22 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

22 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

JALE OKUYUCULARIYLA Kocamla esas itibariyle ( anlaşıyo- ruz, fakat beş senelik evli oldu- gumuz halde her ilkimiz de hâla bir- birimizi idare etmesini öğrenemedik. incir çekirdeğini odoldurmaz şeyler için bir kıyamettir kopuyor. O, ek- seri sinirlenir ve böyle bir kıyamet- ten sonra kendisini sokağa atar. Ben, üç yaşındaki kızımla mecburen evde kalır, kendi kendimi yer, bitiririm. Kocam birkaç saat sonra tamamiyle sakinleşmiş bir vaziyette döner, yir- mi dört saat içinde muhakkak barışı- rız. Şu halde mesele yok, demeyin. Geleceğimizden korkuyorum. oKom- şulardan utanıyorum. Biz kavga e- derken ağlıyan çocuğuma acıyorum. Güzide R. - Şişli İkiniz de çabuk parlayan, çabuk ya- tışan tiplerdensiniz. Geleceğiniz için korkmayın. Yeni bir nazariyeye göre, hiç kavga etmeyen karı-koca- lara mukabil, arada sırada kavga e- denlerin gelecekleri daha garantili görülüyor. o Çünkü, kavga biraz da ilgiden gelir, ama arada sırada kom- şuları rahatsız etmiyecek, çocuğu ağ- latmıyacak kadar ölçülü bir tartış- ma ile yetinmek de şarttır herhalde. Bu nazariyeye göre, hiç kavga etmi- y,en karı-kocaların birdenbire birbir- lerinden koptukları, ayrıldıkları oso- ruluyormuş. Benim anladığıma göre. hayatınızda bir tatminsizlik var. Siz gündelik hayatınızdan, ev işlerin- den, çocuk bakıcılığından şikâyetçi- siniz. Eşiniz ise dış hayatında iste- diklerini bulamamaktan memnuni- yetsizlik doymaktadır. Bunu itiraf etmek İstemiyor, zaman zaman de- şarj yapıyorsunuz. oHer ikiniz de, kendinize tatmin edici bazı meşgale- ler bulmayı deneyin. Sıkıntılarınızı, şikâyet şekline dökmeden, birbirini- ze anlatın. Tartışırken de bağırma- maya biraz çaba gösterin. Hattâ derler ki, birşeye kızarsanız, kızdığı- nızı hemen belli etmeyin de, bunu, zaman geçtikten sonra ele alın, bir fikir münakaşası (o şeklinde tartışın. Böylece hem ilk öfke geçmiş, bağı- rıp çağırma tehlikesi yok olmuş olur, hem de olumlu bir sonuca varmak mümkündür. AKİS/34 CANDAN KONUŞUYOR Kendimi bazen Havva anamız ka- dar çıplak hissediyorum. Etra- fımda herkes o kadar şık, öyle gi- yimli ki, her sokağa çıkışta ve top- lantılarda aşağılık duygusu duyuyo- rum. Memur olan eşimin geliriyle ge- çiniyoruz. (o Çocukları obüyütünceye kadar çalışmama imkân yok. Bu du- rumda, insan içine çıkmam ise im- kânsız. Halbuki eşim gezmek isti- or." İşi dolayısile (o kokteyllere, da- vetlere gitmek imkânı çıkıyor. Ne yapacağımı bilemiyorum. G.R.T. - Ankara Bütçemiz one kadar dar olunsa ol- sun, arada sırada birşeyler dikin- diğimiz, Havva anamız kadar çıp- lak kalmadığımız bir gerçektir. Bu- gün giyim, şıklık ve moda anlayışı eskisinden bir hayli değişiktir. (o Bu, dar bütçeli kadınlara, nispeten, im- kânlar vermektedir. Bugün, dümdüz bir tweed elbisenin yakasına bir iğ- ne ilâve ederek bir kokteyle gitmek veya elde örülmüş bir elbise, küçük bir sveter ve evde dikilmiş bir etek- le, hattâ örgü tayyörle şık olmak mümkündür. Sevgili okuyucum, ilk iş olarak, çok klâsik bir giyim esası üzerinde kararlı olun. oTaptığımı her yeni şey birkaç sene gardrobunuzun teme- lini teşkil edecek kadar iddiasız ol- sun. Mektubunuzun bir yerinde, öm- rünüzü evde çocuklara örgü örmek- le geçirdiğinizi osöylüyorsunuz. Şu halde hiç durmayın, simli veya biraz fanteziye kaçan koyu renk yünden kendinize Chanel tipi bir örgü tay- yör yapın. Eteğini de, ceketi de as- tarlayın. Bu koyu renkli tayyörü be- yaz saten bir bluz ve evdeki mevcut uzun kolyelerinizle, özellikle zincirli kolyelerle, en ağır ve şık bir toplan- tıya giyebilirsiniz. oBir tweed elbise - manto takımı da sizin için çok fay- dalı olacaktır. Elbiseyi, etek-blüz, ayrı iki parçadan yapıp, eteği ayrıca sveterlerle de giyinebilirsiniz. Tweed mantonun yakasında evdeki o eski kürklerden yapılmış bir kürkten kra- vat yaka sizi şık ve zarif yapacak- tır. Tweed elbiseyi de bir şık İğne, çiçek veya kolye ile resmi toplantı- lara giyebilirsiniz. (o Kokteyllere git- tiğinize göre, size bir de düz siyah elbise lâzım olacaktır. Bu kıyafetle- ri sırası geldikçe yapın ve gardro- bunuzu çabuk demode olmıyacak klâsik kıyafetlerle, yavaş yavaş bes- leyin. Temeli iyi tutarsanız, her ufak ilâvelerle komple bir gradrobu- nuz olur. Üç yaşında bir tek çucoğum var. Bana öyle düşkün ve o kadar kıskanç ki, onun yanında kardeşle- rimin çocuklarını sevemem Âdeta küser, yemek yemez ve o gün hakkak birşey kırar. (oŞimdi bir bebek bekliyorum. Karnım he- nüz belli değil ama, korkusu şimdi- den beni aldı. İzzete bunu nasıl an- latacağım? Bir arkadaşım, bu du- rumda yeni bir kardeşin çocuğa şok tesiri yapacağını söyledi. Doğru mu- dur? Ankaradan bir anne Sorunuzu ilgili bir uzman doktora ilettim. Gerçekten, yeni bir kar- deşin bazı çocuk üzerinde şok te- siri yapabileceğini söyledi, ama bu- nu biraz ilgiyle önlemek pekâlâ müm- kündür. Kamınız büyümeye başlar- ken çocuğa tabii bir sesle kısaca bu- nun sebebini anlatın. Çünkü o, kar- nınızın büyüdüğünü farkedecektir. Konuya girmek için bu iyi bir vesi- ledir. Gelecek obebeğin eşyasını hazırlarken ona da öteberi alın, onu bu fikre, yavaş yavaş, fakat fazla üzerinde durmadan, sistematik şe- kilde, alıştırın. Gündengüne daha çok önem kazanan sorumlu bir insan olduğunu, tutumunuzla ona hissetti- rin, çocuğun size emniyeti artsın, kardeşini iyi karşılıyacaktır. Doğacak çocuk için ne fazla iyi, ne de kötüleyici sözler söyleyin.. Ço- cuklar bu gibi, samimiyetten uzak sözleri derhal değerlendirirler. o Bu konudaki hassasiyetlerini, sezme ka- biliyetlerini biz anlayamayız.