10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yı: 9, Cilt: XXV, Sayı: 428 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak No.: 15 Tel: 11 89 92 P. K. m Ankara idar Haier Sokak No.: 15 Rüzgârlı Matbaa Tel: 1061 96 * Başyazar: Metin Toker * AKİS Neşriyat Ltd. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve Müessese Müdürü Mübin TOKER * Yazı İşlerini fiilen idare eden Mesul Yazı İşleri Müdürü Kurtul ALTUĞ La Karikatür: TU RHAN Fotoğraf: Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı > Klişe: Doğan Klişe Bu mecmua Basın Ahlâk Yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 6 aylık o (25 nüsha) : 20.00 lira I senelik (52 nüsha) : 40.00 lira İlan , şardarı: Santi 20 lira 3 renkli arka “kapak : 1.500 TL. Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer : Milli Eğitim Mn FİYATI: 1 LİRA Basıldığı tarih: 9.9.1962 Kapak Resmimiz A. Kemal Yörük Adaletin dertleri Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, G sayımızda, mahkeme kara- rıyla göndermiş bulunduğu bir tekzibi yayınlanmış olan İlhan Si- pahioğlu'ya aşağıdaki mektup ya- zıldı: "Sayın İlhan Sipahioğlu, Hakkınızda yanlış, daha odoğ- rusu tamamiyle asılsız bir haberin A- KİS'te yer bulmuş elması karşısında duyduğumuz üzüntüyü bildiririz. Mec- muanın yerleşmiş iç usullerine uygun şekilde hatanın sebebi (o derhal araştırılmıştır. Hata, İzmir muha- birimizin kayıtsızlığının neticesidir. İzmirin dağdağalı politika âleminde her gün herkesin bin türlü haber dolaştırdığını bilirsiniz. o Muhabiri- miz bunlardan sizinle alâkalı olanı -kendi ifadesine göre- vakit darlığı yüzünden tahkik edememiş ve mer- keze geçirmiştir. Bundan dolayı siz- den özür dileriz. Hatayı yapan mu- habirimize gerekli ihtarda bulunul- muştur. İlhan Sipahioğlu Sinirli bir zat Bu vesileyle, AKİS'in bir yanlış ie düzeltmek için mahkeme- lerde uğraşmaya lüzum olmadığını belirt isteriz. Açıklamanızı, tonu ne kadar buruk olursa olsun, doğrudan doğruya bize yollamış bu- lunsaydınız aynen basar ve üzüntümüzü orada ifade ederdik. Bildiğiniz gibi e Kanunu, metnin altına mütalea eklenmesini yasak et- mektedir Saygılarımızın kabulünü rica ederiz. Kurtul Altuğ - Yazı İşleri Müdürü" Tekzibe attığı imzayla "Ödemiş avukatlarından İlhan Sipahioğlu", son Meclisin D.P. li Başkan Vekillerinden biridir. Bir "Yaylacı" olarak siyaset hayatında önce büyük itibar kazanmış, çeşitli vesilelerle ome- deni cesaretini ve memleketi partinin üstünde tuttuğunu belli etmiş, fa- kat Meclisin Başkan Vekilliğine getirildikten sonra, suçlara iştirak et- memekle beraber daha değişik bir hüviyet arzetmiştir, Yassıada Mah- kemeli, kendisi hakkında beraat kararı vermiştir. Şimdi Ödemişte avu- katlıkla meşguldür. Tekzibindeki üslüp, geçirdiği maceranın bu genç adamın üstünde gönül genişliğini alıp götüren bir tesir bırakmış olduğu hissini bize verdi. Hissimizde yanılmıyorsak, yazık! Basında "yanlış haber", bugüne kadar hiç bir memlekette hiç kim- senin önlemeye muvaffak olamadığı, “eşyanın tabiatı icabı" bir kusur halinde yaşamaktadır. Bu yüzdendir ki "yanlış haber" ile alâkalı il "iyi niyet"tir. AKİS'te yanlış haber hiç çıkmamış değildir. Hele mecmuanın, tarzı itibariyle, küçük teferruatı da belirten ve şahısların hareketlerini ön plâna alan bir redaksiyon usulüne sahip olması istih- barat ekibimizde görevli arkadaşlarımızdan büyük dikkat ve itina is- temektedir. Bu dikkat ve itinanın yetersiz kaldığı haller olmuştur. Ama, bilerek ve isteyerek, kötü niyetle hiç bir yanlış haberin mecmuada yer almasına müsaade etmemenin AKİS'in başlıca prensibi olduğu bilinme- lidir. Yanlış? Bazen, maalesef evet! Ama yalan? Asla! Zaten AKİS'in, adeta ilk çıktığı günden itibaren Türkiyenin politika hayatında hesaba katılması şart bir organ olarak kendisini kabul ettirmesi bu prensibe sadakat gayretinin mükâfatıdır. Saygılarımızla AKİS