13 Şubat 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

13 Şubat 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Tahsin, tütsülediği kafam bedmest seviyeye ulaşınca, o Zzaptedilmez bir nefret duyduğu babasını öldürebile- ceğini orada burada ilân etmekten çekinmez bir hale gelmişti. Bir gün, Galatasaray Lisesinden o arkadaşları Kadıköyde kerestecilik yapan Adnan Özpetek ile Mustafa Şapoğluna mese- leyi açmış, kabasını öldüreceklere ko- nacağı mirastan 500 bin lira vermeyi taahhüt etmişti. Melânkolik Tahsinin "yarım milyon" lâfı üzerine işi cid- diye alan Özpetek ile Şapoğlu, birin- cisinin hususi otomobiline binere soluğu Adapazarının Akyazı ilçesin- de almışlardı. Orada kendileri gibi ke- restecilik yapan Âdil Bezirgana dert- lerini dökmüşler ve kendilerine kira- lık kaatil bulmasını e İlk teklif, Bileciğin Kün köyünden Tevfik Ersöze 90 bin lira mukabilin- de yapılmıştı. Ersöz, yanına Akya- zının Balbalı Gebeş köyünden Fazılı almış ve cinayet kumpanyası özpe- teğin hususi otomobiliyle istanbula gelmişti. Ersöz ve Fazıl, iki gün sü- re ile hâdise mahallinde incelemeler yaptıktan sonra teklifi reddetmişler- di Taşın altındakiler İkinci teklif, gene Altyazının Balbalı Gebeş köyünden Abaş namıyla anı- lan Adil Dönmez ile Düzcenin Müf- ren köyünden Şakir Ayaza yapılmış- ta. Gene Özpeteğin hususi otomobiliy- le İstanbula getirilen kiralık kaatil- ler Abaş ile Ayaz, on gün önce hazır- lanan ve 24 saat önce de prova edilen teferruatlı plân gereğince işi bitir- mişlerdi. Merterin vasiyetnamesi açıldığı zaman, hayret eden, Talisinden ziya- da Rauf olmuştu. Para babası bütün servetini, oğullarının mahfuz hissele- ri haris, Atillâya bırakmıştı! Ancak Tahsin ile Raufun Bakırköy Asliye Hukuk Mahkemesi nezdinde yaptık- ları itiraz kabul edilmiş, maktulün oğulları kanlı mirastan müsavi şekil- de istifade etmişlerdi. Tahsin, babasını öldüreceklere vaadettiği yarım milyon liranın 350 bin lirasını -200 bin lirası Şapoğluna 150 bin lirası da Özpeteğe olmak üzere-ödemişti. Her ikisi de Abaza olan kaatmerden Abaş ve Ayaz, 80 er bin lira almışlardı. Emeline kavu- şan Tahsin karısını boşamış, kendi- sini korkunç bir gidişe kaptırarak çılgın bir sefahate dalmıştı. ipin u- cunu kaçırdığından, dalma etrafında dolaşan cinayetin planlayıcısı OÖz- petek ile kiralık kaatilleri bulmakta başrolü oynayan oŞapoğlu, muttasıl tehdit savurarak kendisinden para sızdırıyorlardı, Özpetek ve Sapoğlu, AKİS, 13 ŞUBAT 1961 cinayet kumpanyasının diğer fertle- rini Tahsin ile temas ettirmemek a- kılhlığını da göstermişlerdi. Emrealpin, Emniyet Müdürlüğüne gelmesi mütad deli saçması ihbar mektuplarından biri zannıyla evvelâ umursamazlıkla açtığı bir zarfın de- gerlendirilmesiyle yeniden başlayan tahkikat, karışık cinayeti çözdü ve üzerindeki külleri üfledi. Emrealp, mektupta verilen isimlerin sahipleri- ni beş gün müddetle gayet yakından takip ettirdi ve ileri sürülen iddi- aların varit olduğu kanaatına var- dı. Yarım milyon liraya satın alınan ve harikulade polisiye bir film senar- yosu olabilecek çetrefilli cinayete is- mi karışanların hepsinin serseri hüvi- yetleri dolayısıyla, pazar sabahı evle- rinden armut gibi toplanacağını Em- realp gayet iyi biliyordu. Kira cu- ZABITA adamı olarak kalmış, üç defa yakayı ele vermiş, hattâ birinde idam tale- biyle İstanbul Birinci Ağır Ceza Mahkemesine sevkedilmiş bulunma- sına rağmen Hadımlının nüfuzu saye- sinde kurtulmuştur. Kaçakçılık Ma- sasının iki memuru Mustafa Bayer ile Turan Canı öldürtmek için, Man- yaslı Asker Ahmetle Necmettin! 10 bin liraya kiralamağa (o kalkıştığna dâir ihbar zaptı, Emniyet Müdürlüğü arşivlerinde yatmaktadır. Asker Ah- metle Necmettinin ifadelerinden ha- zırlanan İhbar zaptı, Sucu lakabıyla mâruf ve eroin imalâtçılığı ile satı- cılığından geniş arsalar satın alan, apartmanlar diken Özpeteğin, kaatil kiralamaktaki oOmeharetini ortaya koymaktadır. - Simdi Emniyet Müdürlüğü, düşük Cumhurbaşkanının oğlu ve halen yurt ..e Cinayetin işlendiği yer Polis romanlarına göre bir cinayet martesi geç vakitlere kadar içip eğ- lenecekler, pazar günü de öğleye ka- dar sızıp kalacaklardı. Nitekim öy- le oldu ve halen vızır vızır aranmakta olan Şapoğlu, Ayaz ve Bezirgan ha- riç, sanıkların hepsi enseleniverdiler. Eski bir Milli Emniyetçi olan Emre- alp, bir evvelki Pazar saat 16.30 dan sabahın İkisine kadar gayet kuvvet- li delillerle karşısına çıkarak konuş- tuğu Tahsine, tek fiske dahi vurma- dan bütün olup bitenleri itiraf ettir- di. Hâlen sanıklar, Birinci Şubenin Emniyet Müdürlüğünün asma katın- daki hücrelerindedirler. Henüz yek- diğerleriyle (o karşılaştırılmamış (o ve muvaceheleri yapılmamıştır. Sanıklar arasında en dikkate de- ğer olanı Özpetek, İzmirin bir zaman- ların çalımlı, şimdiki düşük Valisi Kemal Hadımlının kayınbiraderidir. İmalâtçı ve satıcı ohüviyetiyle uzun müddet eroin piyasasının I numaralı dışında hali firarda bulunan Turgut Bayarın, ileri sürülen bir iddia üze- rine Merterden senetsiz sepetsiz çok mühim miktarda borç alıp almadığı- nı araştırmaktadır. İzmirlilerin salla Allah salla bir türlü atamadıkları Özpetegin eniştesi Hadimimin, düşük Cumhurbaşkanının en iyi adamı ol- man gerçeği, bahse konu iddiaya mukavemeti güçleştirmektedir. Yazanının hayatının selameti uğ- runa kimseye gösterilmiyen ve hâlen Emrealpin sumen! altında bulunan ih- bar mektubu her rutubetten nem ka- pan telâşlı sabık iktidarın mahut silâ- hı neşir yasağı arkasına gizlediği Haz nedar Çiftliği Cinayetini gün ışığına çıkarmış ve böylece İstanbul Emni- yet Müdürlüğünde 1950 denberi bi- riken faili meçhul cinayetlerin dos- yalarının adedini, beşten dörde indir- miştir. 23