22 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

22 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

«Onlar kiverir lâf ile Dünyaya nizâmat...» İğneyi Kendimize... Vatandaş, o gazetelere kızıyor. Bu, üzerinde dikkatle durulma» gereken bir meseledir. Vatandaş, şu cephenin veya bu cephenin o gazetesine kızmıyor. Vatandaş, topyekün Basına ve Gazeteciye kızıyor. AKİS'e kızı- yor, Cumhuriyete kızıyor, Yeni İstanbula kızıyor, Dünyaya kızıyor. Tas- vire kızıyor, Akşama kızıyor. Kızıyor ve kızıyor. Zira, kendi işi gücüy- le meşgul olmak istediği bir sırada bunların asılsız olarak yazdıklarından dolayı işlerin bozulacağından, havanım karışacağından endişe ediyor, hiç yoktan bu yayın organlarının, ortalığı bulandırdığından o şikâyet ediyor. Topyekün gazetelere kızılınca, tabi kurunun yanımda yaş da yanıyor. his, hiç sebepsiz midir? Bunu iddia etmek, kolay değildir. Mem- leketin böylesine kritik bir anında, Basının vazfesini yaptığını söylemek ganları Türk toplumu için tekrar bir ciddi ihtiyaç haline gelmekten geri kalmayacaklardır. ridir, sulandır. Zira aydınlatılmak, artık bugün insanların oekmekle- Aşağıda, Kurultay vesilesiyle her çeşitten gazetenin yazdıklarım bu- lacaksınız. Aynı hâdisenin herkesçe bir başka çeşit verilmesinin kün okuyucu üzerindeki etkisini Basın mutlaka düşünmek Seçtiğimiz hayat tarzında Basının önemi düşünülürse ve Basın ni kaybettiğinde olacaklar hatırlanıldı mı sında bulunduğumuz dikkat İnönünün ihracı inceleyecek komis- yon kurulmasına dair takriri ka- bul edildi. (Cumhuriyet - 15 Aralık 1962 - Manşet) İnönünün som ihraçlarla alâkalı olarak verdiği takrir reddedildi. (Ada let - 15 Aralık 1962 - Manşet) İnönünün teklifi, Gülekçilerin is- tediği ilâve ile kabul edildi. (Hare- ket - 15 Aralık 1962 - Manşet) C. H. P. Kurultayı hâdisesi»> açıl- dı. (Hürriyet - 15 Aralık 1962 - Manşet) C. H. P. Kurultayı hâdiseli baş- ladı. (Yeni İstanbul - 15 Aralık 1962 - Manşet) AKİS/26 C. H. P. Kurultayı gürültülerle başladı. (Akşam - 15 Aralık 1962 - Manşet) C.H.P.nin dün başlayan Kurul- tayında yumruklar konuştu. (Adalet - 15 Aralık 1962 - Manşet) Başkanlığı oGülekçiler kazandılar (Tasvir - 15 Aralık 1962 - Man- şet) İlk hamlede Kurultay Başkanlığı- na Şevket Adalanın getirilmesi Gü- lekçilerin oOzaferi osayılmasa bile. (Tasvir - 15 Aralık 1962 - Başyazı Kongre Başkanlığı seçimini 4'le. kazandı. (Zafer - 15 Aralık 1962 Manşet) bir Meslek Meselesi nazarından kaçmayacaktır. fopye- sorundadır. tesi- karşı- Başkanlık seçimini merkezin ada- yı olmayan Adalan kazandı. (Hür- riyet - 15 Aralık 1962 * Manşet) Teşkilâtın adayı Başkan seçildi. (Son' Havadis 15 Aralık 1962 - Manşet) -! Divan seçimini ortacılar kazandı. (Cumhuriyet * 15 Aralık 1962 - Man- şet) Başkanlık Divanı seçimini 63'ler kazandılar. (Akşam - 15 Aralık 1962 - Manşet) Kurultayda İnönü umduğu tezahü- ratı bulamadı. (Son Havadis * 15 Aralık 1962 - Manşet) İnönü tam 14 dakika alkışlandı. (Yeni Gün * 15 Aralık 1962 - Man- şet)