27 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

27 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEMİYET Yeni İstanbul gazetesindeki haber. Kimse söylemezse, kendim söylerim. ka çok siyaset adamının aradığı rahatın ve huzurun sırrını İpek- çilerin sevimli adı -ve amatör S neşeli partide bu sırrı açıkladı. Nuri Pınar sinema tenkitçilerine — evvelden kı- zarmış. Bunlardan bazıları en güzel filmlere dahi, tutar "boş yıldız" ve- rirlermiş. Halbuki halk, o filmin gösterildiği salonu doldururmuş ve üstelik aynı filme yabancı tenkitçi- lerin verdikleri yıldızlar da ekseriya "dolu yıldız"lar olurmuş. Böyle hal- lerde Nuri Pınarın cinleri başına çı- karmış. Günün birinde Nuri Pınar, bir gazetecinin bir sözünü okumu Gazeteci diyormuş ki, "Gazeteciler— den şikâyet edenler onları susturmak için sarfettikleri gayretin yüzde bi- rini onların yazdıklarına tahammül etmek için sarfetseler hem kendileri rahat ederler, hem gazeteciler.." Şimdi Nuri Pınar gazeteleri gönül huzuru içinde okuyor ve "Ne y iki viski kadehi arasında "Bilmezsi- niz, ne kadar rahatım dedi, "Oh! Dünya varmış, yah Kendisini dinleyenlcr gülümseye- AKİS, 27 OCAK 1960 rek mırıldandılar: rının da başına da başına "Darısı başkala- Darısı başkalarının * eçen hafta içinde bir öğle vakti İstanbulda iki kişi meşhur lüks Yeniköy lokantasına yemek yemeğe gittiler. Biri bir şişe bira, öteki bir şişe maden suyu içti. Deniz kenarın- da -ve lüks lokantada- olduklarını midye getirerek ikiye böldü, yarısını birine, yarısını ötekine verdi. Daha sonra küçük bir ıstakozu aynı şekil- de paylaştılar. Listede "Karışık tat- l1" görerek onu sordular, cevap ge- ne "yok" oldu. Ahbaplardan biri bir tabak bezelyeli — pilâv yedi, mütea- kiben şeftali kompostosu istedi. Lüks lokantanın garsonu, konserve kom- posto bulunduğunu soyledı Nihayet, birer fincan kahve içtiler Hesap: 96 Türk lırası! verdiler, üstünü almadılar. Yüz lira K üyük bir resim. Büyük başlıklar: urucumuz Habib Edip Törehanın bağışı büyük memnuniyet uyandır- dı! Alta bir yazı "YENİ İSTANBUL" kurucusu Habib Edip Törehanın Es- kişehirde bir ilkokul inşa edilmesi için yaptığı 200 bin liralık bağış bu şehrimiz halkı tarafından büyük bir memnuniyetle karşılanmıştır. Oku yucularımız bugün üçüncü sahifede arkadaşmız Muzaffer Soysalın Es- kişehire dair röpörtajında bu bağış- lar ilgili tafsilâtı ve Eskişehirli şair Cevdet Savgar Kıratlının bu müna- sebetle yazdığı İstikbal — gazetesinde neşredilen (Habib Edip Törehana şükran) başlıklı bir şiiri bulacaklar- dır. Resimde Yeni İstanbul kurucu- su Habib Edip Töreban görülüyor." İşin komik tarafı: Bunları yayınlı- yan gazete Yeni İstanbulun ta ken- disi. Hayranlık uyandıran bağış ol madı, bağıcı yapan zatın beyazın oldu * Adanalı zengin D.P. lilerden biri, Babilon adındaki gece klübünde viskisini yudumluyordu. Bu sırada Mefharet Atalay türkçeye adapte et- tiği sevilen parçalardan birini oku- maktaydı. Adanalı D. P. li parçayı dinledi, sonra : "Yahu burası alafran- ga değil mi?" dedi Bir tesadüf Mef- haret Atalay parçanın ikinci kısmı- nı ingilizce söylemeğe bağlamıştı. Zengin D. P. li kırdığı potu an- ladı ve kıs kıs gülen — arkadaşına "Amma karışık şarkı bu yahu, bizim il teşkilâtına benziyor" dedi ve kah- kahayı bastı. * (—]eçen hafta içinde, Ankaranın lüks gece klüplerinde en çok bahsedi- len isim İzmir Milletvekili Osman Kapani idi. Eski Devlet Bakanının isminden bu kadar çok bahsedilme- sine sebep, japonyada halâ aydınla- namıyan bir hâdise neticesinde boşa- lan Büyük Elçilik binasının doldu- rulmasıydı. Kapaninin evvelki hafta Tokyo büyük elçiliğine tâyin edile- ceği haberi ortaya atılmış, fakat pek fazla rağbet görmemişti. Ama geride bıraktığımız hafta selâhiyetli — ağız- lardan -Ankaranın elek üstü hanım- ları- dedikodu duyulmağa başlanınca büyük bir alâka topladı. Dedikoduyu —duyanlar, birçok bakımlardan İzmir Milletvekilinin bu makama getirilmesini haklı görüyor- lardı. Bir kere Kapani yakışıklı bir adamdı. Gösterişi, iyi giyinmesi, ne- zaketi ve protokol bilgisi yeşil göz- lü milletvekilinin büyük elçilik için biçilmiş kaftan — olduğunu belli edi- yordu. Saniyen Kapani bekârdı... 29