25 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

25 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Yıl: 10 25 Mayıs 1963 Sayı: 465 Cilt: XXVII YURTTA OLUP BİTENLER 21 Mayıs sabahı Parlâmento asilerden geri alınıyor Bir gecelik saltanat Millet Fırtınadan sonra ir fırtına daha, türk milletinin hayatından gelip geçmiş bulunu- yor. Tehlike en ucuz şekilde atlatıl- mıştır. İsyana katılanlar dahil, her- kesin büyük şansı isyanın başarı ka- zanmamış olmasıdır, İsyan başarı kazanmış bulunsaydı üç gün içinde kendi başını yiyecekti ve Türkiye tarifsiz karışıklık, ıstırap, kan için- de kalacaktı. Bir Talat Aydemirin, bir Alpaslan Türkeşm idaresindeki Türkiye! Bir Dündar Seyhanın, bir Muzaffer OÖzdağın hayatımıza ku- manda edeceği Türkiye! Bunun na- sıl bir kâbus olduğunu anlamak için, şu anda milletin ne kadar rahat ve derin nefes aldığına şöyle bir bak- mak yetebilir. Maceranın bittiğinin öğrenildiği andan itibaren memleke- tin her tarafında bir bayram havası esmiştir. Tıpkı, 27 Mayıs günü oldu- gu gün Macerayı 27 Mayısın deva- AKİS/6 mı diye göstermek sevdasında olan- lar bu noktaya dikkat etmelidirler. Macera, 27 Mayısın değil, 27 Mayı- sın devindiğinin devamıdır ve adı is- ter Menderes, ister Türkeş, ister Aydemir olsun, Ordusu ve Gençliği, namuslu bütün aydınları ile bu mil- let, kendisinde keramet ovehmeden hiç kimsenin sultası altında yaşama- makta azimli, kati kararlıdır, 20-21 Mayısın verdiği ders ve ge- tirdiği ibret budur. 27 Mayıs günü, aynı ocaktan yetişmiş büyüklerinin de, bütün türk milletinin de sevgiy- le kucakladığı Harbiyelilere (o karşı şu anda o büyüklerinin de, bütün türk milletinin de duyduğu derin infial çok kimsenin aklını başına getirme- lidir. Millet, kaderiyle hiç kimseyi oynatmak niyetinde değildir o ve Türk Silâhlı Kuvvetleri bu çeşit her teşebbüsü bir gecede ezecek kadar birdir, beraberdir, anayasa nizamına ve demokratik rejime bağlıdır, i- manlıdır. Bunun bir basit sebebi vardır: Aksinin, Türkiye için felâket olaca- ğı o kadar açıktır ki... isyan "Harbiydi aldanır!" (Kapaktaki oHadise) haftanın ortasında, Çarşambayı Perşembeye bağlayan gece, va- kit geceyarısını biraz geçmişken An- kara halkı müthiş bir taraka ile u- yandı. Korkunç uğultular, patlama- lar geliyordu. Çok kimse heyecan i- çinde pencerelere koştu. Bu sırada, evvelkilerin hepsini bastıran bir in- filâk sesi kulakları adeta sağır etti ve etraf bir an için aydınlandı. Saat, sabaha karşı tam birdi. "Bomba a- tıldı.. Bomba atıldı.." ve "Ne oluyor yarabbi.. Ne oluyor yarabbi.." söz- le I ihtiyarın dışında odudaklardan döküldü. Olan hiç bir şey yoktu. Bardak-