25 Mayıs 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

25 Mayıs 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler İzmir — İzmirde, Fransız Hastahanesinin bahçesin- de, seksen yaşlarında bir adam, çevresini saran rahi- belere Türkiye'nin turizm meselesinden pek heyecan- lı şekilde bahsediyordu. Gören, kendisini Basın-Yayın ve Turizm Bakanı sanır ve içinden rahatça bir "afe- rin" derdi. Adamın isimi Karl Gschwind'di. isviçreli bir pa- pazdı. İzmirde, em Ananın İkametgâhının Bül- büldağmda olduğunu delilleriyle ispat ve bunu Hristi- yan Âleminde yaymak için bulunuyordu. Ancak, ihtar yar papazın telâşına kimse akıl erdiremedi. İsviçreli din adamı bu konuda söyle diyordu: "— Hristiyanlarin geleceği ve ibadet edeceği tek yer Efestir. Efes, Notre-Dame kilisesinden çok daha mukaddes, çok daha ulvi ve çok daha cazibelidir. Bunu Avrupada yaymak ve e hristiyanların gelme- sini sağlamak istiyorum,." Din adamını, Sindimda bulunan fransa rahibeler tatlı tatlı dinlediler. Kendisine hak verip vermediğini bir rahibenin yüz ifadesinden anlamağa imkân olma- Meryem Ananın hâmisi dığı için, bu konuda herhangi bir tahminde bulunula- madı. Karl Gschwind, bundan bir müddet evvel de İz- Bülbüldağındaki rüyerek geçmek zorunda kalmıştır. Şimdi bu zorluk yoktur. Turizm bakımdan son derece önemli olan Efe- se yol yapılmıştır. İsviçreli din adamı, Meryem Ana- nın kabrinin Efes olduğunu ispat hususunda (büyük çapa göstermektedir. 735 bin adet kitap bastırmakta- dır. Bunları Avrupada dağıtacak ve dediğine göre, Hris tiyan âlemine gerçekleri gösterecektir. Partiler — Bu haftanın başında, talihsiz YIP yı ni bir talihsizliğe uğradı: Gölbaşı Sinemasında pim Büyük Kongresini tamamlamağa bile vakit bulamadı. Kongrenin ikinci günü Başkentte büyük olaylar cere- yan etti. Talihsizliğin büyüğünü Alicanın kongrede söylediği açış nutku teşkil etti. Genel Başkan, Başba- k HP ye irice lâflarla çattı. İnönünün birkaç gün evvel söylediklerini gayriciddi bulduğunu ifade et- Prof. Karl ve Sekreteri |—|—(—( Ss ahve dövücüsü ile hınk deyicisi AKİS/4