4 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

4 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

BASIN - YAYIN Teşkilât Yağma Hasanın böreği Derler ki "İş bilenin, kılıç kuşana- nındır". Bundan kısa bir süre ön- ce Basın Yayın ve Turizm Bakanlı- gından, Denizciler Caddesindeki Ay Yıldız Matbaasına telefon o edilerek, orada basılmakta olan "Türk Saz Şairleri Antolojisi" adlı kitaptan bin adet ısmarlandı. Matbaadaki ilgililer bu işe hayli şaşdılar. Daha baskı- sı, bitmemiş, piyasaya sürülmemiş bir kitap, nasıl oluyor da bu kadar ko- laylıkla, hem de bin adet birden a- lınmak suretiyle müşteri (o bulabili- rinde fazla durmadılar ve: "— Her halde, bu çok iyi bir ki- tap olsa gerek" diyerek işlerine daha büyük bir hızla devam ettiler. Adı geçeri kitabın yazarı Basın Yayın ve Turizm Bakanlığı Turizm Dairesi opersonelinden ve dedikodu sütunlarında onun bunun o"avanta- cılık" ından bahsedip ukalâlıklar gi bir alıcı gibi 1000 adet kitap için 15 bin lira ödemeyi tercih ediyordu! Nejat Sönmez Böreğin sahibi! iki mektup Sayın David Hotham Times ve Economist Muhabiri Ankara Mecmuamızda çıkan bir yazıya kargı mahkeme yoluy- la göndermiş olduğunuz tekzibi aldık. Bunu kanuni vakti içinde yayınlıyacağız. Tekzibinizde 1960 dan bu yana yazmış olduğunuz bazı yazılardan kendinize uygun gelen bir iki cümle al- maktasınız. Bu suretle bizim size atfettiğimiz düşün- celere katiyen sahip bulunmadığınızı o belirtiyorsunuz. Bu bizi ancak pek bahtiyar eder. Hatta bu hususu men- subu olduğunuz gazetelerde de belirtirseniz çok fayda- lı bir iş yapmış olursunuz. Ancak sizin yazılarınızdan bizde kalan intiba bu- nun tamamiyle aksidir. Bu bakımdan yazılarınızın ta- mamını inceleyip size gerekli cevabı vermek istiyoruz. Halbuki Times ve Econoniist'in üç yıllık koleksiyonlar rı bizde muhafaza edilmemektedir. Bunları İngiltere B. Elçiliği Basın Ataşeliğinden rica ettik. BU yazıların tamamının sizde bulunduğu anlaşılı- yor. Acaba gerçeğin meydana çıkması için bunların ta- rafımızdan gözden geçirilmesine müsaade eder misiniz ? Tabii bu çok centilmence bir hareket olur. Cevabınıza intizar ettiğimizi saygılarımızla bildiri- rim. AKİS Mecmuası Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ HU Sayın İngiltere B Elçiliği Basın Ataşeliğine Ankara Mecmuamızda çıkan bir yazı dolayısıyla Ankaradaki Times ve Economist yazarı David Hotham mahke- me yoluyla bir tekzip göndermiştir. Bu tekzibinde 1860 dan bu yana yazmış olduğu ba- va yazılardan kendine uygun gelen bir iki cümle al- maktadır. Tabii bu çok rahat bir usüldür. Bizde Times ve Economist'in koleksiyonları mev- cut değildir. Bu konuyla ilgili olarak hazırtıyacağımız cevap için David Hotham'ın bahis konusu ettiği yazıla- rın tamamını gözden geçirmek gerekmektedir. Acaba bu koleksiyonlar sizde mevcut mudur ve bi- zim bunları gözden geçirmemiz kabil midir? Yahut bunlar herhangi bir şekilde temin olunabilir mi? Bu hususta vereceğiniz bilgi çok makbule geçecek- tir. Saygılarımla AKİS Mecmuası Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ AKİS/17