10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

S A NN Haberler “Kayıp Aranıyor" B' süredir sanat çevreleri bir yitik arayıp duruyor. Bu, bir sanatçıdır. Hem, öyle sudan sanatçılardan da de- gil, Türk hikâyeciliğine yeni bir ses, bir hava, bir anlatım özelliği getir- miş, Türk hikâyeciliğinde önemli bir yer yapmış bir sanatçı... Bu hikayeciyi eskiden Dost der- gisinin bürosunda sık sık zeltme işlerini o yapardı. Tabii hikâ- ye, iyi hikâye yasmakla iyi düzelt- me yapmak arasında dağlar kadar fark vardır. Sonra bir de Sanatsever- ler Kulübünde görülürdü. Sergilerde, eş - dost sohbetlerinde.. Şimdilerde nedense meydanlarda yok. Aslında, bu görünmez oluşun nedeni var, ta- bii. Sanat çevresinde dostlarına öy- le geliyor ki, bu genç, değerli ve ko- nuşkan sanatçı, "annelik"i "sanatçı- lık"a yeğlemiştir! Bu sam gerçekten doğru mudur, değil midir, şimdiden bilinmez. Annelik ona belki de yeni yeni konular işleme gücü verecek- tir, kimbilir? Kimbilir, belki de "Ben Aslını o buldum işin, o suretleriyle uğraşmaya vaktim yok, boşa pala sallamam" diyecektir. Gerçi bu haber biraz bilmece gi- bi oldu ama, erbabı kimden söz edil- diğini anlamakta güçlük çekmeye- cektir. Hele sanatçının kendisi, ken- disini hemen tanıyacaktır. Bir yitik daha B' günlerde yitik sayısı bir değil ki, sanatçılar arasında. Sayıları gün geçtikçe çoğalıp duruyor. Yitiklerden biri de Salah Birseldir. Birsel, Ankara da bir aydan fazladır o görünmüyor. Kadeh arkadaşları, Kurum arkadaşla- rı, santranç arkadaşları kendisini ya- na yana arayıp duruyorlar. Birselden ne bir ses, ne bir nefes Bu satırları okuyanlardan, Bir- selin nerede olduğunu gören, duyan bilen varsa, ilgililere duyrulmak üze- re durumu hakkında bilgi iletmeleri rica olunur. Dil Bayramına hazırlık lülün 26 sında Dil devriminin 30. yıldönümü kutlanacak. Bu yıldö- nümünün hareketli bir şekilde okut- lanması için Türk Dil Kurumu vargü- cüyle çalışıyor. Bir kere, 3-4 sergi açılacak. Bundan başka, sayısı 15'i bulan il ve ilçelerimizde de Türk Kültür Dernekleri ve Halk Eğitim Merkezleri aracılığıyla Türk Dil Ku- rumunun 30 yıllık yayınları ve çalış- AKİS, 10 EYLÜL 1962 A T malarını gösteren sergiler düzenle- necek. Kurum 26 Eylül için bir ro- zet hazırlamaktadır. Kutlama törenine Cumhurbaşka- nı Gürsel de katılacaktır. Başbakan İnönü ile hükümet üyelerinin, Sena- to ve Meclis Başkanlarının, Üniver- sitelerin, kurum ve derneklerin de bu yıl yapılacak kutlamaya katılma- ları beklenmektedir. Türk Dil Kurumu, 30. yıldönümü dolayısiyle 12 yeni kitap da çıkarı- yor. Bunların içinde, "Fransızca - Türkçe Sözlük" gibi önemli bir söz- lük, "Nemeth Armağanı" gibi bilim- sel bir eser de var. Ataçın bütün dil yazılarını içine alan, başında Hikmet Dizdaroğlunun uzun bir incelemesi, sonunda Sami N. Özerdimin hazırladı- ğı bibliyografya bulunan 400 sayfayı aşkın "ATAÇ" kitabı bugünlerde ya- yınlanmış olacaktır. Türk Dil Kurumu Tanıtma Kolu- nun hazırladığı Tanıtma Yayınları arasında 8 kitap birden çıkıyor. Bun- lar, Ankara ve İstanbul Radyoların- da yayınlanmakta olan radyo konuş- malarından 6 tanesini içine alan iki kitap, "Arı Dile Doğru | ve 2", Türk Diline Emek Verenler dizisinden "Mü- Dil Konuları dizisinden 'Devlet Olarak Türkçe", "Türkçede Sözcük Yapma Yolları", "Dil Devriminin 30 Yılı", Açık Oturumlar dizisinden "Dilde Özleşmenin Sınırı Ne Olmalı- dır?" dır Bu ayarla gazetelerin haber dili- ni tarama sonuçlan, Dil mükâfatları- nın sonuçlan da açıklanacaktır. Dil devriminin 30. yıldönümünün, devrimin önemine yaraşır bir şekilde kutlanması için elden gelen oyapıl- maktadır ama, Kurumcuların bir me- rakı var: Basın. "Bakalım" diyorlar, "Türk Basını bu yıldönümüne nasıl bir değer ve önem verecek? Yoksa gene, 'Kardeşi Kral Suudu Tenkid E- diyor" başlıklı bir haber, Dil Devrimi- nin kutlanışını sayfa dışı mı bırak- tıracak... Tasarruf tlhri küçük yaşla zihinlere yerieştiriimelidir İŞSTİHMBALIMIZ YL TRY DARMUFLARIRIZDIN (Basın - A, 2548) — 488 29