22 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

22 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

nü dostlarına anlatıp duruyor. Ka- pani şismanlamkla kalmamış, bir hayli de (odurgunlaşmış. o Dolaştığı gruplar çoğunlukla eski dostları. Ar- tık "başbaşa"- 'çıkmaya da niyetli değil gibi... "Hiltonun Cuma günleri çayı son iki haftadır pek tenha... Bunun sır- rını çözemiyenler pek çok. Halbuki şu ara, safra kesesi ameliyatından Amerikan Hastahanesinde yatmakta olan Ulviye Bengisunun o sosyetik dostları, bir müddet için "Hilton 5 Çayı"nı Ülviyenin başucunda tertip- lemeye karar vermişler. Hastahane, hastahane oldu olalı bu kadar şık zi- yaretçi görmedi. Hastanın odası gü- zel kadından ve çiçekten geçilmiyor. Bütün mesele bundan ibaret!.. Lan meşhur ve şirin "Bizim Kulüp"ü geçen akşam çok "eğlen- dirici" bir, muhavereye sahne oldu. Or- ta yaşlı, esmer, meşhur bir hanımı, karşı masadaki bir doktora, bacak- larındaki siyatiğin tahammül edil- mez hale geldiğini söyledi ve çorap- larını sıyırarak bacaklarını doktora uzattı. Doktor, evvelâ yanındaki ha- nıma baktı, sonra saatine göz attı ve- merakla cevabını bekleyen hanıma yüksek GEN şöyle cevap verdi: Saat sabahın ikisi... Siz gece kulübünde eğlenecek kadar sağlam- Ankara sınız. Şu halde, siyatiğinizin ve ba- caklarınızın muayenesi yarını bekli- yebilir. Acaba bu aceleye neye lüzum gördünüz? Doktor olarak bunu çö- zemedim. Henüz muayenehanemi kulübe taşımış değilim. Böyle bir şey yaparsam, muhakkak ki ilk size ha- ber vereceğim Doktor son sözlerini söylerken, yanındaki siyahlar giymiş sarışın gü- zel, masayı terketmişti. o Sükütu, Charles Aznavour'un teypte "Espe- ranza'yı söyleyen sesi bozdu. Suat Hayri Ürgüplü ile, Kasım Gü- eğin şahsi dostları motelci mil- yonerin amerikalı Mrs. Nell Mac Cra- cken İstanbula her gelişinde şu me- alde bir balon uçurur: "Türkiyenin muhtelif şehirlerinde 300'e yakın mo- tel yapacağım, her sene binlerce tu- rist celbedeceğim" falan filân... (o A- ma son balonu ötekilere benzemi- yor. Amerikalı hanım, Noelde İstan- bulda olmak üzere Washington dan yola çıkmış ve İstanibuldaki dostla- rına da şöyle bir haber uçurmuş: "Bir İstanbulluya körkütük âşığım. İzdivaç teklifimi kabul ederse, mil- yonlarımı kendisine bağışlıyacağım Ama beni reddederse, bir daha aya- gımı Türkiyeye oatmıyacağım..." Şimdi herkes, bu talihimin kim olduğunu merak ediyor. Palas YILBAŞI Programı 1. Üst salonlarda gayet zengin atraksiyon programı, seçilmiş menli ve içkilerle Ankara Devlet Operası Sanatkârları yılbaşı balosu yapılacaktır. Davetiyeler otel resepsiyonundan veya metrdotellerden veya temin edilir. Opera'dan 2. Pavyonda kıyafet mecburiyeti olup, kalabalık olmamasını teminen davetiyelerin otelden bizzat teşrif edilerek ismen alınması. S. İstanbuldan yılbaşı gecesi dahil 5 gün için geleceklerin, otelimize veya İstanbul'da VACCARİ Ayakkabı Mağazası veya Nişantaşı Butik Amerikan Mağazalarına müracaatları. ANKARA PALAS BUTİK AMERİKAN: 484584, 116510, OPERA: 117240 VACCARİ: 493683 (AKİS - 698) Hayat Defterinden YAPRAKLAR Doğdu. Vatan Gazetesi eski yazı işlen müdürlerinden Ali Gevgilili ile esi Emel Gevgilinin bir kulan oldu. Bebeğe Elif adı verildi. Doğdu. C. H. P. İçel Milletvekili Yahya Dermancı ile Ayşe Dermancı- nın bir oğulları oldu. Bebeğe Cema- lettin Kemal adı verildi. Doğdu. Rezram Saraçoğlu ile Kemal Saraçoğlunun bir oğulları oldu. Nişanlandılar, İstanbul Şehir Ti- yatroları Dram Bölümü bale öğret- menlerinden Evin Ilgar ile, Şehir Or- kestrasının Şan Sinemasında apı- lan Salı günkü Konserine solist ola- rak katılan misafir opera sanatkârı Licinio (oMontefusco nişanlandılar. Evin Ilgar 22, Montefusco ise 26 ya- şındadır. Gençler ilk defa dünya evi- ne gireceklerdir. Nişanlandılar. Akşam gazetesi An- kara muhabirlerinden Nilüfer (o Yal- çının kızkardeşi Gül Tuğrul ile geçenlerde Yaman Egeli Mükdfatını kazanmış olan Dr. Cemalettin Topuz- lu nişanlandılar. Nişanlandılar. Azime Koç ile Os- man Zengin nişanlandılar. Evlendiler. İstatistik Enstitüsü Mil- li Eğitim Şubesi Müdür Yardımcısı Veli Kasımoğlu ile Sivas; Öğretmen Okulu Müdürü Kemal Süreklinin kardeşi matematik - fizik Öğretmeni Sevim Sürekli" -Kasımoğlu- o evlendi- ler. Gençlerin hep'ikisi de ilk defa dünyaevine girmektedirler. Evlendiler. Nursel Peyker ile Yük- sek Mimar Mühendis Halük Sedan evlendiler. Öldü.Kafkasya eşrafından Şaban Basri Kesebir '"haftanın ortasında Çarşamba günü öldü ve Sakızağacı Şehitliğine defnedildi. Öldü. C. H. P. Eminönü İlçesi Sek- reteri ve Türk Levant Ticaret Evi sahibi Hakkı Gökşahin öldü. Öldü. İzmirli tüccarlardan Hacı Ah- met Tatarinin kızı H. Adeviye Tatari öldü. Cenazesi Hisar Camiinden kal- dırılarak Koklucadaki aile kabrista- nına defnedildi. AKİS/29