9 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

9 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Eşinin ve kendisinin kurtuluşu ise yelkovanın üç - beş tik - takı ile mümkün olmuştur. Bu ve buna benzer binlerce hikâ- ye bu hafta Başkentte ağızdan ağı- za dolaştı. Kimisinin başından geç- mişti. Kimisinin yakınının başına gel mişti. Kimisi durup dururken anlatı- yor, kimisi de geri kalmamak için aklına geleni söylüyordu! Perdenin arkası. Hadise iki uçağın Ankara üzerinde çarpışması, uçakların şehrin gö- beğinde bir yere düşmesi, kötü oları yolcu uçağının havada infilâk etmi- yerek düştüğünde benzin depolarının patlamasıydı. Bu patlama söndürül- mesi güç, içine düşünce kurtulunma- rında 6340 fitte bir başka uçak da- ha seyrediyordu. Yüzbaşı Necati Su- nayın idaresindeki ÇKB nakliye uça- ğı bir talim uçuşu yapmaktaydı. Kulelerin beraberliği.. O saatlerde, o irtifada ÇKB askeri nakliye uçağının bulunması bir tesadüfün eseri değildir. Cuma gü- nü öğleden sonraları bu tip uçuşlar, Etimesğut hava alanından yapılmak- tadır. Pilot Yüzbaşı Sunay, öğretmen subaydır. Yanındaki teğmen ve as- subay talebedir. uma günü öğleden sonra saat 15.25 sıralarında ÇKB asker! nakli- ye uçağı Etimesgut hava alanından uçuşa hazırlandı. Yüzbaşı (oSunayın kuleye uçuş hakkında verdiği tali- Kazadan sonra enkaz arasında kurtarır Gökten ateş yağdı sı imkânsız bir yangın husule getir- miş, böylece kazanın insan kaybı ba- kımından bilançosu yüzün üzerine çıkmıştı. Olay Başkent üzerinde 6340 ficte cereyan etti. Bir askeri ÇKB nakli- ye uçağı ile MEA'ya ait Viscount u- çağı hava trafiğinin aksaması yüzün- den çarpıştılar. MEA şirketinin Bey- rut - Lefkoşe - Ankara hattı üze- rinden sefer yapan yolcu uçağı Esen- boğa hava alanına vaktinden 13 da- kika evvel inişe hazır olduğunu bil- dirdi. O sıralarda Esenboğa hava a- lanındaki trafik kulesi 5 ve 7 numa- ralı pistlerin dolu olduğunu belirtti ve uçağa sebin üzerinde bir tur at- masını söyle Aynı enlemi başkent semala- AKİS/16 faaliyeti mat "kör uçuş" tabir edilen aletle uçuş değildi. Hakikaten askeri uçak Pilot Yüzbaşı Sunayın idaresinde bir ders uçuşu yapacaktı. İşte şimdi U- laştırma Bakanlığında çalışan tah- kikat heyeti bu nokta Üzerinde dur- makta ve perdeyi aralamağa çalış- maktadır. Pilot Yüzbaşının uçuş sırasında talebesi Teğmen Fikret Tartara "kör uçuşu" göstermesi normal bir olay sayılmaktadır. Hâdisenin vukua geldiği saatlerde ÇKB askeri nakli- ye uçağının Teğmen Fikret Tartarın idaresinde "kür uçuş" yaptığı sanıl- maktadır. Ancak bu bir tahminden ibarettir ve ispatı da bir hayli güç- ür. İlgililer olayı, bu noktadan hare- ketle şöyle özetlemektedirler: "Öğ- retmen Yüzbaşı Sunay 'âletle uçuş'u öğretmek için, talebesine uçağın idaresini o sıralarda terketmiş ola- bilir. Yolcu uçağıyla karşılaşması ve o irtifada uçması, gelecek ouçağın mevcudiyetinden haberdar olmayı" şındandır. Bu sırada sadme vukua gelmiştir." Ancak ortada bulunan bir ger- çek, tahkik heyetini düşündürmekte- dir. Esenboğa hava alanındaki tra- fik kulesinin o günkü nöbetçi me- muru İhsan Dengiz havada böyle bir uçağın mevcudiyetinden kulenin ha- ve bir yaralı beri olmadığını belirtmektedir. Tah- kikat heyetinin bu yönde yaptığı so- ruşturmanın sonucu alınmamışsa da hâkim kanaat budur. Kulede Okonuşmaları o zapteden teypte de Esenboğanın ÇKB askeri nakliye uçağından haberdar olmadı- ğı anlaşılmaktadır. Bir başka ihtimal.. Tahkikat heyetinin zihninde sadme- nin kötü bir tesadüfün eseri oklu- ğu da vardır. Uzmanlar iki uçaktın birisinin o sırada hava boşlukların- dan birisine rastlama ihtimalinin mevcut olduğunu, irtifa kaybettiğini ve irtifa kazanmak için gazladığı sı- rada çarpışmanın husule gelebilece- ğini söylemektedirler. Esasen kaza- nın vukua geldiği an Başkentte son