27 Ekim 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

27 Ekim 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

C E M Ankaradaki Maarif Kolejinin "Or- ta-Hazırlık" sınıfı talebeleri Adnan Menderes'ten fena alde şikâyetçi- dirler. Tİddia ettiklerine göre — Ad- nan Menderes kendilerine hükmet- mek istemektedir. Bu ' şikâyetlere karşı talebelere: — Ne yap alım Adnan — Mende- resi siz seçtiniz" diyenlere talebe- ler şöyle mukabele etmektedirler: — Biz, böyle çıkacağını nereden bılebılırdık y Adnan Menderes, Bayındırlık Ba- kam Ethem Menderesin yeşil gozlu cin gibi zeki oğludur ve sınıfının mü- messili olarak seçilmiştir. * alışma Bakanının kızı Gülay Tar- kan ile Münip Bilgiç'in nikâhları- na davetli olanlar alışılmamış bir da- vetıye aldılar. Davetiyenin kabının mavi fonunda yıldızlar vardı, iç ta- raftaki metin d0 ru gi- den çifti gösteren resım üzerine ya- zılmıştı. Kapağın öteki tarafında ise bir bebek gülümsüyordu. Cumhur- başkanı Celâl Bayatın şahıd olduğu nikâhı takiben genç evliler Avrupa- da uzunca sürecek balayı seyahatine çıktılar. —Anlaşılan döviz disponibi- litelerimiz artık balayı seyahatlarına müsaade edecek hale geldi! * eçen pazar Ankara Hipodromun- hazır bulunanlar bir genç kı- Zı cesaretinden dolayı uzun uzun al- kışladılar. Esin Atm entilmen ko- şusunda erkek rakıplerıyle karşılaş— mayı göze almıştı. Gönül Esin At- ıman'ın bu koşuyu kazanmasını 1s— erdi ama, bındıg atın gücü bu i elvermedı Buna rağmen Esin Atman, atını bir Jokeymış gibi maharetle sev- kü idare etti. Üstelik jokey- kıyafe- tini kendisine o kadar yakıştırmıştı 'ki, tribünleri dolduran at meraklısı hanımların bir başka bakımdan da gıptasını çekti. Yalnız bir nokta çok kişinin zihnim kurcaladı: Kız jokey acaba nerede soyunup giyinmişti? Zi- ra Hipodromda jokeylerin giyinme- sine mahsus bir tek oda vardı. O da "erkeklere mahsus"tu S uudi Arabistan Kralı İbni Suudun ellüüç yaşındaki amcası Emir Su- ud'un yirmi üç yaşındaki guzel karı— sı Nada ile İstanbula gelişi hadise ya- rattı. Fakat kendılerınden bu derece bahsedilmesinin sebebi ne Hilton Karadenız dairesinde (gundelıgı 300 T.L.) yaşamaları ve ne de yeni evli- lerin arasındaki muazzam yaş farkı- dır. Hadise Emir'in foto muhabirle- rine güzel karısının Tresmini çektir- memek için yaptığı mücadeleden çık- tı. "Lâaa" dedi de, başka bir şey de- medi. Gunlerce kapının önünden ay- rılmayan foto muhabirleri boş elle dönerken yegâne teselliyi birbirlerine, "Bu Emir'in Türk erkeklerine yapa- bileceği en güzel komplimandır" de- mekte buldular. 28 Adn enderes Hükmetme — meraki Istanbul bugünlerde asilzadelerin is- tilâsına uğradı. Önce Malta fah- ri Baş Konsolosumuz Lord Granches- ter, ondan sonra da Landon Times gazetesinin sahibinin oğlu Lord Astor geldi. Bu lordların filmlerde gördü- ğümüz lordlardan zerre kadar farkı yok: Koyu gri elbise, melon şapka, hafif kır saçları ve zerafet Bütün bunlar her ikisinde de bariz bir şekil- de göze çarpıyor. Hele genç olan Lord Astor halktan bir Türk kızıyla aniden evlenirse kalkman Türk film- ciliğine güzel Ur mevzu kazandıra- cak. Zira, Lord Astor Divan Otelinde Türk dostlarıyla görülmeğe başladı. * SNİorldwide Press Service'ın Avru- pa Müdürü Frank Gevase Akde- niz memleketleri hakkında yazacagı kitabın tetkiklerini yapmak için mem leketimize geldi. Türkiyeye ikinci zi- yaretini yaptığını söyleyen Frank Ge- vase, "Hertaraf yıkılıyor, demek in- şaat ta yapılacak" — kerametini yu- murtladı. Kitabında uzun uzun,Tür- klyeden de bahsedeceğini — söyleyen muharrir, "kuzum, amela diye dört motorlu 'bir dansöz Varmış, beni bu gece ona götürür müsünüz?" dedi. Anlaşılan — Gevase tetkıklerıne neşeli bir haleti ruhiyeyle başlamak istiyor * Tanınmış tüccarlarımızdan Behzat rgüven'in karısı Leyla Ergüven gözlüğünü evde — unutmasının ceza- sını fazlasiyle çekti. — Apartmanının asansörüne bindiği zaman Leylâ Er- güven hıç birşeyin farkında değil- di. Düğmeye bast ktan sonra omu- zuna bir cisim' fırladı, önce bunun ne oldugunu ıyı seçemedı Bir taraf- an da gözlüğünü unuttuğu için ken dısıne söyleniyordu. Dikkatli bakın a bunun bir maymun olduğunu gör- dü ve yüreği ağzına geldi. — Fakat bütün soğukkanlılığını muhafaza e- derek asansör duruncaya kadar çı- tını çıkarmadı. Kendini oradan dı- şarıya attıktan sonra olanları anlat- maya lüzum yok. t maymunun nereden geldıgını soylıyelım partmanda oturan bir kiracının mu- zip unu canı sıkıldığından a- sansore saklanmıştı ve Leylâ Ergü- venin omuzuna hüsnü niyetle bir şa- Esın Atman starta gırıyor Jokeylere taş çıkartan kız! AKİS, 27 EKİM 1956