22 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

22 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Ulaştırma Bakanı Öçten Ama, hiç “içten” değil Hükümet — Kurultay dolayısıyla Ankaraya gelen bü- tün C. H. P. liler, ister Muştan olsunlar ister Edirne* den, ister Sivaslı olsunlar ister Malatyalı "partizanlık" AKİS/6 lâfı ne zaman açılsa, Ulaştırma Bakanı Rifat Öçteni gösterdiler. "Biz de partizan idare mi kuralım?" diye soran parti büyüklerine "Ya, Rifat Özten?" cevabını verdiler. "Partizan idareyi kaldırdık" diyen 'hükümet büyüklerine "Ya, Rifat Özten?" dediler."C. H. P. ille- ri kimse ezemez" denildiğinde "Ya, Rifat Öçten?" mu" kabelesinde bulundular. Bir Bakanın partizanlığı ve ya- kışıksız davranışları üzerinde bir vatanın dört köşesin- de yaşayanlar ittifak ettiler mi, işin bir esası var de- mektir. B üzdendir ki "Rifat Özten Meselesi" Kabine içinde soğukluk yaratacak bir istikamet almıştır. Rifat Öçtenin, bir küçük Ocak Başkanı gibi hare- ket ettiğinin delilleri çoktur. Tasarrufları sadece hu- zursuzluk yaratmaktadır. Bir defa Bakan bir Personel Şubesi Başkanı gibi her kademedeki tayinlerle bizzat uğraşmakta, buna mukabil ciddi hiç bir işe el atmamak- tadır. Buna bir çare bulmak, işin bugünkü safhasında Y. T. P. ne düşmektedir. Ama C. H. P. Merkezine düşen de, inandırıcı bir dosya hazırlayıp bunu Hükümet Başka- nına vermektir. İşçiler — 22 Aralık Cumartesi günü TÜRK-İŞ Konfe- derasyonunun hasırladığı büyük işçi mitingi (yapılmış olacaktır. Tandoğan meydanında yapılan mitingin ama- cı Türk işçisinin Komünizmin karşısında olduğunu be- lirtmektir. TÜRK-İŞ hazırlığını haftanın başında ta- mamlamıştır. Kendisine bağlı sendikaların hemen hep- sinin iştirak edeceği mitingde işçi kalabalığının çok olacağı ümit edilmektedir. İstanbul 40 otobüslük bir iş- çi grupuyla mitinge katılacak, İzmir ve Zonguldak aşa- ğı yukarı aynı sayıda Başkente gelecektir. Konu üzerinde hassas olan Sendikalar malt külfet- ten kaçınmamaktadırlar. Mitingde 4 bine yakın afiş ve döviz kullanılacaktır. TÜRK-İŞ Konfederasyonu bu ko- nuyla ilgili bir de basın toplantısı yapmıştır. Perşembe günü yapılan toplantıda Türk işçisinin Komünizmin karşısında olduğu ve mitingin amacı bir bildiri ile hal- koyuna açıklanmıştır. İçişleri — Tabelâ ücretleri ile ilgili kararnamenin ye- niden ele alınması ve bazı tadilâta tabi tutulması karar- laştırılmıştır. Halen yürürlükte olan Tabelâ Resminin son derece ağır olması, ayrıca tabelâ asma mecburi- yetinin bulunması pek çok kişinin şikâyetine sebep teş- --- etmektedir.