27 Ekim 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

27 Ekim 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Bir yalancı redingot Bolluk arkada toplanıyor toyu yapmaktır. Her hayatın bir man tosu vardır. Şehird veya sayfiyede oturan kadının seçecegı manto tipi birbirinden tamamiyle ayrıdır. Bir kadın sokağa en çok ne için çıkmak- Çocuklarım gezdirmek için mi? Akşamları kocası ile sinemaya ve tiyatroya gıtm ek için mi? Haya- tının büyük bir kısmını seyahatla ge- çiren kadın ile ekseriya evde oturan Ve ancak zaman zaman geceleri çı- kan kadının manto ihtiyacı elbette ki aynı olamaz. Spor mantolar Sık sık çocuklarını gezdıren, çarşı pazar dolaşan, seyahat eden, bü- roya giden, çok yürüyüş yapan 'dina- mik ye faal kadının herşeyden evvel güzel, Iısıtıcı, dayanıklı bir spor mantoya ihtiyacı vardır. Spor man- to deyince akla derhal çok sade bi- çimli, dümdüz bir manto gelmemeli- ir. Bu sene spor mantolar fanteziye çok müsaittir. Onu klâsik bir deve tüyü kumaştan yapmak istediğimiz taktirde kemerli, büyük cepli malüm erkek paltolarına benzetmemeğe ça- lışmamız şarttır. Bilâkis onun yaka- sını meselâ "mutondore" bir kürkle yumuşatmanız, aşağıya kadar düğ- meli yaparak, ona bir kadınlık hava- sı vermeniz şarttır. Eğer spor manto- nuz için daha yumuşak bir kumaş seçmişseniz, aşağıya doğru hafif- çe hoş kestırebılır yakasına toplu şe- AKİS, 21 EKİM 1956 kilde rönar koyabılırsınız Desenli, kareli spor kumaşlardan * martıngal" li, cepli, hafifçe" bol mantolar da bu sene çok modadır. Fakat 1956 - 57 senesinin en cüretkâr spor mantosu büyük kareli bir "prens dögal" den yapılmıştır. Manto düz hatlı, kollar bol ve zengindir. Yaka ucu püsküllü küçük bir eşarpla kapanmaktadır. Öğleden sonra mantolar S ık sık ziyaretlere giden, akşam ü- zeri süslenere gezmesini seven kadın daha ziyada gri veya renklerde, fantezi kumaşları etmeli ve 1956 modasına uyarak der- i toplu, düz hatlı biçimleri seçmeli- dır Eğer güzel düşen, supl bir ku- maşınız varsa, bunun için belde büz- güleri toplayan yalancı kemerli bir biçimi seçebilir, süs olarak yakanıza güzel bir gül oturtabilirsiniz. Kadi- fe geçirilmiş küçük erkek yakalı, düz hatlı öğleden sonra mantoları da, çok yukardan düğmelenmek şartı ile, fev- kalâde modadır. Bu sene moda ©o redingotlara gelince, bunların belleri oldukça yukarıdan ve pek az bariz şekilde gösterilmiştir. Redingotların en büyük aksesuarları güllerdir, bir de aynı renkte fötrlerden yapılmış u- zun şapkalar. Yukardan bel ve uzun şapka kadına ince uzun bir görünüş, şıklık ve zerafet vermektedir. 1956 modasında yalancı redıngot ini alan mantolar, yükse duran bir martingal ile beldeki bolluğu arkada toplıyan mantolardır. Zor kıyafetleri Bir öğleden sonra mantosu Yakada da bir gül Makyaj yapan kadın Bu yıl az boya sarfedilecek kolaylıkla taşıyabılen şık kadınları ince olmak şart bu yalancı redin gotlara rağbet edebılırler Güzellik Bu yılın makyajı B ir kadın elbiseleri ile yeni modayı intibak eder. Fakat ona yeni ha vayı verecek olan şey daha ziyad makyajı, —süs eşyaları ve n bunların kombinezonuna bağ l olan şahsiyetidir. Vakıa hiçbir ka dın makyaj hususunda, bir diğerin aynen kopye edemez ve hiçbir ka dın modadır diye tipine uymıyan bi saç modelini veya allığı kullanamaz Ama her kadın modanın, güzellik s: hasına getirdiği degışıkhklerı bir ke re tecrübe edip, bunların içinde ken disine en çok yakışanı bulmak mec buriyetindedir.. Yoksa on sene evve yakışanı aynen tatbik etmekte de vam ederse, bütün cazibesini kaybe der Yarım saçlar 1 956-57 kadınının saçları kısa de ğildir. Fakat 1956 kadınının saçlar ir. Meşhur berberle tedir. Ön tarafta ise biraz daha la sadır. 1956-57 saç modasının bugüne kadar en çok tutunan şekli alttan şişirilerek kabartılan saçlardır. U mi manzara geniş bir dalga ha ündedir. Ama Şşakaklarda kıvrılar birkaç küçük ve yumuşak — yana 25