1 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

1 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

AKİS Sayı: 440, Cilt: XXVI HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OL UP 1 Aralık 1962 BİTENLER Gümüşpala bir A.P. kongresine geliyor A. P. Baş arayan gövde BB Büyük Sinemanın dai- 'iktidardan yana" sahibi Ka- zım Rüştü Güvenin -C.H.P. devrinde koyu bir C.H.P. liydi, D.P. devrinde yaman bir D.P. li oldu- işleri bu sı- rada iyi gitmemektedir. Zira şu sa- tırların okunmakta olduğu sırada A. P. nin gürültülü Büyük Kongresi Yenişehirin göbeğindeki Büyük Si- nemada değil, şehre uzak Yeni Ma- halledeki Alemdar Sinemasında baş- lamış olacaktır. Tıpkı, iki hafta son- raki C.H.P. Kurultayı gibi.. İki par- ti da toplantı mahalli olarak Güvenin sinemasına iltifat etmediler ve Alem- darı tercih ettiler. Ancak A.P. Büyük Kongresi ile C.H.P. Kurultayı arasındaki benze- yiş bundan ibaret değildir, İki top- AKİS/8 Ne yardan, ne serden lantıda da bir "Prensip Meselesi" "Şahıs Meselesi" etiketi altında ele alınacaktır. Gerçekten, C.H.P. de ol- duğu gibi A.P. de de görünüş itiba- riyle bir takım kimseler partiyi ele geçirmek için vuruşmaktadırlar ama, işin önemi bunun çok daha ötesinde- dir. Zira C.H.P. ve C.H.P. den fazla A.P. -ötekinde, İnönü vardır- parti içinde iktidarı alacak ekibin hüviye- tine bürünecek, onun temayülü isti- kametine sapacaktır. Bazı istikamet- lerin şahısları ve partileri (o felâkete götürecek derecede tehlikeli (o bulun- duğu hatırlanırsa, iki büyük parti- nin kongresindeki çekişmelerin mem- leket ve rejim kaderindeki rolü ken- diliğinden ortaya çıkar. isteler ve kulis Pp” Paşanın partisi içinde uzun sü- redir yapılagelen o hazırlıklar, bu hafta, vakit gelip çattığında, bir ta- kım listeler halinde kendini belli et- ti. Perşembe günü başkentte, sadece A.P. Kongresi delegeleri (arasında değil, siyasetle uğraşan hemen her- kesin elinde listeler dolaşıyordu. Bun lardan yüzlercenin mevcut olduğu söylenilirse, A.P. nin nasıl bir kay- nayan kazan haline gelmiş bulundu- gu daha kolay anlaşılır. Her aday, en itinalı yerinde kendi adı bulunan bir liste hazırlamıştır. Ancak, bu liste- lerin nasıl hazırlandığının bilinmesin- dır günü, Meclisteki A.P. kori- dorunun yuvarlak seramik Oomasası etrafına toplanan A.P. li politikacı- lar kahvelerini içtikten sonra kaleme ve kâğıda sarıldılar. Evvela Mehmet Ünaldı bir liste hazırladı. Ünaldının Ragıp Gümüşpalayla başlayan liste- sinin sonuncu adamı Tahsin Demir- aydı. Aradakilere gelince, Gökhan