt ödeme yarışı halinde geçer. Konforsuz ya- şamayı kabul edemiyen bir zihniyet, devamlı surette elindeki — avcundaki en elzem addettiği eşya ve âletlerin her ay başı, ödenememek yüzünden geri alınma tehlıkesı ile mucadele ha- lindedir. Bun deva ça- lışma, terakkı ve medenı yaşayş se- viyesi muhafaza edilmekte ve fakat bu yarışa iştirak edenlerin huzurları ve kalp rahatları bozulmaktadır. İşte kalp hastalıkları ile taksit usulü a- rasındaki münasebet budur ve bu mü- nasebet taksit usulünü ortadan kal- dırmak için değil, evham ve korku- yu, endişeleri ve huzursuzluğu yen- mek için ortaya atılmıştır. Çamaşır makinesi ve buz dolabı taksidini b- a o - o - Yenilikler demeden ev taksidine girişen, ev tak- sidini ödemeden Avrupa seyahati tak- sidine girişen bir Amerikalı, arzuları yüzünden kendıs ine kalp hastalıkları kapısını açmış — bulun- maktadır. Korku vücudun en büyük düşmanıdır. Çocuklara, vücutta yen- meyi öğreteceğimiz en mühim — şey işte bu korku ve evhamdır. Bugün hemen hemen bütün Ame- rikan mekteplerinde tatbik — edilen yeni bir vücut anlayışı terbiyesi o de- rece semere, vermiştir ki iami'de henüz yürümesini — öğrenmeden bir yüzme havuzunda suya dalan çocuk- ların şayanı hayret muvaffakiyetini bize göstermiştir. Bu çocuklar henüz korkmayı bilmedikleri için suyun dibinde ve üstünde yüzmüşlerdir. Psikiyatr Varrene göre iyi terbıye edilmiş bir vücut "atom"la dahi eğ- lenebilecek kadar kuvvetlidir ve ço- cuklarının çok yaşamasını istiyen an- ne ve babalar herşeyden evvel çocuk- larındaki manevi korkuları silip on- ları vücut mukavemetine alıştırmalı dırlar. Terbiye Su altında çocuk bahçesi L os Angeles'te yaşıyan bir yüzme öğretmeni Mrs. Jen Loven tama- miyle tesâdüfi olarak, fevkalâde cazip bir usül keşfetmıştır Talebelerinden bir tanesi yüzme havuzunun yanın- da bir otomobille oynarken otomobi- lini suya düşürmüş, bunun üzerine di- ğer arkadaşları otomobili almak için suya dalmaya mecbur kalmışlardır Bu işle uğraşan çocuklar o derece eğ- lenmeğe başlamışlardır ki, Mrs. Lo- ven yüzme havuzunu ' çocuk bahçesi" şekline sokmuştur nefes Yeni yüzmeye başlıyan- Yüzmek herşeyden evvel meselesidir. Mrs. Loven'in çocuk bahçesi dünyası.. lar ve çocuklar, korkudan nefeslerini tutmasını bilemezler ve suya dalma- ya çekinirler. Fakat suyun dibinde- ki bir bisiklete binebilmek, suyun di- bindeki otomobil yarışına iştirak e- debilmek için çocuklar neleri — göze almazlar ki.. İşte bunu gözleri ile gö- Mrs. Loven, yüzme havuzunun dıbını oyuncakçı dükkânına çevirmiş ve çocuklar kısa zamanda balık gi- bi yuz eye başlamışlardır. Mrs. Lo- ven'in oğulları yüzme şampiyonudur ve küçük kızı daha iki aylık iken yüzmeye başlamıştır. Moda Çirkinlik bir suçtur! Bugün çirkin kalmak ve güzelleş- meyi bilememek bir kadın için, suçtur. Estetik ameliyatları, harika cilt ilaçlarını, mahirane makyaj sa- natını bir yana bıraksak bile normal AKİS, 4 AĞUSTOS 1956