20 Eylül 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

20 Eylül 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

lu onlara- radyolarımızın dinleyici- leri olmuştur Hakikaten Sıtkı Yır- calini asın - Yayın ve Tuzlanı Bakanlığından ayrılıp, onun yerine Server Somuncuoğlunun — getirilme- sinden itibaren — radyolarımızda ve meşhur Anadolu Ajansında o kadar göze batıcı değişiklikler olmuştur ki bunun farkına varmamanın imkanı artık kalmamıştır. Böylece Bakan- ların, tedvir ettikleri sahalarda söz ve selâhiyet sahibi oldukları haki- kati anlaşılmış, Server Somuncuoğ- lu bu suretle yeni partisini itham al- tında yaşamaktan kurtararak bir üyük hizmette daha bulunmuştur. Radyoya ve Anadolu — Ajansına Server Somuncuoglu tarafından ve- rilen yeni nizamın rekoru — geçen hafta kırılmıştır. Geçen — haftanın sonlarında Ajans bültenini eline a- lan gazetecilerin gözleri, bir habere rastladıklarında faltaşı gibi — açıldı. Devletin resmi ajansının bildirdiği- ne göre Vatan gazetesinin başyazarı met Emin Yalman tarafından solculuk isnadı altında — bırakılması üzerine savcılık Muğla mılletvekılı Burhan Belgeden muvafakat iste- mişti ve Burhan Belge bu muv afa- kati vermişti. Gazeteciler' i başlarını sallamaktan kendilerini alamadılar. Haber, hakikaten şaşılmayacak gihi değildi, iki kişi arasındaki ususi bir münakaşa basit bir adli vak'a haline gelirse meşhur A. A. nın bül- tenleri demek o vakaya açılacakta Ama herkes A. A. nın alâkasının sebebini anlamakta geç — kalmadı. Burhan Belge yeni Bakan Somun- cuoğlunun 1 numaralı müşaviri ola- rak çalışıyordu. Eee, onunla alâka- lı haberler elbette ki' A. A. tarafın- dan verilecekti. Mamafih bu — çeşit bir havadisin Ajans bültenine girme- si ilk defa vâki oldu. Bu hafta ba- sın çevrelerindeki kanaat — rekorun kolay kolay kırılamayacağı merke- zindeydi. Ama bu gidişle bir zatı şe- rifin muhterem mahdumunun — mu- vaffakiyetle — sünnet — edildiğini ve mahdum beyin sıhhatinin — hamdol- sun yerinde bulunduğunu A. A. dan ogrenmek hattâ radyolardan dinle- hiç kimseyi ziyadesiyle şaşırt- mayacaktır D. P. nin sesi erver Somuncuoğlunun Basın ş Yayın Turizm Bakanlığının aşına gelmesınden bu yana radyo- ya A. A. ya verilen yeni niza- mın tek tezahürü Burhan Belgeyle alakalı haber olmadı. Geçen hafta içinde radyolar "hidayete — erisen" iyeni yeni vatandaş kütleleri bulun- duğunu ilân işine devam ettiler. Hi- dayete erisen vatandaşlar C. H. den istifa edip D P. ye katılan va— tandaşlardır. Radyo muhalif bir 0- cak başkanının ihtida ederken D. P. Genel Başkanına yazdığı edebi ve 'siyasi mektubu da bir kaç defa tek- rarladı. Sayın ocak başkanı muhalif saflarda çalışmanın artık canına tak ediğini, Demokrat İktidarın yurdu susledıgı eserlerı nıhayet görebildi- ğini, bun üzerine de Demokrat Partıye katıldığım ateşın bir dille anlatıyordu. Gerçi aynı haberi, A, A. bülteninden naklen veren gaze- telere "kütle halinde istifalar" vu- ku bulduğu soylenen yerlerdeki se- lâhiyetli C. H. başkanları bun- lardan habersiz bulunduklarım bil- dirdiler ama, radyo o tavzihleri ne- şir işinde pas geçti. Eee, radyonun mikrofonları da "Inkarcı muhalif- ler"! in eline teslim edilemezdi ya.. Fakat radyolar pas da geçse, Erzın- P. kongresinin Serve Somuncuoğluna çektiği bir telgrafı duymayan kalmadı. A. A. ve Ajans, büyük sevinç içinde Erzincanda C. H. P. den 6500 akllı vatandaşın is- YURTTA OLUP BİTENLER tifa edip D.P. saflarını zengınleş- tirdiğini müjdelemişti. C. H. P. ler hemen tahkikat ; yaptılar. Hıç kimsenin böyle bir şeyden haberi yoktu. Tahkikat gösterdi ki bu beri veren D. P. nin bölge mufettı- şi ve Elâzığda Kore kahramanı Ce- lal Doranın karşısında mağlup olan talihsiz aday Natık Poyrazoğludur. unun üzerine Serv: Somuncuoğ- luya bir telgraf çekılerek habenn tamamile uydurma olduğu bildirildi» Bu kadarla kalsalar ya.. Hayır! Er- zincanlı C. H. P. liler telgraflarına ilâve ettiler: "C. midesiy- le bağlı olanlar ondan çoktan ay- rılmışlardır". Bu ilâve Bakanın hiç hoşuna gitmedi. Ama sesini çıkar- madı. Bu arada başka bir telgraf daha aldı. Onda "istifa eden vatan» daş" diye bir takım eski istifaların bıldırıldığı, hatta ölmüş kimselerden bahsedildiği haber veı'ılıyor ve de- niliyordu ki: "Hani bir gün, radyo- lar Server Somuncuoglunun C. H. P. den istifasını da yeni habermış gibi okurlarsa hiç şaşmayacağız. Ba- kan o telgrafa da cevap vermedi. Fakat yeni nizam devam etti. Büyük değişiklik erver Somuncuoğlunun radyola- ra ve A. A. ya verdiği yenı ni- zamın bir hususiyeti bu hafta için- de gözden kaçmadı. Radyolar ve A- jans Muhalefet İçin daima şikâyet mevzuu olmuştur. Radyolar ve A- jans daima partizan neşriyat yap- mışlardır. Ama Somuncuoğluna ka- ar her Bakan zevahiri kollamaya gayret etmiştir. Meselâ radyoda sa- dece Hükümetten bahsedildiği, par- tililere mikrofonun verilmediği ileti surulmuştur A. nın D. P. ile de, . H. P. ile de meşgul bulunmadığı, f kat İktidarı alâkalandıran haber- lerı "elbette ki" vereceği bildirilmiş- . D. P. Grubu tebliğlerinin okunup Somuncuoğlu C. H. P. Meclis Grubu Başkan Vekili olduğu günlerde C. H. P. liler arasında Geçmiş zaman olur ki.... AKİS, 20 EYLÜL 1958