30 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

30 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Ankara Sudan ucuz giyim Geride bıraktığımız haftanın ilgi oçe- kici olaylarından biri de, Ankara olgunlaştırma Enstitüsü Konfeksiyon atölyesinin yaptığı defile oldu. Bazı kıyafetler gerçekten çok güzel, ku- maşlar ve renkler fevkalâde cazipti. davetlilerin eline verilen fiyat Inanılamıyacak kadar hoştu. 42 liraya yazlık elbiseler, 70 liraya a- biye popun takımlar, 40 liraya son moda etekler, 30 liraya, 22 liraya gık bluzlar, şortlar, pantalonlarla karşı- mıza çıkan Konfeksiyon atölyesi ger- çekten önemli bir iş başarmış ve ka- dınların büyük bir derdine, giyim der- dine çâre bulmakta ciddi bir adım atmıştır. Hazır elbise, çağımız kadını- nın en büyük yardımcısıdır. Hazır el- bise, zamanı kıymetli olan kadım bir pürü zahmetten, zaman kaybından kurtarır. Ekonomiktir. Hazır elbise- nin en büyük faydası da görerek, giyi- nerek ve yakıştırarak satınalmak im kânını sağlamasıdır.. Hele bluz - geek gibi, pantalon gibi göze çok çarpma- yan"kıyafetler ve klâsik, düz kumaş- lardan yapılmış elbiseler, döpiyes ve tayyörler için konfeksiyon gayet el- verişlidir. Konfeksiyonda kaçınılacak (eyise, fazla göze çarpan, süslü, id- dialı elbiselerle, frapan emprimelerden yapılmış kıyafetlerdir. Olgunlaştırma Enstitüsü defilesin- de ucuzluk, şıklık ve rahat birleştiri- lebilmiştir. Bu üç esas olmadan kon- feksiyonu yürütmeye zaten imkân yok tor. Defilede en çok alkış toplıyan kı- Kadın saçları Kıldaki keramet yafetler poplin takımlar, şömizye Ni biseler, etek üzerine düşürülerek g yilen çiçekli veya düz kufi yapılmış çok ucuz, temiz,dikişli, sa- ten poplin blüuzlar ve deniz kıyafet- leri oldu. Tok yazlık kumaşlardan ya- pılmış desenli yaz tayyörleri ise en güç beğenirleri bile tatmin edebilecek kadar zarifti Bu kıyafetlerin hiçbirisi de "gös- termelik" değildir ve 2 Mayıstan iti- baren, türk kadınlarının vücut ölçü- lerine uygun bedenlerde Enstitüde sa tışa çıkarılacaktır. Moda 1962 Saç modelleri Spiker, salonu dolduran çok kabarık saçlı, şık kadınlara baktı, yutkun- du, sonra büyük bir cesaretle öne a- tıidı ve: "— Kabarık saç, fazla kabarık saç modası artık tarihe karışmıştır" diye söze başladı. Sonra devam etti: "— Bugün herşeyin o kullanışlı, pratik, özentisiz ve tabii olması pren- sibi üzerinde anlaşan moda yaratıcı- ları, kadınların evde olduğu kadar so- kakta, büroda veya bir kokteylde ra- hatça taşıyabilecekleri,- yüz şekline göre rahatça tarayabilecekleri yepye- ni saç modellerini ortaya atmış bulu- nuyorlar. Bu tabii modellere canlılı- ğını ve güzelliğini veren şey, saç ba- kimi ve saç rengidir. Rengi, çabuk tatbik edilen krem saç boyalarıyla, ayni zamanda boya vazifesi (ogören şampuanlarla veya saçı boyamadan onu. renklendiren, besleyen, güzelleş- tiren saç m ile elde etmek mümkündür Kabarık sg Diba modeli saçlı hanımlar sessizlik içinde, merakla dinliyorlardı. Olay, geride bıraktığı- mız haftanın sonlarında birgün Anka- rada, Balin Oteli salonlarında, Wella laboratuarının tertiplediği bir Oo saç modası gösterisinde geçti. Wella, bu gösteriler için milletlerarası bir şöh- reti, saç sanatkarı Her Grafeti'yi Tür- kiyeye davet etmişti. Her Grafeti, kendisini hayranlıkla seyreden davet- lilerin gözleri önünde, birbuçuk saat AKİS, 30 NİSAN 1962