9 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

9 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 450 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İş Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- ıghı, Egemen Bostana ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- ı : Deniz Baykal - İktisadi ha- berler kısam : Fasih İnal - Radyo : Turgut özakman - Magazin Kısmı : Jale Candan, Türkân Türker Akbulut, Tüli Sezgin, Hü- seyin Korkmazgil - Kitap : İlha- mi Soysal - Tiyatro : Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Spor. : Vildan Âşir Savaşır. Resim AK Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Kilise Atelyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 15/2 Tel: 11 »»» İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 70 01 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan Şartları imi 20 lira t renkli arka kapak: 1500 lira. AKİS Basın Ahlak (Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Ü Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 7.2.1963 fiyatı 1 Lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları Bu hafta Ankarada vukua gelen feci kaza, bütün memleketi yüreğinden yaraladı. Günler ve günler her tarafta sadece o konu konuşuldu. AKİS bu sayısında kapak yazısını ona tahsis etmiş bulunuyor. Yazıda bulaca- ğınız, gündelik gazetelerde bulduklarınızdan farklı olacaktır. AKİS eki- bi daha ziyade kazayla alâkalı tahkikat ve yapılan araştırmalar üzerinde durdu. Gerçekten, bir heyet kaza anından itibaren sorumluluğu tesbit ile görevlendirilmiş ve işe başlamıştır. YURTTA OLUP BİTENLER kısmı- mızda o çalışmalar hakkında geniş bilgi bulacaksınız. Kaza, bizim yakınlarımızı başka bir sebepten daha telâşa düşürdü. AKİS idarehanesi Ulustadır ve kazanın vuku bulduğu yerin beşyüz met- re kadar aşağısındadır. İki uçağın Ulus meydanına düştüğü ve çok sa- yıda kurbana sebebiyet verdiği duyulduğunda telefonlarımız uzun süre işledi, malümat soruldu. Facianın bizden biraz uzakta olduğunu söyledik. Bu, AKİS'te çalışanların aileleri mensuplarını ve dostlarım biraz teselli etti. Ama kazanın, hakikaten korkunç olluğu öğrenildiğinde her şey una- tuldü ve bütün gözler yaşlarla doldu. bütün dünyada felâketlerle dolu olarak geçen kışın bizdeki bir cilvesidir. Şehrin göbeğine bir uçağın düşmesinin ertesi günü bizden uzak bir memlekette aynı acılıkta bir başka facia cereyan etti, 103 çocuk çö- ken bir binanın altında kalarak can verdiler. Daha sonra, kıştan dolayı şimdiye kadar hayatlarını kaybetmiş bulunanların binleri aştığı radyo- lar tarafından söylendi. Böylesine çetin bir kış, yıllardır dünyayı hışmı! altına almamış bulunuyordu. Tabiat, uzun bir sükunet devresinden- son- ra bu sene başını kaldırdı. ütün temennimiz havaların bir an önce açması ve insanlık olarak, millet ilmi bu kederlerimizi unutturacak bir bahar, bir yaz geçirme- mizdir. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 6 Sahi Şimdi Neredeler? 27 Yurtta Olup Bitenler 8 Tülidenhaberler 28 Haftanın içinden 9 Tiyatro 30 Basın 21 "OnlarKiverir..." 31 Iş Alemi 22 Radyo 33 Dünyada Olup Bitenler o 24 JaleCandan 34 Kitaplar 25 Spor 36