20 Eylül 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

20 Eylül 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Zabıta Ethem Yetkiner Dert bir değil ki... Bir taş attı... Istanbulda, sıkı yönetim rinedahi taş çıkartacak dere aşırı tedbirlerin alındıgı şu günlerde sabık Em t Um. Mdü. ve iddiasız Istanbul Vahsı Yetkmer ile İstanbul Emniyeti ve hele si- yasi işlere bakan Birinci Şube memurları son — derece tedirgin diler. Hayli bir zamandır İstanbul postahanelerinden — posta- lanmış — bir takım — mektuplarla, Devlet ve Huku et başkanları— na — tehditler, hakaretler yağdı- ran — yazılar zıldığı ihbar e- dilmiş, bütün Istanbul emniye- ti — seferber — edilmişti. — Tahkikat son derece ciddi tutuluyor, a- deta uçan kuştan bile hesap so- kuruluyordu Nihayet geçen hafta- sonlarında bir gü bindi- kıtalar halinde — Beşiktaşa edilen emniyet — kuvvetlenip Müdürlüğü — binası- lar. — Alınan tedbirler o genişti ki, — dışarı ba- kan — birisi bir ihtilâl bastırılı— sanabilirdi. Binanın içine gi- mniyet memurları biraz ra yanlarında biri .erkek, üçü dın dört kişi ile dışarı Kadınlar son derece şaşkın perişandılar. — Polisler, kollarından tuttukları sanıklarla birlikte, bin- dikleri Aarabalarla — derhal Beşık— taştan ayrıldılar Ertesi gün Bilgin ve kadınlar Tekel Heyeti rısan tehdit ve kendisi, AKİS, 20 EYLÜL 1958 günle— rılmış sevk Faika — Erkasım, Merzuka Ozkan serbest — bıra- Genel Müdürlüğü Kalem Şefi olan adındaki erkek ise, akaret mektuplarımn tarafından — yazıldığını i- tiraf ,ettiğinden — tevkif , edilerek adliyeye , teslim — edildi., — Yapılan soruşturma — Ali — Arısanın — aklen p de mazbut olmadığını — mey- Kralın Yaveri erkes Irak İhtilâlinin bir u- H cunu yakaladı Çekıyor da, çekiyor. Gözle görülen, P. büyüklerinin bu ihtilâl lafın— dan hiç hoşlanmadıkları ve ka- naatlarınca hakın — Muhalefet tarafından bu ihtilâlin — Türki- yede tekrarına teşvik olundu- ğu.. Üstelik, . bizzat Dışişleri Bakanının Mecliste ifade etti- gine göre "her memlekette iki, üç bin serserinin çıkabileceği” zehabı lere hâkim. ma Irak ihtilâli "İki, üç bin ser- seri” nin marifeti değildir ki.. akınız, mesele nedir: Nu- ri es Said. ZA, nnedıyordu ki İk- tidartna karat bir. takım ser- seriler nabilir, — sokak halkı kıpırdanabılır Hattâ bir sergerde çıkabilir ve kendisini göğsünü gere recek, daha S mıştır" diyordu. İhtimal ki teh- like sokak serserılerınden gel- seydi Nuri e S n hakkı o- sırtlamışlar- dır. İçte, ona karşı tedbir yok- tur. — Siz sarayınızın duvarları- nı yükseltiniz,, siz odadan oda- ya muhafaza altında geçiniz, siz dört bir tarafınıza polis ti- kiniz, Peki, evinizdeki âhçı- yı ne yapacaksım ? Trak kralı Faysalın yaveri bugün ihtilâlcilerin safın a bu- unuyor ve — Nuri Saıd nsanın gözün rer, ne rahat ve huzur kalır. dana çıkardı. Ama İstanbul Em- niyeti, — kendisini günlerce — gece- li gündüzlü meşgul eden tehdit hastasını meydana — çıkarmaktan olayı son - dereci memnundu. YURTTA OLUP BİTENLER Mühim, ama bir dâva gün elinde — kalem, ve zihninde saklayan C. H. P. son derece mühim çıkarılmış; mek- korkunç. düş unceler birisi ele geçırılm Evin içi u haftanın ortasında — çarşamba günü gazetelerde bir tebliğ çıktı: Muhabirler tebliği oldukça erken sa- atte getirdiler. Her şey gösteriyor- du ki metin hazırlanmış, fakat bası- na verilmesi "hususi sebepler" le ge- ciktirilmişti. Tebliğ dört maddelik- ti. Gözler en ziyade maddeye takıldı. yordu: i içi du. Fakat C H. P. eden hâdiselere vukufu o partının "evin içine düzen şi" ne nihayet giriştiğini Parti .Mec lısının bu tebliğinden kolaylıkla an- ladılar. Geçen haftanın sonunda m. günü İsmet İnönü Heybeliadadan er- ken saatte -sekiz vapuruyla- İstan- bula indi. Cumartesi, , pazar- tesi ve salı günleri sekiz vapurunun yolcuları C. H. P. Genel Başkanını ralarında gördüler. İsmet nönü vapurda muntazaman gazetelerını okudu, sigarasını tüttürdü. Halin den kafasının işlediği ve aklının bır yerlerde olduğu seziliyordu. Kara- öyde kendisini hep 30.050 numara- lı, iki renkli Oldsmobile marka oto- mobil karşıladı Otomobil, küçük og— lu Erdalın kayınpederi ve İnönü hakikaten sevdiği, takdir ettiği Alı Faik Ahmet Barutçu Tüzüğü gözden geçirelim beyler! 7