9 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

9 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

günlerin getirdiği Yurttan Akisler Basın — Önceki haftanın sonlarında bir gece, İzmir- deki Türk Hava Yolları Terminalinin önünde duran bir otomobilden inen genç adam, koşarak bürodaki görev- linin yanma geldi ve:' "— Ankaradan, Demokrat İzmir gazetesi için bir zarf geldi mi?" diye sordu. Sonra, görevlinin gülümseyerek uzattığı zarfı âde- ta kaparak aldı ve gene koşarak oradan uzaklaştı, Genç adamı getiren siyah otomobil birkaç saniye sonra göz- den kayboldu. Zarfta, Ankaradaki uçak kazasında çekilmiş re- simler vardı. Kaza akşamı, Sabah Postası ve Demok- rat İzmir gazetelerine telefon eden foto muhabiri Me- tin Çini, * ir muhabirin yapamadığını başararak, her iki eazeliyer de film attığını" müjdelemişti. De- mokrat İzmir gazetesi Genel Yayın Müdürü İhsan Esen ile gazetenin sahibi Adnan Düvenci o gece geç saat- tere kadar filmi bulmak için çırpındılar, fakat bütün bu gayretler fayda vermedi. Gazetecilikte bu islerin mübah olduğunu ileri süren Ege Ekspres gazetesinin sekreteri Erkin Usman, patronlarının da muvafakati ile, Demokrat İzmirin filmini hava alanından -kendi tabiriyle- yürütmüş ve kaza resimleri ertesi sabah Ege Ekspres ve Sabah Postasında çıkmıştı! Ancak mesele, böylece, bir "atlatma" çerçevesi içinde kapanmadı. Demokrat İzmir gazetesi yetkilileri Ankara ile konuştuktan sonra, Terminalden elde ettik- İMİ bilgiye göre, Ege Ekspres gazetesine resim gelme- diğini tespit ederek, bir dilekçe ile savcılığa başvurdu- lâr. Dilekçede resimlerinin çalındığı belirtiliyor ve hır- sızların bulunarak haklarında gerekli kanuni takibatın yapılması isteniyordu. urumu öğrenen Ege Ekspres gazetesi yöneticile- ri ve bilhassa Erkin Usman hayli telâşa kapıldılar. O- lay, gazetecilik "atlatma"sından çıkarak, bir adli vaka olmak üzereydi. Akıllarına filmi yakmak geldi ama nedense bundan vazgeçtiler ve "Bir yanlışlık olmuş" diz yerek Terminale teslim ettiler. Ancak, evdeki hesap çarşıya pek uymadı. Teslim sırasında derhal bir suçüstü zaptı tanzim edilerek sü- ratle Emniyet İkinci Şube Müdürlüğüne gönderildi Ak- AKİS/6 şamın geç saatlerinde Emniyet Müdürlüğünden ayrıla- bilen Erkin Usman, Kemeraltında rastladığı bir arka- daşına: "— Ne bileyim be ağabey? Ben bizim gazeteye do resim gönderildiğini sanmıştım. Gazetemin ismini ver* dim. Meğer bana Demokrat İzmirin zarfını vermişler. Ben de heyecandan, üstünü okumadan zarfı gazeteye getirdim, yırttım, içinden filmi alıp, foto muhabirine verdim. O da banyosunu yaptı ve resimleri bastık.. Me- ğerse film Demokrat İzmire aitmiş! Ama, hiç de iyi olmadı bizim için. Bakalım ne olacak." dedi. Demokrat İzmir gazetesi ise, film hırsızları aley- hine, hem hırsızlık, hem de e rekabet suçundan dâva açtı, ayrıca tazminat talep e Olay bu günlerde İzmir Gazeteciler Cemiyeti, Ga- zeteciler Sendikası, Basın Şeref Divanı ve Gazete İş- verenleri Sendikasına da intikal ettirilecektir. Konsorsiyum — Türkiyeye Yardım Klübü -Konsor- siyum- Başkanlığına getirilecek olan Von Manngoldt, haftama ortalarında, Çarşamba gecesi Türkiyeye gel ada bir süre kalarak Maliye Bakanlığı ve 6- zellikle Devlet Plânlama Teşkilâtı yetkilileriyle birlikte incelemelerde bulunacak olan Manngoldt, Konsorsiyum Başkanlığını kabul etmeden önce Türkiyeyi görmek, Iktisadi ve Sosyal Kalkınma Planım incelemek İstemiş- tir. Bu arada, OECD Genel Sekreter Yardımcısı Mr Kaisser de Von Manngoldt'dan bir gün önce Türkiyeye gelmiş bulunmaktadır. Kaisser'in bu ziyareti, yakında toplanacak olan Konsorsiyumla ilgilidir. Turizm — Turizm Komitesi bu hafta Perşembe günü toplanarak, Türkiyedeki turizm çalışmalarıyla ilgili müzakerelerine devam etti. Bu, Komitenin ikinci top- lantısıdır. Saat 14'de Basın - Yayın ve Turizm Bakanlığında Genel Müdür Muavini Murat Özgeçin Başkanlığında toplanan Komite, e an tesisler için iste- nen belge ve kredi talepleri üzeri durdu ve bazı belgelerin iptalini m etti. Komitede, İstanbul- daki turistik tesislere 25 bin liradan 100 bin liraya ka-