4 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

4 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TİYATRO Ankara Oda Tiyatrosunda Macterlinck da Tiyatrosunda "Sür Dibinde" adlı oyunun yerini Memet Fuatın Maurice OMaeterlinck'den çevirdiği "Çağrılmadan Gelen" adlı oyun al- mıştır. İlk temsili 2 Mayıs Perşembe günü verilmiş olan bu oyunu, Dev- let Tiyatrosuna dönmüş olan, Asu- man Korad sahneye koymuş, dekor ve kostümlerini de Hüseyin Mumcu çizmiştir. Oyunda şu sanatçılar rol almışlardır: Asuman Korad, Turgut Savaş, Oya Odabaşı, Gülcan Öcalır, Atillâ Eklem, Hikmet Süzmen. Genç Oyuncular Ankarada gerdek Festivalleri ve seviyeli sanat gibi- değerli sanatçılar vermiş olan Genç Oyuncular o topluluğu, Devlet Konservatuvarı "Öğrenci Derneğinin davetlisi olarak, bayram içinde, An- karaya gelecek ve 5-8 Mayıs arasın- da, Konservatuvar salonunda, mati- ne ve suvare olarak, şu oyunları tem- sil oOedecektir. . "Vatandaş Oyunu", "Çürük Elma", "Akçagliler ile Ka- ragülmez" ve "Kervan" I.T.I. Mili Merkezi toplandı K saca IL.T.I. diye anılan. Milletler- arası , Tiyatro, Enstitüsü Türki- ye Milli Merkezi 26 Nisan Cuma gü- nü Ankarada, Unesco binasında, yıl- lık toplantılarından ilkini yapmıştır. Refik Ahmet Sevengilin başkan- lığında yapılan toplantıya İcra Ko- mitesinden (oMuhsin Ertuğrul, Bed- rettin Tuncel, Haldun Taner, Ada- let Ağaoğlu; Milli Merkez Heyetin- Tecer,, Lütfi Ay, Tarık Levendoğlu, Nevit Özdoğru, Atilla Alpöge katıl- mışlardır. Bu toplantıda İcra Komitesinin, tiyatromuzu Batı sanat çevrelerine tanıtmak amacıyla, ingilizce ve fransızca olarak yayımladığı, "The- ater in Turkey" adlı resimli broşür ve hazırlanmakta olan diğer yayınlar söz konusu edilmiş, Avrupa ve Ame- rikada tiyatro öğrenimi yapan genç- m amfiteatrının kullanılır hale getirilmesi, Bolu çev- resinde bir Köroğlu Festivali"' ku- rulman, Orduda ve büyük fabrika- larda amatör tiyatro faaliyetine ge- çilmesi ve Milletlerarası Tiyatro Ens- titüsünün bu yıl Varşovada toplana- cak 10. Kongresine omemleketimi- zin de katılması konusunda önemli kararlar alınmıştır. 7 Piyes gördüm ği — Oyun: "Kayıp Mektup". (Komedi, 4 petde). Yazan: lon Luca Caragiale (1852-1912), Çeviren: Selâhattin Hilav. Tiyatro: Arena Tiyatrosu. Sahneye koyan: Genco Erkal. Dekor: Sermet Çağan. Işık: Çiyiltepe - Yalçın Erdeniz Müzik: Timur Selçuk. Konu: Meşrutiyetle ve iki dereceli seçimle işbaşına gelen hükümetlerle idare edilen 1884 Romanyasının -bir taşra kasabasının yerli renkleri ve seçim dalavereleri içinde- ustaca yapılmış, hicivli tasviri. Oynıyanlar: Tolga Aşkıner (Tipatesco), Ergun Köknar (Trahanake), Ani Şahnazar (Zoe), Ege Ernart (Farfuridi), Tunca Yönder (Catzaven- co), Çetin İpekkaya (Pristanda), Remzi İnanç (Dandanake), Genco Er- kal (Bir vatandaş) ves. (1 kadın, 12 erkek rolü). Beğendiğim: Kime oy vereceğini bilemeyen ve bulduğu bir aşk mektu- buyla şantajlı bir seçim mücadelesine sebebolan "Bir Vatandaş" rolünde Genco Erkalın nefis serhoş kompozisyonu. Beğenemediğim: Bir hiciv 00 -bellibaşlı tipler karikatürleşti- rilerek- bir fars haline getirilmiş olm Sonuç: Kalabalık sahnelere verilen canlılıkla şi ve sadece Genco Erkalı görmek için seyredilmeğe eni bir oyun Lütfi AY Oyun: "Altın öde (“Golden Boy”), 'Oyun, 3 bölüm, 12 tablo). Yazan: Clifford O Çeviren: Seçkin Sehl Tiyatro: Dormen Tiyatrosu. Sahneye koyan: Haldun Dormen. Dekor: Duygu Sağıroğlu. Konu: Boks çevrelerinin hicvini yaparken aşağılık duygusunun tepkisi altında yumruk şampiyonluğuna yükselen, içine kapalı bir gencin, dramı. Oynıyanlar: Müşfik Kenter (Tora Moody), Altan Erbulak (Tokyo), Erol Keskin (Joe Bonaparte), Metin Serezli (Eddie Fuselli), Erol Günaydın (Roxy) ves. (2 kadın,.12 erkek rolü). Beğendiğim: (Haldun Dormenin, kuvwetli bir kadroyla gerçekleştir- meği başardığı, çok ahenkli takım oyunu; Duygu Sağıroğlunun, havayı veren dekorları içinde, canlı, sürükleyici sahne düzeni. Kemancı olmak is- terken yumruk şampiyonu oluveren Joe'yu duygulu ye kudretli bir oyun- la yaşatan Erol Keskinin kompozisyonu. Müşfik Kenterin, ifadeli bir oyun- la, Sn plânda tuttuğu Tom Moody. Ayfer Ferayın ağırbaşlı, ifadeli oyu- nu. Nisa Serezli ile İzzet Günayın başarıyla canlandırdıkları yeni evli, genç karıkoca tipleri. Beğenemediğim: Önemli bir şey yok. Sonuç: Mevsimi gerçek bir başarıyla kapayan bir "altın oyun". Dormen Tiyatrosunda "Altın Yumruk" Altın oyun... AKİS/29