27 Ocak 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

27 Ocak 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER yah arabasından sinirli bir tarzda inmiş, şoförünün uzattıgı kahveren- gi çantasını alma n geri dönmüş, sonra merdivenleri hızlı hızlı çıkma- ya başlamış, dördüncü basamakta tökezleyerek yere kapanmıştı. D. P. nin seçimleri 1957'de kılıkılına ve bin güçlükle kazandığı Giresunun genç milletvekili süratle kalktı, sıyrılan ellerini iyice oğuşturduktan — sonra bu sırada kendisine yardıma koşan nöbetçinin sırtını okşayarak Başba- kanlık binasından içeri girdi. Kabine toplantısı vardı. Nitekim, Erkmenden tam otuz- iki dakika sonra, Başbakanlık araba- sı bizzat Adnan Menderesi getirip Başbakanlığa bıraktı. Menderes oto- mobilin sağ arka tarafına oturmuştu. Yanında küçük oğlu vardı. Araba ka- pıya yanaşırken sağ eliyle yüzünü yukardan aşağıya doğru sıvazladı. Şoförün kapısını açmasını bekleme- den oldukça asabi tarzda aşağı indi. Fakat, etraftakileri selamlamayı u- nutmadı. Bundan sonra, oğluna bile bakmadan hışımla Başbakanlığa gir- di. Üzerinde siyah bir palto, altında koyu renk elbise vardı. Onun girişiyle kabine toplantısı başladı. Gündemde ne bulunursa bu- lunsun, herkesin aklındaki İktidar başının Muhalefet lideriyle giriştiği ve bir türlü sıyrılamadığı düelloydu. omar tol Hakıkaten geçen hafta Başbakan hemen sadece İnönüye vereceği -ve perşembe akşamı saat 20.15'de radyolarda kıraati başlayan- cevap- la meşgul oldu. Başbakanlık odasına omar tomar gazetenin taşındığını - görenler, Menderesin gene İnönü ta- rafından vaktiyle söylenmiş sözlerle meşgul bulunduğunu tahminde güç- lük çekmediler. Adnan Menderes bu koleksiyonları bizzat gözden geçirdi. Bu sırada kendisine, yardımcısı Me- deni Berk ve Muğla milletvekili, sa- bık iyi polemikçi Burhan Belge yar- dım edıyorlardı başlarında, İnönünün "bu sefer" bek- lediği cevabı alacağını — yakınlarına bildirdi. altından kalkamayacağını açıkladılar. Fakat "susturucu cevap" Başbakandan değişik bulunduğundan, a AKİS, 27 OCAK 1960