1 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

1 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

yük Kongrenin bir cuma günü yapıl- masından en fazla memnunluk du- yan politikacı muhakkak ki Şinasi AKİS/10 .. u . Mübalağayı Seviyoruz Mesarios geldi ve gitti. Beklenildiği üzere, Papaz - Cumhurbaşkanı An- karada bulunduğu sırada bazı kimseler kendisini, devletin misafiri ol- duğu için alkışladılar, bir takım gençler de yuhaladılar. Türk devleti sevdiğimiz Kibrisin Devlet Başkanına her türlü saygıyı ve itibarı gös- terdi, protokol mükemmel yürüdü, her Devlet Başkanı için Ankarada tatbik edilen program Makarios için de tatbik edildi. Siyasi görüşme- ler ise anlayış havası içinde cereyan etti ve karşıkarşıya geçilip konu- şulunca pek çok meselenin halli kolaylaştı. Yuhalayıcılara gelince, on- lar polis ve asker kordonlarını aşıp seslerini Papaz - Cumhurbaşkanına duyurdular. Nedense, bazılarımız bu hadiseleri pek yadırgadılar. Aman Allah, ne yazılar çıktı! Bunu Hükümetin aczine verenlerden, yapılanların dinimi- ze aykırı olduğunu KL ei kadar. . Demokrasi..." diye tutturduğumuz halde, demok- ratik her yerde olağan sayılan bir takım hareketleri hâlâ yadırgama- Makarios D.T.C. Fakültesi önünde yuhalanıyor Gençce bir gösteri mız! "Alkışla!" dendiği zaman herkesin alkışladığı, "Yuhala!" dendiği zaman herkesin yuhaladığı, ellerin emirle kalkıp emirle indiği rejimler bizim seçtiğimiz rejim değildir ki.. Halk, bu! Öyle davrananı da olur, böyle davrananı da.. İş, kötü niyetli tahrikçilerin aşırılıklara kütleyi sü- rükleyememesi. Bu da, Makariosun ziyareti sırasında olmuş değil! Eee? Ne, yakınıp dururuz? Ah, şarklılığımızı bırakıp, sahiden biraz yuhalanmasını öğrenebildik.. Kötü piyese ıslık çalsak, kötü aktöre domates atsak... ve kötü politika- cıyı, şarlatanı, demagogu çürük yumurtaya tutsak! Göreceksiniz, dertlerimizin yarısı halledilecektir. Zira bu köftehorlar bizim iyiliğimizi istismar ediyorlar. Osmanın derdi (ÇGddiyetsiz hava, listecilerin çalış- malarından ibaret kalmadı. Bü- Osmadır. Zira Osma son üç ay içinde devamlı kongre kongre dolaşırken aklı bir yerde kalmakta, büyük bir zevkini tatmin edememekten son de- rece yakınmaktadır. Pazar günleri yapılan kongreler konusunda Osma Şöyle demektedir: — Bu kongreler yüzünden, emin olun, maçları takip edemiyorum. Be- nim en büyük zevkim, futbol maçı- dır. Kongre kongre dolaşmaktan stadyuma gitmeğe vakit Üstelik kongreyi pazar yapmanın manası da yok. Memur adam partici değildir. Partici olan da ne gün olur- sa olsun kongresine gelir..." Ancak emektar Genel Sekreterin bu hafta içinde keyfi gene kaçtı. Zi- ra Büyük Kongrede seçimlerin ancak pazar günü yapılabileceği kendisine söylendi. Üstelik, o gün Ankarada son derece önemli iki milli lig maçı oynanacaktı! Osmaya söylenilenler yalan değil- dir. A.P. nin Alemdar Sinemasında yapılacak olan Kongresinin Üç gün devam edeceği sanılmaktadır. Üste- lik, Genel İdare Kurulu seçimleri, son gün olan pazara rastlamaktadır. A.P. Kongresinin düğüm noktası o- lan seçimler, tabiatıyla Osma ve ar- kadaşları için son derece önemlidir. İşin esası komik mizansenlerin dışında, i- şin esası şudur: A.P. de, başlıca dört zümre iki cephe halinde müca- dele etmektedir. Zümreler şunlardır: I — Eski Demokratlar 2 — Eski askerler 3 — Eski Köylü Partililer 4 — Irkçı ekalliyet İki cephenin ikisi de Ragıp Gü- müşpalayı Genel Başkan olarak iste- mektedir. Bir ara, hiç bir liderlik vasfı bulunmayan Pala Paşadan iki taraf da vaz geçmek sevdasına ka- pılmıştır ama emekli generalin kar- şı taraf elinde koz haline gelmesi ih- timali iki cepheyi de böyle bir ihti- yatsızlıktan alıkoymuştur. Bu ba- kımdan, Gümüşpalanın Genel Baş- kan olması hiç kimseyi şaşırtmama- malıdır. Zaten Pala Paşanın bir tek meziyeti vardır: Herkese mavi bon- cuk dağıtmakta eşsizdir! Dört zümreden kuvvetli olanlar Eski Demokratlarla Irkçı Ekalliyet- tir. Eski Askerlerin tek dayanakları Gümüşpaladır. Eski Köylü Partililer ise bir kadrodan ibaret kalmıştır. Mücadele Eski Demokratlarla Irkçı Ekalliyet arasında cereyan edecektir. Eski Demokratları, teşkilâtla ya- kın ilgileri dolayısıyla havaya ohâ- kim olabilecek kudrettedirler. o An- cak, gerçek şudur ki bu kitle Gümüş- palayı öteki taraftan koparıp ayıra- cak kuvvete henüz sahip değildir. Nitekim, Bursada bir çiftlikte ya- pılan ve 39 A odaman politi- kacının katıldığı e Egelile- rin ısrarına rağm Gümüşpalasız bir anlaşmaya Şamlamişt! Ege bölgesinin temsilcilerinin bir kısmı Gümüşpalanın bertaraf edilmesini is-