1 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

1 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan Türk - İş Başkanı Seyfi Demirsoy İlk hedef İşçiler — 22 Aralıkta Türk işçisinin, hiç bir aşırı uca mensup olmayan hemen bütün işçileri (sinesinde toplayan Türk — İşin teşebbüsüyle bir büyük miting yapmaya karar vermiş olması "o çeşit solcu"ları çile- den çıkarmış bulunuyor. Zira bu mitingte, komünizm reddedilecektir. Palabıyıklı liderin partisi, o hareketi sabote etmek için çırpınmaktadır. O cenahın elinde bu- lunan yayın organları da -Biri, sizlere ömür, satışsız- lıktan vefat etti. Haftalık olanı, itibarıyla birlikte, işin AKİS/6 Akisler başında çektiği alakayı da tükettiğinden aynı has- talıktan komadadır. Görülüyor ki "o çeşit"ler, maske- lerini yüzlerinden atar atmaz karşılarında milletin sa- dece sırtını görmektedirler- aynı gayretin içindedir- ler. "O çeşit"lerin hedefi, şimdi Türk — İşin ne sağcı ne solcu, ne esnaf ne partici, sadece işçi olan ve işçinin sosyal haklarım peşinen kaybedilmiş bir sınıf kavga- sında değil sendikacılıkta arayan Seyfi (o Demirsoyu bertaraf edip ele malım Ama plan pek yürüyece- ge benzememekte Haftanın er meli Vatanda manşet: "Türk — İş sus payı olarak Avrupa gezisi dağıtıyor — Bir sen- dikacı dün seminerde Demirsoy ile tartışarak Türk — İşi itham etti". Traktör dağıtımı — Yeni vergi reformları dolayısıy- la akaryakıta yapılacak zammın köylüye türlü şekil- lerde büyük külfet tahmil edeceğini gözönüne alan Ada- na Milletvekili Kemal Sarıibrahimoğlu bir kanun tekli- fi hazırlamaktadır Sarıibrahimoğlunun teklifi o Türkiyedeki o traktör tevziinin adilane yapılabilmesini ve fakir köylünün de traktöre kavuşabilmesini amaç edinmiştir. Milletvekili gerekçe olarak şunları ileri sürmektedir: enzine yapılacak zam, köylünün sırtına vasıtalı olarak birkaç misli binecektir. Bunun sebebi traktörün zengin ağanın elinde bulunmasından doğmaktadır. Zen- gin ağa fakir köylünün tarlasını parayla sürmektedir. Akaryakıta yapılacak zam, traktör sahibinin dönüm başına alacağı traktör kirasını arttırmasına sebep ola- cak, dolayısıyla bu zammı fakir köylünün sırtından çı- karacaktır. Bu bakımdan Devletin fakir köylünün top- rağım sürmesinde müdahalesi olmalıdır. Bu da Devlete ait traktörlerin, muhtelif (o bölgelere (o kiralanmasıyla mümkündür" ana Milletvekili teklifini Planın tatbikine geçil- diği günlerde Meclise getirecektir. Konsorsiyum hazırlığı — Haftanın ortasında Çar şamba günü, Devlet Planlama Teşkilâtının rahat kol- tuklarla döşeli, geniş Müsteşarlık odasında olağanüstü bir toplantı yapıldı. Bu toplantı 11 Aralıkta yapılacak