28 Ağustos 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

28 Ağustos 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER reterlik seçimlerine olan ilgiydi. Ni- tekim birkaç dakika sonra Divan Kâtibi mikrofon başına geldi ve 45 il temsilcisinin imzaladıkları bir tak- riri Umumi Heyete okudu. Takrir, İsmail Rüştü Aksalın Genel Sekre- terlik için adaylığını derpiş ediyordu. Divan Katibi takriri okurken salonda bir alkış yükseldi ve delegeler "Ak- sal, Aksal çok yasa!" seklinde teza- hürat yaptılar. Aksalın adaylı- * nan neticeler Gülekofillerin gül yüz- lerini solduracak şekildeydi. Durumu Başkan Lebit Yurdoğlu Kurultaya açıkladığında salon alkıştan inliyor- du. İsmail Rüştü Aksal, Kasım Güle- kin aldığı 335 reye karşılık 957 rey alarak Genel Sekreterlik mücadele- sinden galip çıktı. Genel Başkanlık seçiminin netice- si de beklenen şekilde alındı. İsmet İ- parti mensubu olmadığını herkesin bildiği Metin Tokerin yanında Özden Toker, Ali Sohtorik ayni mânayı ta- şıyan oylar aldılar. Diğer birkaç oyu da başka partililer paylaştılar. Kurultayı tâkip edenler neticeyi dörtgünboyunca cereyan eden hâdi- selerin havasına tamamiyle uygun buldular ve hiç yadırgamadılar. Genel Başkan da seçildikten son- ra Kurultay devam ederken evlerde hazırlanan listele- ğını teklif rin yarıştığı Par- tek takrir bu ol- ti Meclisi seçim- madı. Hemen Ka- DUR UM leri yapıldı. Bu tip ikinciyi oku- satırlar okunduğu mağa başladı. İ- tirada Parti Mec- kinci takrir, Tem- Yürekleri sâdece memleket sevgisiyle dolu bazı kimselerin kısa vâ- olisi için o verilmiş silciler Meclisinin deli bütün endişelerinin üstünde, XV. Kurultayından C.H.P. kuvet, (oyların o tasnifine C.H.P. li üyeleri- zindelik ve dinçlik kazanmış olarak çıkıyor. Pek yakın bir gelecekte (Ohenüz başlanmış nin imzalarını ta- XV. Kurultayın omemleketin 1 numaralı partisine (o sağladığı kazanç olacaktır. şımaktaydı. Bu gözler önünde daha açık şekilde belirecek, bugün bir takım tatsız hâ- oODananın kuyruğu takrir de alkışlar- diselerin kaldırdığı toz tabakası içinde samimiyetle üzülenler, üzüle- Kurultay, daha la karşılandı. Bun- Sekreterlik için adaylığını tek lif ettiler. Aksalın cek hiç bir şey bulunmadığını mutlaka anlıyarak sükünet bulacaklar- dır. Bir temizliğin hiç toz kaldırmadan yapıldığı şimdiye kadar görül- memiştir. Fırtına bütün izleriyle dindiğinde, geride kalan, XV. Kurul- tay delegelerinin gösterdikleri vatanseverlik duyguları, inanılmaz ol- gunluk ve sağduyu olacaktır. Bu milletin ayni vatanseverlik duygula- başladığı daki- kadan itibaren ka faların takıldığı âşikâr bir mesele- nin, Gülek Mese- rı, inanılmaz olgunluk ve sağduyu ile dolu çok geniş halk kütleleri, lesinin (o etrafında adaylığı böylece memleket mukadderattım önümüzdeki ilk seçimlerde böyle bir liderin o dügümlendi. Dele- ir GE rel b idaresindeki bu partiye teslim etmenin milleti selâmete götürcek tek (o geler, bundan hiç rafından tescil e- yol olduğunu sezeceklerdir. bahsetmeseler de dildikten sonra C.H.P. içinde, bütün karşı (o kuvvetlerin bel bağladıkları, üzerine (o onu düşündükleri- bütün gözler, bi- oynadıkları, hesaplarında kaale aldıkları yaranın temizlenmesi yolu, (Ni belli ediyorlar- tÜnci sıranın bas- şeklidir ki milletin