10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

asaleten tâyin edildi. örükün bu vazifesi (aralıksız 1943'e kadar devam etmiştir. 1943 de ise Yörükün şansı bir kere daha gül- müştür. O yıl İstanbul Üniversitesi - nin Profesörler Kurulunun kararıyla -karar ittifakla verilmiştir- Yörükün Prof .luğu tastik edildi ve ri Ü- niversitesinde Hukukun Umum sipleri dersini okutmakla vazifelendi. rildi. Bir yıl sonra ise kürsüsünün sek- siyonu hayli genişlemişti. Daha son- ra Hukuk Felsefesi de okuttu. Ta ki 27 Mayıs İnkılabından sonra 147'le- re ithal edilsin... Politika içinde 7 7 Mayıs İnkılâbından sonra ku- rulması karar altına alınan Tem- silciler Meclisinde Yörük C. K. M. P. nin listesinde yer aldı. Zaten bu par- tiye eskiden beri sempatisi mevcuttur. C.K P. ninde - iri kıyım lideri zamanında - eğer iktidar müyesser o- lursa Adalet Bakanı Yörüktü 7 Mayıstan sonra Yörük 147'ler içine ithal edilince dostları ona acısını unutturmak için bir meşgale bulmak istediler. Bu meşgale politika idi. Za- ten 1954 seçimlerinde Yörük böyle bir tecrübeye girmiş ve C. K. M. P. nin listesinden müstakil aday olarak seçime iştirak etmişti. Ne var ki o zaman şansı yaver gitmemişti. 1960 da Temsilciler Meclisinde böyle bir tehlike olmadığı kendisine anlatılın- ca uysal karakterli Yörük, Bölükbaşı nın partisinde yer aldı. 1961 de ise Bö- lükbaşı Yörükü elinden tutarak ve " " sonra da Genel Sekreterliğe seçtirdi. Zaten, Yörükün siyasi (ohayatındaki ilk ve son mühim vazifesi bu olmuş- tur. 1961 seçimlerinde Yörük bu sıfat- la C. K. M. P. listesinin ikinci adayı olarak Ankaradan girdi ve kazandı. Böylece Yörükün siyasi hayatına bir cevvaliyet geldi. Nitekim Bölükbaşı .K.M. P. den ayrılınca, C. K.M. P.ninC. HP. ve Y. T. P. ile yaptığı üçlü koalisyona Adalet Bakanı olarak katıldı. Bu Yörükün, hayatındaki şansların en büyüğüdür. Sakin bir adam K im ne derse desin, yeni Adalet Bakanı Abdülhak Kemal Yörük son derece sakin bir adamdır. Haya- tının tek meşgalesi itiyat haline gelen piposunu tüttürmek ve çocuklarını yetiştirmek olan bu eski Hukukçudan büyük hareketler beklemek boşuna- dır. O ezeli bir statükocudur. Nitekim. Bakanlığında koltuğuna otururotur- maz ilk yaptığı iş hakikaten bir ak- siyon adamı olan Kurutluoğlunun ic- YURTTA OLUP BİTENLER Anayasa Mahkemesinin çeliştiği bina Perdeler açıldı raatını tetkik etmek İnişi Yörük Adalet Bakanlığı için: — Bu Bakanlık bir oturmuş teş- kilâttır" diyerek fikrini açığa vurur. Bu bakımdan, reformlar biraz yavaş olacaktır. 1932 yılında evlendiği eşin- den üç kızı vardır. Kızlarının biri Ü- niversite tahsilini ikmal etmiştir. Di- ger ikisi ise mesut izdivaçlar yapmış- lardır. Yörükün içki içmek gibi bir i- tiyadı asla yoktur. Ziyafetlerde bile bir kaç kadehle idare eder. Kendi i- fadesiyle sıhhat bakımından "turp gi- bidir". Bezik oynamasını sever ama vidosu beş kuruşu geçerse ondan da kaçar. İmambayıldı en sevdiği yemek- lerdendir. Geçliğinde ata da binerdi. Yüzmeyi sever. Fakat şimdi pek fir- sat bulmamaktadır. Sigara iptilası vardır. Sabahları bile mutlaka bir pi- po içer. Erken kalkma, huyu vardır. En geç saat 6 da ayaktadır. Bunun i- çin de erken yatmayı sever -en geç sa- at 28 de- Öğle uykusuna ise pek düş- kündür. Serbest hayatında yazıhane- sinde bir divanı mutlaka bulunurdu. Elhasıl, yeni Adalet Bakanı sıhhatini gereği kadar koruyan bir insandır.