1 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

1 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

eşi, 27 Ekim Salı akşamı trenle İs- tanbula gittiler. Penetti'ler İtalyaya dönüyorlar. Kendilerini garda kala- balık bir dost grubu uğurladı. mar ve İskan Bakanı Ord. Prof. Fahrettin Kerim Gökay, eşi Nilü- fer Gökaya Zürihte yapılacak mühim göz ameliyatında bulunmak (o üzere sessiz sedasız Avrupaya gitti. Kendi temsil bölgesi olun İstanbulda, Y.T. P. nin son toplantısında bulunmasına imkân olmadığı için üzgündü ama eşinin ameliyatının muvaffakiyetle neticelenmesi bu üzüntüsünü dağıttı. B. sene Başkent hanımlarının ek- erisi çalışmaya merak sardı. Dı- şarıda çalışanlar olduğu gibi evlerin- de çalışan hanımlar da var. Mühen dis Feyyaz İnceerin eşi Ayşe İse öğleye kadar dışarıda çalışıyordu, şimdi de, yeni satın aldığı trikotaj makinası ile öğleden sonra evinde zarif yün işleri yapmaya başlamış. Dışardan da sipariş aldığına göre, kadaşları, "acaba nasıl il yetiştiriyor” diye merak ediyorlar G“ hafta Meclis koridorlarında son derece eğlenceli bir olay geçti. A. P. nin müthiş sözcüsü Tahsin Demirayı iki gazeteci, Par - lamento muhabirleri arasında "Ko- alisyon Koridoru" olarak tanınan koridorda yakalıyarak 4,5 saat sü- ren meşhur plân tenkidinin tam met- nini rica ettiler. Gazetecilerden sa- kallı olanı, yanındaki uzun boylu ar- kadaşını tanıtarak: "— Nerelerdesiniz Tahsin Bey?" dedi. "Beyefendi amerikan gazetele- rinden birinin temsilcisidir, sizinle görüşmek istiyor Tahsin Demiray önce biraz a- falladı. (Bir amerikalı gazetecinin kendisiyle ne ilgisi olabilirdi? Uzun boylu genç adama dönerek: "— Hangi gazetedensiniz?" di- ye sordu. " "“— Baltimor... Baltimor.." Uzun boylu gazetecinin aklına ikinci Oke- lime bir türlü gelmiyordu. Bu Bira- da arkadaşı imdada yetişti ve: "— Baltimor Sun, efendim" dedi. laka gazetesine (o vermek istiyordu. Tahsin Demiray pek memnun oldu. 64 sayfalık konuşmanın yanında o- lan 42 sayfasını derhal takdim etti. Ayrılırken de gazetenin bir nüs- hasının kendisine gönderilmesini ri- ca etti. Ancak bu sefer de gazetenin adını unutmuştu. Uzun boylu genç adama dönerek: — Hangi gazete demiştiniz be- yefendi?" diye sordu. Fakat, bu se- fer de aldığı cevap "Baltimor Post" oldu. Ancak Demiray aradaki farkı gene kavrıyamadı ve: "— Yaaa, öyle mi... Çok beğendi gim ve takdir ettiğim bir gazetedir" dedi. a-Doğu Teknik Üniversitesinin Emir Gölündeki tesislerinde aile- si ile birlikte güzel bir tatil geçir- mek isteyenlere (Üniversite (Ağaç Dikme Klübü kapılarını açmış bulu- nuyor. Ancak açık hava ve gölün serin osularından O faydalanabilmek pek öyle kolay değil. Zira önce Üni- versitenin göldeki arazisine iki ay zarfında 200 ağaç dikmiş olmak ge- rekiyor. Klüp, haftanın sonunda Pa- zar günü yapılacak bir törenle ağaç dikme mevsimini açıyor. Böylece kı- sa bir süre sonra Emir Gölünün çıp- lak topraklarında yemyeşil bir koru görmek mümkün olabilecektir. ANKARA PALAS ANKARA AKİS - 652 Hayat defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Orta-Doğu Teknik Üniver- sitesi öğretim üyelerinden (-Devlet Plânlama Teşkilâtı İktisadi Plânla- ma Dairesi eski Başkanı- Atilla Ka- raosmanoğlu ile Şükran Karaosman- oğlunun bir erkek çocukları oldu. Be- beğe Özgür adı veri MİKİ, Doğdu. İzmirli (o iş adamlarından Ümit Sanver ile Benice Sanverin bir oğulları oldu. Nişanlandılar. İstanbullu doktorlardan Metin Ergüven ile Fi gen Şenural nişanlandılar. Evlendiler. Türk Dili Dergisi yö- neticilerinden şair oSalah Birsel ile Devlet Tiyatrosu oyuncularından Ja- le Ayata evlendiler. Ancak bu evli- likten dostları günlerce sonra haber- dar oldular. Şair ilk defa dünya evi- ne girmektedir. Jale Ayata ise bun- dan önce, gene Devlet Tiyatrosu o- yuncularından Umran Uzman ile ev- liydi. Salah Birsel 43, Jale Ayata ise 32 yaşındadır. Öldü. Akbankın kurucusu ve ilk Umum Müdürü, Demirbankın kuru- cusu ve idare meclisi üyesi (Hasan Ziya Alaçam öteden beri tedavi edil- mekte olduğu ülser ve miğde kan- serinden kurtulamıyarak öldü. Ha- san Ziya Alaçam 68 yaşındaydı. Öldü. Şair, ressam, avukat Zihni Hazinedaroğlu, bir dost ziyareti dö- nüşünde beyin kanamasından Ök dü. Ceset otopsi yapılmak üzere Morga kaldırıldı. i gl Yaşıyoruz" o ve adlı eserlerin o yazarıdır. 16 Aralıkta açacağı sergi hazırlıklarıyla meşguldü. Bir tablosu da yarım kalmıştır. Arka- daşları yarım kalan hazırlıkları mamlayarak o sergiyi açmak kara- rındadırlar. Hazinedaroğlu 40 yaşını daydı Öldü. İstanbullu tüccarlardan, İs- tanbul Ticaret Odası Yönetim Kuru- lu Üyesi Mahmut Köknel uzun bir süreden beri tedavi edilmekte oldu- ğu hastalıktan kurtulamıyarak öldü. AKİS/29