eski partiye olan güvenini arttırmıştır. Hiç uzak ol- (dı. Evet, çok daha mayan bir mazide bir başka lider, bir başka partide bir başka temizlik mühim işler var- gunda oturmakta yapmıştır. Haysiyet Divanı giyotininin alabildiğine işletilmesi suretiyle dı, Evet, iktidara olan kahve rengi sağlanan durgunluğun o teşekkülü nereye o götürdüğü hiç kimsenin geliniyordu ve mil elbiseli, (gözlüklü meçhulü değildir. Her parti, onihayet bu cemiyetin bir parçasıdır. Bu let C.H.P. den fi- bir adama yönel- karakteri itibariyle, bu cemiyetin dertleriyle o da malül bulunacaktır. kir bekliyordu. E- di Bu, o Gülekti Türkiyenin bütün meleklerinin C.H.P. de, Türkiyenin bütün şeytanla- vet, tüzük ve a- Divan Katibi, rının karşı cephede toplandığını sanmak hataların en büyüğüdür ve bu day yönetmeliği nel oSekreterliğin sanı sukutu hayallerin en koyusuna yol açar. Cepheleri birbirinden ayı- adilâtı görüşüle- ezeli talibi oGüle- ran, onların alâmet-i fârikasını teşkil eden husus, bu dertler karşısın- cekti. Evet, Parti kin adını okuma- mıştı. Bilhassa ba sına ayrılan kısım hiç dırıltısız nu sağlamak da bünyelerinin sahip olduğu karşı koyma “Tesanüt", gücüdür. ve sızıltısız geçmesini gönüller elbette ki arzu ederdi. Bu- da, o derece müşkül değildi. "aman, sırası de- XV. Kurultayın Meclisi Raporu ten kit olunacaktı. Bü tün bunlar iyiydi daki © gazeteciler gil o “birlik görünelim" edebiyatıyla bünyeye morfin zerketmek kaa- oOama, kafaların ta- tu işe pek mana bildi. Ama, bu yara var mıydı, yok muydu? Mesele budur. Mütemadi- o kıldığı Gülek Me- veremediler ve me yen işleyen ve karşı kuvvetlerin topunun mütemadiyen işlettikleri bir o selesi halledilme- rakla aşağıyı tet- cerahatle iktidara geçecek bir C.H.P. nin mi memleketi idaresi güven den önce rahat, kike ( koyuldular verir, yoksa partiiçi kuvvetlerin ne olduğu, bunların potansiyelinin ne- sâkin zihinle ça- İşte bu sırada Di- den ibaret bulunduğu gözler önüne açıkça serilmiş bir C.H.P. nin mi? lışma imkânı yok- treni de kaçırttırdı. Sâdece 4 ilin -A- dana, Elâzığ, Urfa, Diyarbakır- tem- silcilerinin imzalarım taşıyan bu ye- ni takrir, Gülekin Genel Sekreterlik için adaylığım talep ediyordu. Tak- rir muameleye kondu ve Gülek kuv- vetli Aksalın karşısında yeni bir ku- mara oturdu. Ne var ki bu peşinen kaybedilmiş bir kumardı. Nitekim gece yansına doğru alı- 6 Bu sualin cevabında, rahatsız edici toz koparan firtina tamamen recek gerçek manzara yatmaktadır. şimdi yüreklere sükünet nönü 1164 reyle rakipsiz olarak Ge- nel Başkanlıkta kaldı Genel Başkanlık seçiminin netice- mete uğramış Gülekofiller bu hezi- metlerini kendilerine peşinen bildir- miş olan AKİS'e kızgınlıklarını Me- tin Tokere oy vermek suretiyle izhar ettiler. Böylece Gülekin basit "Parti- yi Damat Bey mi idare ediyor?" tak- tiğinin son faslı 50 oyla kapandı. Bir ister istemez eziklik veren bulduğunda beli- tezahürleri, nihayet Kurultayın ikin- ci günü patlak v O sabah, bir gün önce salona gi- remeyen Kasım Gülek, spektaküler bir giriş yaptı. Gülek, giriş için. Gençlik Kurultayındaki davranışının aksine, salonda İnönünün bulunma- dığı bir anı seçti. o Gözünün yıldığı anlaşılıyordu. Zira Genel Başkanın bu nevi sırık hamalı oyunlarına şid- AKİS, 28 AĞUSTOS 1961