18 Nisan 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

18 Nisan 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Gündeş, Akşit ve Onursal, 1lave e- dilmesi bakımından da D. P yüksek kademe mensupları arasında ehem- miyet kazanıyordu B. M. M. Başvekılı Agah Erozan ise, Giresunda dolaşırken, karadan alaylı bir ses kendisine, -"Bir maç organize edelim ağabey; bir İspanyol takımı getirin" diye hitap etti. İri cüsseli Erozan, böyle bir takılmayı gülümsüyerek karşıladı. Bavulların ifşaatı Menderese refakat eden heyet, uğurlama törenine kadar hiçbir gazetecinin malümu değildi. Londra faciasından sonra yurt dışına çıka- cak devlet büyüklerine refakat ede- cek heyetlerin azaları etkârı umu- miye nazarında tahmin edilemiyecek nisbette ehemmiyet kazanmasına rağmen, resmi makamlar böyle bir açıklama yapmamışlardı. Her baş- vurdukları yerden âdemi — malümat beyanı alan basın mensupları, çare- yi, Türk Donanmasına mensup tıka- basa doldurulmuş kamyonetin getir- diği Avrupa yapısı bavulların sapla- rına iliştirilmiş kartları tetkik et- mekte bulmuşlardı. Fakat — akşam Anadolu Ajansı neden sonra heyeti açıklayınca? bazı isimlerin atlandı- ğını tarkettiler. Meselâ, Giresuna bi- nen Menderesin emektar ve sadık muhafızı Nuri Babanın -Nuri Ayan- ismi verilmemişti. Emeklilik müddeti dolduğu halde Başbakanın ısrarı ü- zerine vazifesine devam eden vefalı i Baba, ilk defa olarak bir dış seyahata götürülmekteydi. Ayrıca, Geliboluya alınan sivillerin de hüvi- yetleri bildirilmemişti. Gazeteciler sivillerden ikisini Hürriyet foto mu- habiri Alâettin Büte ve Anadolu A- jansı İstanbul Müdürü Cavit Yamaç- tammışlar, ancak geriye — kalanları teşhıs edememişlerdi. Ama "yok, ok" gemisine, hususi garson, aşçı ve kolacının yanında dişçi, operatör ve hâkim -evet bir de hâkim- alın- dığı biliniyordu. Dişi leri Bakanlığı- nın telsizcileri de unutulmamıştı. Bavulların Giresuna — yüklenmesi sırasında eğlendirici bir hâdise de oldu. Kadızadenin bir bavulunun ü- zerinde muhrip ismi yazılı bulunma- dığından Giresun — zabıtanı — şaşırıp kaldı. Bavulun, Giresuna mı. yoksa Geliboluya mı alınacağı - münakaşa edılırken araya giren bir gazeteci, "Eğer Kadızade hakikaten İspanya seyahatine katılacaksa, mutlaka Baş. bakanınkine bitişik kamarada kala- caktır. Onun için Giresuna alın" de- di. Giresun zabitanı da "Tabii ki siz daha iyi bilirsiniz" diyerek öyle yaptılar. Bayarın sürprizli gelişi enderes. Giresuna bindikten son- ra, şimdi sadece Menderese ba- karken gülen bir zamanların sempa- tik Aygününün verdiği işaret üzeri- ne emniyet kuvvetleri kordonu çöz- dü ve halkın muhribe doğru hücu- muna müsaade etti. Bu suretle uğur- lama töreni — mahalli bir keşmeke haline çeldi. Bakanlar. milletvekille- AKİS, 18 MART 1959 ri, diplomatlar ve ruhani reisler ka- labalığın arasına sıkışarak fenalık- lar geçirdiler. Meselâ Kırdar kuttu uşu, bitkin halde bir duvar dibine ilticada buldu. Menderes, Yetkiner ve Aygün ile de vedalaştıktan sonra. — Giresunun rasatına çıktı, nadolu — Ajansının tabiriyle "Sağol, varol, yaşa, yolun açık olsun sevgili Başvekılımız'" di- yebağırıp — çağıranlara — mukabelede bulundu. Hâdiseleri yakından takip eden keskin gozluler Menderesin Şa- le Köşküne uğramadan uğurlama tö- reni mahalline geldiğini bildikleri i- çin, elleri önünde kavuşmuş ve