20 Eylül 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

20 Eylül 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

YURTTA OLUP BİTENLER Millet Asmalar budayalım eçen hafta içinde bir gün, istis- nasız bütün millet az kaldı hay- retten küçük dilini yutacaktı. Doğ- ru haber almasıyla maruf Cumhuri- yet gazetesi, hem de birinci sayfa- sının t_epesinde büyük puntolu harf- lerle "İstanbul surlarının tamiri ıçm seksen milyon lira sarfedilec ceği" ni .Verilen tafsilâta — nazaran çalışmalar surlarda bitmeyecek, ay- nı zamanda Aksaray ve Eminönü meydanları da yükseltilecekti. Ha- beri okuyanların kulaklarında Mali- ye Bakanı Hasan Polatkanın Meclis kürsüsünde daha bir ay evvel söy- lediği sözlerin akisleri çın çın öttü. Hasan Polatkan bundan böyle yatı- rımların "prodüktif sahalar" a yö- neltileceğini, bilhassa — ihracat im- kânlarımızı genişletecek — envestis- manlar yapılacağım ilân ediyordu. İstanbul surlarının "prodüktif saha- la asına girmesi her hal , inşasından bu yan. makta devam edecek duvarları res- tore eder, onlara meşhur rejisör Ce- cil B. de Mille'in filmlerini hatırla- tan yeni şekiller verirsek Türkiyeye korkunç, bir turist akını mı başla- Böyle düşünülüyorsa ko- yunların geçeceği sahalarda tel ör- güler kurmak da mükemmel enves- tisman -yün sanayiini — geliştirecek envestisman- sayılsa yeridir. Surların tamiri , için seksen mil- memleketin iktisadi yet Vasıtasıyla tedvir edılecegmı bıl— diriyordu. özlerin başkanı Sebati Atamanın surların tamirine seksen milyon 1lira harca— nacağını okudugunda du uğ se- vinç geldi de, kendisini alam. lıtıkası dedıgın de bundan başka ne- ki? Demokrasi Dut yenilince. u haftanın başında pazartesi grü- nü İstanbulun muhtelif semtte' rinde yer yer sıkı emniyet tedbirle- ri alındığını görenler "Galiba Adnan Menderes gelecek" diye düşündüler. Tahminler doğru çıktı. Iktıdarm ba- şı, refakatinde bir heyet, "imar sa- haları" adıyla anılan ve aslında ço- ğu harabe manzarası arzeden yerle- ri dolaştı; Bu dolaşmalar sırasında Cumhuriyet Gazetesinde çıkan haber "Biz bize benzeriz!" Adnan Menderes "Çile bülbülüm çile..." yanında bulunan "biri çok uzun boylu öteki çok kısa iki şahsiyet ala ka çekti. Uzun boylu devlet adamı Refik Koraltandı. Ötekine gelınce artık "Çanakkale milletvekili" diye bahsedilen Emin Kalafatı tanımak- ta hiç kimse güçlük çekmedi. Namık Gedikin polıslerının muhal leri, hattâ İsmet İnönüyü takip et- melerı karşısında kılı kıpırdanıl yan, bunu tasvip eden, fakat ayı polısler bazı geceler bazı Ba rın peşine takıldıgında feryadı ba- san sevimli Çanakkale milletveli tamamiyle hususi ve şahsi sebeple- re dayanan istifasından beri ilk de- fadır ki Genel Başkanının yanına görünüyordu. Fakat Genel Başkanı bu gezintiler sırasındaki sinirli hali gözden kaçmadı. Bir ga- zeteci "Galiba Menderes İnönüyle düelloya devam etmek n enerji topluyor, Bölükbaşının tabırıyle şarj oluyor" dedi. Gelmeyen beyanat akikaten, geçen — haftadan bu H haftanın ortalarına Türkiyede İnönüye mukabelesini bekl Zira geçen haftanın ortası Anadolu Ajansından gazetel Başbaka söyleyecek fazla bir söz kalmıyor— du. Ne denilebilirdi? En ağır it- hamlar yapılmış, İnönü bunların kendisi için oyuncak olduğunu söyledi AÂKİS, 20 EYLÜL 1958