27 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

27 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Hafıza-i beşer nisyan ile malul değildir. Akis Mecmuası Yazıişleri Müdürlüğüne, Mecmuanızın 16.Aralık.1959 tarih ve 281 sayılı ncı sahifesinde "Hafıza-i Beşer Nisyan ile Malül Değildir" başlıklı yazıda esas mesleği mandı- racılık olan bir demokrat gazete sahibi denilmek sure- nüshasının 16. tiyle ismimden bahsedilmektedir. Ankara Cezaevinde bir basın suçlusu olarak onbir aydanberi bulunmaktayım Bu müddet içerisinde ranza- mı değiştirmem cezaevi idaresinin müsaadesiyle olmuş- Esas mesleği mandıracılık diye beni küçültmek için YURTTA OLUP BİTENLER lamıştı ve cemiyete ait bu bünye ra- hatsızlığını yenmek için elinden ge- len her şeyi yapacaktı. Ümitsizlik değil, ümit için sebep vardı. İstanbul meselesinin hal tarzına bu yüzden bütün C.H.P. bir miyar gö- züyle bakmaktadır. Herhalde hal tarzı Partiyi değil, umumi efkârı bi- rinci plânda göz Öönünde tutan ce- saretli, basiretli ve mantıki bir hal tarzı olacak, zaaf asla — gösterilme- yecektir Kıbrıs Sarmaş Dolaş Mnüstakbel Cumhurbaşkanı ile üstakbel Kıbrıs Cumhurıyetının Cumhurbaşkanı Yardımcısı, kopos Makarios ile Dr. Kü sanüt" idi. Makarios, tesanüdün lü- zumunu çok iyi takdir ediyordu. Türk ve Yunan Hükümetleri de aynı ka- naatte idiler. Fakat, ne olur ne ol- maz, Kıbrıstaki Turkıye Başkonso— losu Vecdi Türel, kariosun tezleri aleyh almaması — gerektiğini açıkça söylemekle vazifelendirilmiş- ti. Gerçi, karşı karşıya geçtiler mi, iki Cumhurbaşkanının aralarından su sızmaz görünüyordu ama, taraftarla- rı gazetelerinde -başta R: olmak Üzere- birbirlerine bol çatmadan da duramıyorlardı. Türel aldığı talimatı yerine getirdi. Zaten Londra Konferansından ön- ce bu meşhur tesanüdün fiili netice- lerinden biri daha alınmıştı. İki Cumhurbaşkanı beraberce yayınla— dıkları bir tebliğde yeni Kıbrıs Dev letinin bayrağını tesbit etmışlerdı 16 derim. tekzibimin ri rica olunur. kalemini oynatan yazara değil cılığın en ufak işçiliğini dahi daha Basın Kanununun mecmuanızın ilk çıkacak sahifesinde, aynı başlık altında ve aynı puntolarla neş- mandıra- addederim, mandıracılığı, şerefli verdiği selâhiyete binaen, bu nüshasının aynı Ahmet Yazırlı Cezaevi Koğuş: 10. da ANKARA Fazıl Küçük Londra Konferansında... Sakallıyla sakalsızın kader birliği... Londra Anlaşmalarına göre, — Kıbrıs Cumhuriyetinin bayrağı "tarafsız şekil ve renklerden mürekkep" ola- caktı. Bayrağın tesbiti de teşrii mec- lisin değil, Cumhurbaşkanıyla Yar- dımcısının yani öbür Cumhurbaşka- nının salâhiyeti dahilindeydi. Kıbrıs müstakil olduğunda mer'iyete gir- mek üzere, iki Cumhurbaşkanı ka- rarlarını verdiler. Yeni bayrakta Türk bayrağında ve Yunan bayrağında yer alan ay, yıldız, kare, paralel hatlar, haç ve taç, kırmızı, mavi ve sarı renkler -Yunan bayrağındaki taç sa- rıdır- yeni bayrakta bulunmayacak- tı. Kıbrıs bayrağında sadece iki ce- maate müşterek olan renk ve şekil- ler yer almalıydı. bulmak güç olmadı; bayraklarının her Müşterek rengi Türk ve Yunan ikisinde de beyaz renk vardı. Şu halde, bayrak beyaz olmalıydı. i bayrağı gibi bayrak da olamayacağına göre, ba rağa bir de şekil bulmak gerekiyor- du. Gerçi, iki Cumhurbaşkanı, beyaz rengin sulhü temsil ettiğini söyle- mekle, iki Cemaatin bırbırlerıne tes- lim olduklarını da ama, yine de bir şekil ugraştılar ve buldular. nın Türkçe adı "“Kıbrıs" tı, Rumca adı ise "Kiprus". Her iki "K" harfiyle — başlıyordu. haykırdı: "Evreka!" Küçük bağır- AKİS, 27 OCAK 1960