başı bütün vücudu ile birlikte sol tarafa eğik şekilde ve mütevazi Menderesi seyrederlerken, zihinlerim Cumhurbaşkanı Celâl Bayar işgal e- diyordu. Dakikalar ilerledikçe, "A- caba Bayar Menderesi uğurlamaya gelmiyecek mi?" suali kafaları kur- calıyordu. YURTTA OLUP BİTENLER Ama yeni sıfatıyla. Başbakanlık Özel Kalem Müdürlüğünü tedvire me- mur Büyükelçilik Müsteşarı — Şefik Fenmen sahnede belirince, bir deği- şiklik olduğu anlaşıldı, Fenmen ku— lağına eğilip birşeyler söyledikten sonra, Menderes harekete geçti ve muhribin — diğer — tarafında gözden kayboldu. 3 - 4 dakika geçtikten son- ra, Menderes bu sefer Bayar ile bir- likte Giresunun kara tarafındaki ra- satına dönünce, halk daha fazla te- zahürat yaptı ve alkışladı. kalabalığın önünde Menderesim sırtı- nı sıvazladı. DDevlet ve Hükümet Başkanlarının bir arada görünmele- ri 2 dakika sürdü. Sonradan anlaşıl- dı ki, Bayar, Sakarya — motoru ile Dolmabahçeden hareket ederek hal- ka görünmeden deniz tarafından Gi- resuna çıkmıştı. Bayarın aynı şekil- de ayrılmasından sonra, Giresun ve Gelibolu Barcelonaya mutcveccıhen harekete geçtiler İşçi Sigortaları Kurumu 681 bin İiralık binayı kimden satın aldığını açıkladı Işçı Sıgortaları Kurumu Umum Müdürlüğünden gelen ve "681 bin liralık bina" başlığı ile 248 inci sayımızda çıkan habere cevap teşkil ederi yazıyı neşrediyoruz: cmuam M ıizın 4 Nisan 1959 tarihli ve 248 sayılı sayfasında bodrum üzeri üç katlı bi liralık bına başlıklı bir yazı neşredildi. 1 019 m' bir arsada inşa ettirilmiş bulunan, mezkür bina, ıili nüshasının 9 uncu ir bina fotoğrafı altında "681 bin İşçi Sıgortaları Kurumu Umum Müdürlük binasının tevsii zarureti karsısm— da satın alınmıştır. AKİS'in notu rı Kurumu Umum Müdürlük bin kanlığı bütün teşkilâtı ile mısafr edı]mektedır , tevsi zaruretini ortadan kaldırır v Bütçeden karşılanacağı için yer bulunması primleri kurtarır. Ama Um bahsediyor, : "Tevsii zaruretmden bahsedilen İşçi Sıgortala— da, koskoca bir Çalışma Bakanhk için bır ve bu işin masrafı sermayesi isçi ücretlerinden kesilen teşekkul eden Kurumu böyle buyuk bir mali külfetten dürlük, mademki bir " elbette bır kuvveth mucip sebep hazırlamıştır. * 'tevsi xarureti"nden 9 — İstimlâki derpiş olunan bina ve arsaya Belediye Takdir Komis- yonunca 656.385 lira bedel takdir olunmuştur. Mülk sahibinin vaki itirazı ve fiatın 25.000 lira artırılması isteği Üzerine isin müstaceliyeti göz önünde bulundurularak talebi kabul edilmiştir. AKİS'in nota: Belediye Takdir Komisyonunun biçtiği fiyatı kabul etmek için İşçi Sigortaları Kurumu bakımından herhangi bir mecburiyet yoktur. culun, binanın gayri Kaldı ki şehrin en tanınmış emlâk komisyon- menkul alımındaki büyük durgunluk yü- zünden vaki fiyat duşmelerı dikkate alınmasa bile en çok 300 bin lira edeceğini soylemektedırler siyle fazladan öden tahliye ettirilmemiştir. Hele "işin müstaceliyeti" dolayı- n 25 bin lirayı anlamak güçtür. Zira satış mu- amelesinin tekemmulunden sonra aylar geçmesine rağmen bina * - Bina. Temyiz Mahkemesi Daire Reislerinden Celil Cevherioğlu'- dan satın alınmı Bu cevabımızın mecmuanızın aynı yerınde neşrını rica ederiz. AKİS'in notu: Celil Cevherıoglu Temyiz Mahkemesi Ceza Dairesi Reısıdır Ve bu daire, bilindiği gibi, davalarına bakmakta IŞÇI SİGORTALARI KURUMU MUM MÜDÜRLÜĞÜ Üçüncü Temyizde Basın