9 Şubat 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

9 Şubat 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

"t dar kredi verilmesi kararlaştırılarak, belgeler için sisin bu kediyi gerekli yerlerde kullanması, aksi ha ii verilmekte olan kredinin kesilmesi" prensibi kabul edil- di Seri toplantılar yapması gereken ve elinde pek çok iş ve müracaat bulunan Komite kolay kolay biraraya gelememekte ve bu yüzden talep sahiplerinden haklı şikâyet seslerinin yükselmesine sebep olmaktadır. Belediyecilik — Uzun boylu, ince bıyıklı genç adam Göre içindeki li bakarak acı acı güldü ve: Ağbi, Ankara Vali ve Belediye Başkanı Enver Kom bir telgraf çekerek, şu otoparkta dolaşabilme- mi» için bir sal isteyeceğim" dedi. Olay, bitirdiğimiz haftanın başlarında Ankarada, şehrin en kalabalık yerlerinden biri olan Ulus meyda. nının hemen arkasındaki, Sümerbank, Maliye Bakan- lığı ve Vilâyet binalarının oçevrelediği bir otoparkta geçti. Gerçekten de, çeşitli semtlere çalışan taksi, hususi oto sahipleri, yağmurlar devam ederse, oto parkta ko- yağmur yağdıktan sonra göl halini almakta ve paçaları sıvamadan geçmek imkânsız hale gelmektedir. Buradan hareket eden otoların şehrin diğer semtlerine ve ana caddelere taşıdıkları çamurlar, meselenin bir diğer yö- nünü teşkil etmektedir. Burada arabalarını park eden oto sahipleri, yağmurlar devam ederse, oto parkta ko- laylıkla yüzme yansı yapabileceklerini söylemektedir- Dünyadan Akisler Yunanistan — Temyiz Mahkemesi, Jean Paul Sartre'- ın "Le Mur" (Duvar) adındaki kitabının edebe aykırı olmadığını tesbit etmiştir. Böylece, müstehçen neşriyat suçu ile mahkemeye verilen kitabın o yayınlayıcısı ve çeviricisi beraat etmişlerdir. Aralarında tanınmış yu- nan yazarları da bulunan savunma şahitleri, mahkeme- de "Eğer Sartre'ın kitabındaki hikâyeler omüstehçen ise, Venüs heykeline de bir mayo giydirmek gerekir" demişlerdir. Almanya — Dışişleri Bakanlığının bildirdiğine göre, Batı Almanya hükümeti, Filipinlere 40 milyon marklık bir kredi açmak kararını vermiştir. Bu, Yukarı Fırat Projesi dolayısıyla Suriyeye açılan 375 milyon marklık krediden sonra verilen ikinci kredidir. Son yıllarda Ba- tı Almanyanın, az gelişmiş bölgelerle iktisadi münase- betlerinde büyük bir gelişme göze çarpmaktadır. İran — Geçen Pazar resmen açıklandığına göre, İm- paratoriçe Farah ikinci çocuğunu doğurduğu zaman, si- yasi mahkümları da içine alan, 14750 kişilik bir mah- küm kafilesi affedilecektir. Bir suça ne zaman ceza ve- rilir, ceza ne zaman ortadan kaldırılır, İmparatoriçenin yapaca; ğı doğum ila bunların ne gibi bir alâkası vardır. siz istediğiniz kadar bunları düşünün. Şimdi İranda binlerce kişi, Martta doğacak ikinci şehzadeyi bekliyor Diğer binlercesinin de bütün ümidi üçüncüsünde!.. Birleşik Amerika — Eski NATO Başkumandanı La-- urla Norstad, Perşembe günü Başkan Kennedy'den Amerikan Kalb Derneğinin "Yılın Kalbi" armağanını aldı. Madalyanın üzerinde "Kalbindeki hastalığa karşı azim ve cesaretle yaptığı mücadele sonunda halkımıza bu başlıca milli düşmanı yenme ümit ve kararını aşı- lamıştır" diye yazılı idi. Norstad 1955 de ve 1960 da iki defa kalb krizi atlatmıştır.-