10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Polonyayı, bize kaba işçi temin eden bir kaynak olarak görmelidir." Ukraynadaki Alman Yüksek Ko- miseri Erich Koch ii Kiev'de 5 Mart 1943te söylediği bir nutukta şöyle ee ir: Üstün Irkız. Onun için adil, ama sert idare kurmalıyız. Bu toprakları sonuna kadar sömürme- miz lazımdır. Halk çalışacak, çalışa- cak, çalışacaktır. Biz Üstün Irk oldu- ğumuza göre en basit alman işçisi- nin ırk ve biyoloji bakımından bu- ranın bütün halkından binlerce kere kıymetli olduğunu hiç unutmamalı- yız." 1939'un 3 Ekiminde ise, Polonya- ya Umumi Vali tayin edilmiş olan Frank haykıracaktır: "— Polonyalılar, büyük Cermen Reich'ının köleleri olacaklardır." Hitler, bu Üstün Irkın kanının te- miz kalması için de bütün tedbirle- rini alacak ve değişik ırklar arasın- da cinsi münasebeti menedecektir. Devletin şekli ütün "Mein Kampf" boyunca, Hit- leri bir arzunun yaktığı açıkca hissedilmektedir: Almanları, dünya- nın efendisi haline getirmek. Bu ar- zunun âleti de, tabii Almanya olacak- tır. ,Ama öyle bir Almanya ki kud- dinamik, disiplinli, tek bir par- çadan müteşekkilmiş gibi liderine i- taatli.. Bu lider, Hitlerin kendisi ola- caktır. Kitabının burasında Hitler demokrasiyi bir saçmalık olarak it- mekte ve onun Fuehrerp- rinzip — Liderlik prensibi"ni koymak- tadır. Prusya ordusundaki itaat an- layışı Üçüncü Reich tarafından be- nimsenecek ve devlet tıpkı askeri kı- ta tarzında teşkilatlandırılacaktır. Vatandaşların kendi aralarında oldu- ğu gibi devletle vatandaş arasındaki münasebet de aynı kandan gelmi nin, bir Üstün Irk olmanın icapla- rına göre tanzim edilecektir. Hitler, altındakiler şefe kayıtsız şartsız tâ- bi olacaklardır. Bu şef, ancak kendi bir üstündeki şefe karşı mesul bulu- nacaktır. Başkanına karşı değil.. Şef piramidinin tepesinde ise büyük Füh- rer, yani Hitler bulunacaktır. Fabri- kalarda, iş yerlerinde, müesseselerde öyle işçi kütlelerin temsilcileri, söz- cüleri, teşkilâtı bulunmayacaktır. Mu- kavele, bir latin icadıdır. İş veren ve işçi yoktur. Şef ve maiyeti vardır. Bu demir disiplin içinde "cermen ırkının üstün vasıfları" ve "alman iyi niye- ti" mukavelenin yerini tutacaktır. Hitlerin "Mein Kampf'ta anlattı” ğı bu sistem de, kökünü alman an nesinden almaktadır ve almanlar ü- zerindeki harikulade tesiri (ooradan gelmektedir. (Eğer bir o avusturyalı serseri bütün alman milletimi felake- tine doğru kaz adımıyla yürütebildiy- se, felsefesinin bu kısmında da bü- yük alman düşüncesinin vârisi olu- şu sayesindedir. Hitlerin Reich'ı, mo- dern dünyada bir feodal devlettir. Bir pederşahi sistemdir. İnsandan insana kurulmuş ve iyi niyete daya- nan bir zincirdir. Her şef bir dere- beyi, emrindekiler de onun vasalle- ridir. Şef, maiyetine karsı prensipte iyi, omüşfik, hayırhahtır. Ama, on- ların üzerindeki kudreti omutlaktır. Buna mukabil maiyeti elinden geldi- ği kadar çalışacak, şefe itirazı asla düşünmeyecek, her emri yerine geti- recektir. "Mein Kampf'ın yazarı, Alman- yayı yıllar yılı böyle idare etti. Ama böyle idare edeceğini önceden ve açık açık bildirdi. a satırlar, "Mein Kampf'tan alınmıştır "Ekseriyetin kararları o olmaya- ak, ancak sorumlu şahısların kararı olacaktır. Elbette ki herkes yanında müşavir bulundurabilecektir. o Ama kararı, tek adam verecektir. Sâdece o kumanda etmek kudretine ve hak- kına sahip olacaktır. Parlamentodan vaz geçmek imkânı yoktur. Fakat Parlamento bir istişare organı ola- caktır. Hiç bir Mecliste oylama ya- TARİH pılmayacaktır. Meclisler çalışan mü- esseselerdir. Oy mekanizmaları ode- gil Bu prensip -mutlak karşılık mutlak yavaş bir seçme lider tabakası mey- dana getirecek ve böylece sorumsuz parlemanter hayat nihayet bulacak- Hayat sahası iler, Dünyanın Hakimi olmak i- in Almanyanın bu iç sistemi ku- rup Avrupadaki bütün cermenleri o Reich dahilinde toplaması ve sonra, çalıştıracak esir bulmak (omaksadıy- la yayılması gerektiği inancındadır. "Mein Kampf'ın birinci cildinde Al- Mi müstakbel diktatörü bu "Lebensraam — Hayat sahası" üze- rinde uzun uzun ve a açık- lıkla durmaktadır. "Mein Kampf'ın yazarına göre Alman İmparatorluğunun Avrupa dı- şında müstemlekeler peşinde koşma- sı hata olmuştur. Toprak ihtiyacı Afrikada değil, Avrupada mak gerekmektedir. Ö dan 1918'in intikamının alınması zımdır. Zira Fransa "Cermen milleti- nin şaşmaz can düşmanıdır". Fran- sızların gayesi daima, Almanyayı parçalayıp bölmek olmuştur. Bu ba- ımdan Almanyanın Fransaya karşı kati neticeli bir yeni savaşa girişme- si ve onu bertaraf etmesi lazımdır. Ondan sonra, Almanyanın genişleme Avusturya ilhak edildiği gün Viyana "Bir millet, bir devlet, bir führer" 21