10 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

10 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TARİH politikan başlayacaktır. Nereye doğru genişleme? Bu sua- lin cevabı, gene "Mein Kampf'"tadır. "Almanya Doğuya doğru, en ziyade Rusyanın aleyhinde genişlemelidir." Ama bu toprakların sahibi vardır. Hitler, bunların sahiplerinden nasıl alınacağını etrafıyla anlatmaktadır. Üstün Irk cermen ırkıdır. Aşağı Irk ise, slavlar, Doğu topraklarını elle- rinde tutan bu Aşağı Irk, ya Üstün Irka gönül rızasıyla köle olacaktır, ya da Üstün Irk oraları fethedecek- tir. Hitler, Almanyanın 1914 hudut- larını katiyen kafi görmemektedir. Doğu Prusyada yaşamaktadırlar. Bu- ralar alındıktan sonra Fransaya nihai darbe indirilecek, arkadan Rusya hu- dudundaki memleketlere ve Rusyanın kendisine sıra gelecektir. İnsanların efendi öle münasebeti içinde ya- şayacakları bu kudretli devlet ku- rulduktan sonra dünyada Almanya- nın hakimiyeti başlayacaktır. Almanyanın müstakbel diktatörü bu kadar açık konuşmuşken eğer ha- diselerin gelişmesi sırasında şaşılacak bi- taraf olduysa, o da Hitlerin ikti- darı aldıktan sonraki davranışlarına şaşan devlet adamlarının çıkmış bu- Hitler hapisten çıktığı gün Büyük maceranın arefesinde Slavlar Avrupanın en ucuna itilecek bir "insan ham maddesi kayna- olarak kullanılacaktır. 80 milyon tır. Hitler kitabında açıkca "İlhak edilecek topraklar deyince, elbette ki Rusya ile hududundaki vasal devlet- ler kastedilmektedir" demektedir. Böylece, Hitlerin, dış politikası 1925 - 26'da iki cildini tamamladığı "Mein Kampf'ta açık açık anlatıl- maktadır. Evvela, bütün cermenler aynı Reich'ta toplanacaktır. Alman- ya dışında cermenler Avusturyada, Çekoslavakyaya ait Südet toprakla- rında, Dantzig-koridorunua ayırdığı 22 lunmasıdır. Kitapta olmayan K üre göze çarpan noksanlık herkese ve her şeye nizam veren bu sapık dâhinin ekonomi sahasında beylik laflardan öteye gitmemesidir. Bunun sebebi, avusturyalı o serseri- nin iktisattan hem anlamaması, hem de böyle şeylerden hoşlanmamasıdır. "Mein Kampf'"ta Hitler, devletin eko- nomik esas üzerine bina edildiği id- diasını reddetmektedir. Esas mesele, politik kudrettir. Almanyada ne Za- man kudretli bir iktidar milletin diz- ginlerini ele geçirdiyse, iktisadi du- rum ve şartlar derhal düzelmiş re- fah artmıştır. Ama ekonomi milletin tek gayesi haline getirilince bu tün Irkın vasıfları sönmekte, kaybol- maktadır. Sosyalizme gelince, adı Nasyonal yaya getirmek istediği sosyalizm na- sıl bir sosyalizmdir, Hitler buna "Me- in Kampf'ta dokunmamaktadır bile.. Belki de, kendisine tehlikeli konular- dan kaçınmasını tavsiye (oOeden ar- kadaşlarının tesiriyle böyle bir o yol seçilmiştir. Ama, daha muhtemel gö- ını?, bunlardan fazla anlamadığıdır. Hitler her şeyi ırk nazariyesi üzerine bina ettiğine göre, bunu ekonomi sa- hasına aktarmak imkanını bulama- yınca görmezlikten gelmeyi tercih et- miştir. Frengin politikasının yanın- da, kuracağı devletin kültür, eğitim, tiyatro, sinema, karikatür, sanat, e- debiyat, tarih, cinsiyet, evlilik hatta fuhuş politikasının nasıl olacağı hu- suslarını birer birer anlatan Hitler e- "İktisat Odaları", Gayrimenkul Odaları", ve milli eko- nominin işleyişini kontrol edip düzen- leyecek bir "Merkezi İktisat Parla- mentosu"nun kurulacağını söylemek- le yetinmektedir. Nazizmin' sonunun gelmesinde Hitlerin ekonomiden hiç anlamamasının rolü . o- ursa. "Mei n noksanının ö- nemi daha iyi ortaya cikar. Maceranın eşiğinde itler, elinde kitabı, Landsberg ha- pishanesinden 1924 Noelinden beş gün önce salıverildi. Memleket ça- pında, hatta memleket dışı bir şöh- ret yapmıştı ama, istikbal hiç de par- lak görünmüyordu. Partisi okapatıl- MIŞ, arkadaşları dağılmıştı. Daha kö- ida- cıların hezimeti olacaktı. Hitler ha- pisteyken Weimar Cumhuriyetinin bu basiretli Başbakanı memleketin asıl meseleleri olan ekonomik ve sosyal dâvalara el atmış, ilk iş olarak markın stabilizasyonu (hareketine girişmişti. Strescman bunun için Dr. Schacht di- ye bir maliye sihirbazını görev ba- şına getirmiş ve eline yetki vermişti. Başbakanın gayretleri, Hitlerin ha- pisten çıktığı o Noel arefesinde ilk meyvalarını vermeye başlamıştı. Hitler, Münihte Thierschstrasse' nin 4l numaralı apartmanının en üst katındaki iki odalı dairesine giderek dutlunun gelişme tarzını izlemeye başladı. b... yazı: "Siresemann - Hit- e bütün maceracıların pa ka adam »