22 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

22 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

—-Giyecek elbisem yoktu da, onun için buraya geldim.. . Vefa Zaman zaman moda olan ve toplulukları sürüklemek için slogan halinde de kullanılan kelimeler vardır. Son günlerde Ankaranın siyasi çev- relerinde moda haline gelen kelime "vefa" kelimesidir ve 19. C. H. FE. Kurultayında gerek kürsüde, gerek kuliste bol bol kullanılmıştır. Vefa, gerçekten insanlar için de, teşekküller için de çok önemli bir vasıftır. Fakat vefa dendiği zaman şahıslara değil de prensiplere vefa akla gel- melidir. Yoksa, geçen devirde Menderesin hatalarını göre, bile, - onun peşinden gidenleri Yassıadaya göndermek değil, birer vefa sembolü ola- rak anmak gerekirdi. F., muhalefet yıllarında büyük bir iman ve ateşle, demokrasi prensibi içinde ilkelerin, gene demokrasi prensibi içinde toplum kalkınma- sının savunmasını yapmış, partizan idarenin şiddetle karşısına geçmiş ve bu inancı büyük kitlelere mal etmiştir. Son günlerde bu eski siyasi partinin içindeki mücadeleyi bir hizip mücadelesi, bir çekişme olarak ele almak bu bakımdan hatalıdır. Bu, rejim mücadelesinin devamıdır. C. H. F. de iki zihniyet çarpışmıştır: Prensiplere sâdık kalan zihniyetle, onları günün çetin şartlarına göre değiştirmek ve "kolay yoldan" yüksel- mek amacını güden zihniyet.. Prensiplere vefa zihniyeti “ölüm-kalım" savaşını kazandı. Bu, mem- leket hesabına gerçekten sevinilecek bir olaydır.İleri toplumların başlı- ca vasılları ve en büyük kuvvet kaynakları, prensiplere olan bağlılıkla- rıdır. Bu bağlılık, devlet ve hükümet organlarından, siyasi, sosyal teşek- küllerden "aile"ye kadar inmiştir. Çocuk suç işlediği, kaideleri çiğnedi- ği zaman anne, baba daima polisle, idareci ile beraberdir. Bu hem toplum mutluluğunun bir garantisidir, hem de "kişi"yi daima doğru yola iter. Jale Candan Ağız tadıyla.. a CONKER HİNDİ DOLMASI 'Yılbaşı gecesi misafirlerinize ikram edeceğiniz değişik bir hindi dol- mas Malzeme: 5 kg.lıkbir hindi — 1 bütün bayat ekmek 4 orta boy soğan 2 fincan kıyılmış kereviz 1/2 bardak süt — 4 tatlı , kaşığı kekik .- “1 m Vita iber Hindinin boynu kesilip, ciğerleri ve yüreğiyle birlikte bir tarafa bı- rakır. Sonra hindi yıkanıp, hazırlanır. Bir-iki günlük bayat ekmek inde dilimlere kesilip, el veya mardane ile iyice ufalanır, 5 dakika kadar fı- rında kurutulur. Bir fincan Vita ya- ğı eritilir, irice rendelenmiş soğan- lar bu yağda hafif sararıncaya ka- dar kavrulur. Buna, ince rendelen- miş kerevis ilâve edilip, gayet az pi- şirilir. Ekmekler büyük bir kaba a- lınarak üzerlerine soğan ve kerevis dökülür, elle çalışılacak kadar soğu- yunca yarım fincan süt, yumurta, tuz, biber ve kekik ilâve edilir ve sıkıla sıkıla, çok iyi karıştırılarak hindi doldurulur, karnı dikilir ve fı- rında 4 saat kızartılır. Hindinin güzel kırmızı olması için üzerini ya çukulata kâğıdı ile örtüp pişmeden yarım saat önce açmak, ya da hindiyi olduğu gibi fırına ko- yup üzerini sık sık kendi yağıyla 1s- latmak lâzımdır. Salçası: Hindinin boynu,. Ciğerleri, yüreği vesairesi, 1,5-2 litre kadar su bu- lunan bir kaba konulup, içerisine 1 büyük rendelenmiş soğan, 2 dal ke- reviz yaprağı, 2 tatlı kasığı kekik, tuz, biber ilâve edilerek hafif ateşte boyun etleri kemiklerinden, ayrılın- caya kadar kaynatılır. Boyun etleriy- le diğer etler gayet ince kıyılır, kay- namakta olan suya ilâve edilir ve su yarıyarıya kalıncaya kadar kay- natılır. İstenilirse, biraz corn-flour ile kalınlaştırılır. KAYMAKLI KAYISI Yarım kilo kayısı, bir gece evvelin- den suya bırakılır. Ertesi gün- 350 gr. şeker ve 1 bardak su eklene- rek, kayısılar yumuşayıncaya kadar kaynatılır. Su şurup haline gelince, 1 limonun suyu ilâve edilir ve ateş- ten alınır. e Kayısılar soğuyunca, a- ralarına bolca kaymak konulup bir tabağa dizilir, üzerlerine kavrulma- mış ve kabukları soyulmuş, badem serpilir. Son olarak şurup da ilâve e- dilir ve 1 - 2 saat kadar buzdolabın- da bırakılır. AKİS 35