30 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

30 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER. C.H. P. Grubu koalisyon konusunda yaptığ mühim toplantıda, Ağaoğlunun 1957 seçimleri o sıra- sında SEKA Genel Müdürüne emir ve- rerek 34 C. H. P. temayüllü işçinin is- ten çıkarılmasınıtemin ettiği, Kar- la Komisyonca tetkik edildikten son- ra sabit olmuş ve dosya sabit Bakan hakkında soruşturma açılması talebiy- le Meclise getirilmişti. Müzakerelerin seyrini değiştiren konuşmayı Y. T. P. kurucuların- dan Zeyyat Kocamemi yaptı Koca- memi A. P. lilerin hislerine hitap e- dip havayı bulandırınca kürsüye gel- me isteği A, P, kanadında birden or- aya çıktı. Saim Sarıgüllü dramatik- bir tarzda, hakkında tahkikat istene- nin süresiz hapse mahküm olduğunu anlattı. Konuşması A. P.veY.T,P, ıralarından o şiddetle (o alkışlanınca, Karma Soruşturma Komisyonu Baş- tanı C.H. P. milletvekili Muammer Ertem kürsüye gelmek mecburiyetin- de kaldı. Komisyonun iddialarını ve 34 işçi ailesinin bu tasarruftan dolayı aç kaldığını söylemeğe çalışan Erte- min sözleri A. P. sıralarından gelen şiddetli gürültülerle duyulmaz O ol- du. Hele Ertemden sonra kürsüye ge- lip Samet Ağaoğlunun faziletlerini anlatmağa başlayan Reşat Özardanın sözleri işi adam akıllı çığırından çı- kardı. Eski M. B. K. üyeleri oturduk- ları yerde titremeğe başladılar. Renk- leri kül gibi oldu. Bir kaçı ayağa kalkarak kürsüye doğru (o yürümeğe Sahi yeltendi. Bu sırada oylamağa ge- çildi. C. H, P. sıralarından oylamanın "açık oyla" yapılması teklif edildiy- 12 Büyük İskender ve kördüğümü se de Başkan Fuat Sirmen gürültü- ler arasında bunun imkânsızlığını i- leri sürerek işari oya geçildiğini bil- dirdi. Komisyon raporu A. P.veY.T. P. lilerin oylarıyla reddedilince Tabii Senatörler ve C. H. P. liler salonu terkettiler. Liderler önde gider , Gruba o gün Genel Başkan İnönü her zamanki gibi vaktinde geldi ve ilk sözü de o aldı. C. H. P. Genel Baş- kanı bu konuşmasının bir açıklama kabul edilmesini isteyerek söze baş- Gökhan Evliyaoğlu Çorbanın kaşığı ladı ve saat 12 de bir mühim randevu- su olduğuna, o saate kadar hatipleri dinleyeceğini, saat 16 da tekrar Gru- ba geleceğini ifade ederek başladı. Sonra da: — Bütün sorumluluk kendi üzer- lerindeymiş ve yapacakları teklifleri kabul edilecekmiş gibi neticelerini ön- ceden hesaplayarak konuşmalarını, arkadaşlarımdan rica ederim" diyerek sözlerini bitirdi. Böylece görüşmele- rin havası çizilmiş oluyordu. Bu çerçeve dahilinde, C. H. P. li temsilciler konuştular, konuştular- konuştular ve içlerini döktüler. Şikâ- yetler bir noktada düğümleniyordu: A. P. bir yandan iktidar kanadı ola- rak iktidarın nimetlerinden faydalan- maktadır, diğer taraftan sanki bir muhalefet partisiymiş gibi, hatta ger- çek muhalefet partileri Y. T. P. ve K. M. P. nin yapmadığı derecede yıkıcı bir faaliyet göstermektedir, C. H. P. Grubu Genel Başkanından bu duruma bir son verilmesini istedi. Müzakerelerin sonunda yapılan oy- lama da bu neticeyi verdi: Grup, Koa- lisyonun mukadderatım İsmet İnönü- nün eline teslim ediyoudu. Genel Baş- kan, önce bir konuşma yaparak ken- di görüşünü açık açık söyledi. O da, arkadaşları gibi görüyordu ki Kao- lisyonun bu haliyle devam etmesine imkân ve ihtimal yoktur. Ya A. P. sorumluluk duygusunda sahip liderler elinde sorumluluğunu bilecektir, ya da kendisine "Yolumuz ayrılıyor, ah- bap! Uğurlar olsun.." denecektir. AKİS, 30 NİSAN 1962