27 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

27 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN Toplantılar “"Happy Birth - Day To You" VIVıırk ve Amerikan milletlerini bir- birlerine yaklaştırarak dostluğu ve ittifakı kuvvetlendirmek maksa- dıyla sarfedilen gayretlerden kadın- ların hissesine düşeni mütevazı bir çapta başarmağa çalışan bir teşkilât var: Geçenlerde on yaşına basan Türk -Amerikan Kadınlar Kültür Derneği. Ankaranın Nermin Abadan, Beria Ke- rem, Zekiye Dranas, Alageyik Lostar, Nezihe Türegün gibi tanınmış hanım- ları ve Türkiyedeki misyonlarda vazi- feli Amerikalıların eşleri tarafından 1950 de kurulan derneğin gayesi, Türk âdet ve an'anelerini Amerika- lılara, Amerikan âdet ve an'anelerini de Türklere tanıtmak. Dernek, mak- sat ve gayesine ulaşmak için sanat ve el işleri, arkeoloji, müzik, edebiyat, dahili dekorasyon, kitap konuşmala- Tı, tabii ki moda gibi sahalarda faali- yet gösteriyor. Ücretsiz lisan dersleri büyük rağbetle karşılanıyor. On yaşına basması dolayısıyla y Derneğin geçen hafta içinde Ankara Palasta tertiplediği müzikli öğle ye- meği, sosyal bir hadise oldu. Başkan Suzan Pamir ile Yardımcısı MIıs. Wrinkle'ın açılış, Bayan Lostarın programı takdim ve Bayan Abada- nın Derneğin tarihçesi hakkındaki konuşmaları başarılıydı. Muazzam bir beyaz yaş pastası, Türk ve Ame- rikan bayrakları ile donatılmış sa- londa, en mutena yerdeki masaya yerleştirilmişti. On eski başkan, be- yaz yaş pastasına birer mum diktiler. Kocalarının vazifelerinin sona erme- si münasebetiyle Türkiyede bulun- mayan Amerikalı eski başkanlar, ü- zerlerinde isimleri yazılı kartlar gö- ğüslerine iliştirilmiş Amerikalı üye- ler tarafından temsil ediliyorlardı. Beyaz yaş günü pastasının etrafında hep bir ağızdan söylenen "Happy Birth - Day to You" şarkısı, muzıklı öğle yemeğinin samimiyetini arttır- dı. Müteakiben Yetimler Yurduna gönderilen beyaz yaş günü pastası, daha ziyade kimsesiz yavrucukları o gün de sevindirmek niyetiyle düşü- nülmüştü. Günün orijinalitesini, mü- zikli öğle yemeğinin bitiminde gelen tatlı tabaklarının kenarına oturtulan sarı mumlar teşkil et O gün Derneğin hayır faaliyetle- ri de bulunduğu belirtildi. Parasız dikiş-nakış derslerinde hazırlanan parçalar, el işi sergilerinde satışa çı- karılır. Zaman zaman resim sergile- ri de tertiplenir. Toplanan teberrü- ler ve geliratla, Keçiörendeki Yetim- ler Yurduna ve fakir kadın hastalara yardımlar yapılır. aliyet halindedir. Derneğin okuttuğu ve okutmakta olduğu 22 kız talebe- den halihazırda 10 tanesi, ha- yata atılmıştır. Geçen tedris senesi sonunda en muvaffak üç kız lise ta- lebesine, 500 er lira mükâfat veril- miştir. Derneğin, bir araya — gelebilmek ve gelir sağlamak amacıyla tertiple- nen toplantıları vardır. Ev davetleri, özel yemekler ve briç partileri neşeli bir gece kazandırır. 23 Nisan bay- ramlarında, çocuklar için eğlendirici partiler tertiplenir. Sadece yüksek sosyeteye inhisar eden faaliyetlerin, ileride daha aşa- ğgıdaki tabakalara inmesi, Derne- ğin maksat ve gayelerine daha fazla hizmet edecektir. AKİS, 27 OCAK 1960