25 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

25 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

TÜLİ'den Başbakan İsmet İnönü, seyahate çı- karken, Fikret Tokattan, ısrarla A.P, bültenini soruyor. Turhan Fey- zioğlu merakta: "— Bu A.P. bülteni de nereden çıktı? Paşa niye istiyor?" diye so- ruyo yor.. İzah ediyorlar: A.P. bülteni Asso- ciated Press bültenidir! e R esh Minkâri, esi Selda Minkâri- den ayrıldıktan sonra Ankara Pa- lasa yerleşti. Şimdi orada oturuyor ve,, eski eşine iş aramakla meşgul. Dr İhsan Doğramacının kızı Şermin Doğramacı, 17 Mayıs Cuma günü nikahlandı. Evlendikten sonra dışarı gidecekleri için, hemşire olmasını is- tediği kızının bu tercihi babasını çok üzmüş. Halbuki, Dr. Doğramacı, seç- kin kimselerin hemşirelik mesleğine rağbet etmesini istiyordu, iş tabibi Dr. Ferhan Erkeyin ruh çağırımı seansları Ankarada bü- yük ilgi görüyor. Her seansta 25 - 30 kişiden fasla bir kalabalık topla- nıyor. Medyumluk yapan, oldukça basit bir hanımın, İpnotize edildikten sonra. Ortak Pazar hakkındaki muğ- lâk sorulara bile büyük bir vukufla verdiği cevaplar, seansa katılanlar arasında hayret uyandırdı. Go ümiresi gecesi Ankara Palasta, Ankara Kolejinin yemeği vardı. Çok kalabalık olan salonda, tertip heyetinin ihmali ve dağınıklığı göz- den kaçmıyordu. Gelenlere masa te- mini için pek zahmet etmeyenler, piyango bileti satmak üzere çift çift dolaşıyorlardı. Piyango da, doğrusu birçok kimseyi hayal kırıklığına uğ- rattı. Boş çıkmaması için birçok kim- seye bir tek Çamlıca sigarası çıka- cağına, arada boşlar olup, biraz daha kaliteli ikramiyeler konulması iste- niyordu. En büyük hediye, bir triko- taj makinesi, mimar Muhittin Güreli ve eşi Semra Gürcüye çıktı. Mihat Çavuşoğlu, hafta içinde bir gece Süreyya pavyonuna, Anka- ra Palasın yeni fransız şantözü ve Haberler Muallâ Akarca Şapka sevdalısı İsmet Özbekle bitlikte geldi. Gönül Çavuşoğlu ( İstanbulda imiş! o Eski manken Aygen bir hayli yanmış. Bi- raz daha açılsa, herhalde kendisini yine beğenenler olacak. Ahmet Salih Korur da birkaç erkek arkadaşıyla birlikte gelmişti. Eski devrin bu pek eğlencesever siması, hürriyetine ka- vuştuğundan beri hiç bir yerde gö- rülmüyordu. Ferda Kahraman, Er- doğan Ulus, Necini Şahin ve karısı aynı masadaydılar. Erdoğan Ulus ne- dense pek kara kara düşünüyor, dans filân etmiyordu. Kendi rivayetine gü- re dayanılmaz bir Donjuan olan bu eski ajansçıya, ne oldu, bilinmez ? e Jsraile giden Senato heyetine (o baş- kanlık eden Muğla senatörü Mual- lâ Akarca, İbni seyahatten dönüşte, Moskovaya gidecek olan heyete katı- lacak. Akarca, adeta Meclisin misa- firlik çocuğu oldu. Galbba, kadın temsilciler içinde en "presentable" o- lanı o olduğu için olacak!.. Mualla Akarcanın, bu seyahatle- re bir bavul şapka ile gittiği söyleni- yor. AKİS/31