10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

RAD Y 0 Ankara Yeni programlar kei Radyosu, geçtiğimiz hafta içinde kış programlarına hazırlık çalışmalarını tamamladı. Yeni ve genç yöneticiler, yıllardır sürüp gelen ye- tersiz ve renksiz radyo programları- na yeni bir hava getirmek üzere, cu- ma günü Radyo Müdürünün odasın- da toplandılar. Toplantılara, Ameri- kaya giden Radyo Müdürü Mahmut T. Öngerene vekâlet etmekte olan Oğuz Y. Hiçyılmaz başkanlık ediyordu. Ye- ni yöneticiler arasında, bir önceki gün görevine başlayan Müzik Yayınları Şefi Faruk Güvenç de vardı. Eylülün ortalarına kadar yayım gerçekleşecek ve teklif yapan prog- ramcılara hazırlıklarına başlamaları bildirilecek olan yeni programlar, e- ger mali imkanlar elverirse, kış bo- yunca milyonlarca yurttaşın tek eğ- lencesi ve tek öğrenim aracı olan Rad- yoyu gerçekten dinlenilebilir bir du- ruma getirecektir. Kabul edilen yeni programlar içinde, ilgi çekici söz ya- yınları bulunmaktadır Halk şiiri ala- nında hayli çalışmış olan Cahit Öz- telli, halk şiiri üzerine bir söz progra- mı hazırlamaktadır. Radyonun kül- tür, sanat programlarını ve son yıl i- çinde "Açık Oturum"ları başarıyla yöneten Rıdvan Çongur ise "Anadolu Kentleri" ve "Sanat Hareketleri" ad- lı iki yeni program hazırlığıyla meş- guldür. "Anadolu Kentleri"nde deyişi, yaşayışı ve güzel gelenekleriyle yurdu muz, ulusumuz, bir gezi havası için- de tanıtılacaktır. İkinci programda, yurtta ve dünyadaki sanat hareketleri işlenecektir. Erdal Öz, yeni biçimde Yunus Nadi roman yarışmasında CELAL HAFİFBİLEK'in Hadise olan eseri SESSİZLER SOKAĞI ÇIKTI Fiatı : 4 lira İsteme ( adresi: Rüzgarlı Sokak No. 15 ANKARA AKİS — 493 bir şiir saati hazırlıyacaktır. Jülide Gülizar da "Dede Korkut Masalları" nı radyoya uygulama çabası içindedir Geçmiş eye en a dan büyük bir ilgi "Dev Yarın Akşam" progiamı, geçtiğimiz yaz döneminde "Devamı Yarın Sa- bah" adıyla denenmiş, fakat hiç de başarılı olmamıştır. Ama sürekli programların gördüğü ilgiyi göz ö- nünde tutan Radyo yöneticileri bu kış, programları arasında sürekli bir programa daha yer verdiler. Bu ye- ni sürekli programlarda "polisiye hi- kâyeler" anlatılacak, ya da oynana- caktır. Yeni çalışmalar çen kış dinleyicinin ilgiyle izle- diği programlardan biri de "Bir Ülkeden Bir Ülkeye" adlı dünya gezi- si programıydı. Bu kıs bu programın ikinci bölümü, yeni programlar ara- sında yer almış bulunmaktadır. O- ya Çongur, her pazar öğleden sonra yayınlanacak bu programıyla, Anka- ra Radyosu dinleyicilerine, Asya ve Amerikadan sonra, bu sefer Afrika ve Avrupayı gezdirecektir. Oya Çon- gurun, geçen yıl edindiği tecrübeyle bu yıl daha başarılı bir program çı- karması beklenmektedir. Geçen kış, beğenilen programlar. dan biri de "16 Soru - Bilgi Yarışma- sı"ydı. Bu itibarla yeni programlar a- rasında "16 Soruya da yer verilmiş- tir. "16 Soru" programına yeni yayın- lar içinde yer veren genç yöneticile- rin eski hatalardan ders alarak doğru dürüst bir yönetici seçecekleri muhak- kaktır. Yoksa, bilgi yarışması gibi, kültür ve yöneticilik isteyen bir söz pogramının başka türlü kolay kolay yürütülebileceği düşünülemez. Önümüzdeki kış döneminden iti- baren Radyonun Söz ve Temsil Ya- yınları Şefi Turgut Özakmana büyük iş düşmektedir. Kısa zamanda kendi- sini Radyoya uydurabilen Özakman, bakalım gerçekten başarıya ulaşabi- lecek, sıra söz yayınlarına geldi mi, çok kere bükülüveren Radyo düğ- melerini bu akibetten kurtarabilecek midir? Kendisine iş düşen genç ve yeni yöneticilerden birisi de, şüphe yok ki Faruk Güvençtir. Güvenç, Radyo dı- şında Radyoya çok faydası dokunan bir kimse olarak bilinmektedir. Şimdi iş, Radyo içinde Radyoya yararlı ola- bilmektedir. Ama doğrusu istenilirse, Özakman da, Güvenç de, kendilerini bu görevlerin başına getirenlerin yüz- lerini ağartacak güce sahip kimseler- dir. AKİS, 10 EYLÜL 1962