7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

nık emekli havacı İzzet Köz hakkın- da verilen oOölüm cezasının müebbet hapse tahviline Başkan muhalif kal- mış ve hafifletici 59. maddenin tat- bikine mahal olmadığı (o yolunda oy kullanmıştır. Sanık emekli karacı Mustafa Ok hakkında verilen müebbet hapis cezasına gene Başkan muhalif kalmış, 1 sene hapis cezası biçen ISI. maddenin tatbikini istemiştir. Sanık emekli havacı Halim Menteş hakkın- daki on yıllık hapis cezasına hava- cı üye Tuğgeneral Lutfi Ergüven mu- halif kalmış, Menteşin beraati lebin- de oy kullanmıştır. Ölüm cezalarının tümü oybirli- ğiyledir ve buna mahküm edilen sa- nıklar şunlardır : 1-Talat Aydemir (Ankara Grupu) 2-Fethi Gürcan Ni 3-Erol Dinçer " 4-İlhan Baş , " 5 - Cevat Kırca (İstanbul Grupu) 6-Osman Deniz ” 7-Ahmet Gücal " 29 Müebbet Hapis mahkümu, ha- reketin ikinci derecedeki sorumlula- YURTTA OLUP BİTENLER Mamakta bir karar veriliyor Adaletin o kestiği el acımaz rıdır. Bunların da hepsi hakkında ö- lüm cezası verilmiş, fakat aynı za- manda hafifletici 59. maddenin tat- biki suretiyle cezaları müebbet hapse tahvil edilmiştir. e Bunlar şunlardır: İzzet Köz, Fevzi Bingöl, Recep Uslu, Muzaffer Güney, Salim Miman, Hak- kı Sümer, Remzi Kılıç, Tevfik Saltoğ- lu, Erbil Yücelten, Aycan Ünlü, Nihat Conguroğlu, Önder Aydınlı, (Kadir Yıldırım, Rıfkı Erten, Ziya Gökalp Pusat, Hüsameddin Paksoy, Attila Al- tugan, Tuncay Yener, Mustafa Kara- zeybek, Ferit Kelecek, Savaş Kilimci, Feridun Erman, Cemal Özdemir, Ya- şar Başaran, Mustafa Ok, Galip Gül- tekin, Emin Arat, Bahtiyar Yalta, Turgut Alpagut Beraat edenlerin içinde ismi ta- nınanlar Alpaslan Türkeş, Selçuk A- takan, Adnan Çelikoğlu, Orhan Türk- kan, Saffet Olgaç, (Necati Ünsalan, Asım Mutludoğan, Dündar Seyhan, Fazıl Akkoyunlu, Muzaffer (o Özdağ, Rifat Baykaldır. Mahkemenin bir başka kararı şu- dur: "Yapılan duruşma sırasında sa- nıkların ikrarını mutazammın beyan- larıyla diğer delillerden maddi vaka- lara müstenit olarak olaya icra saf- hasında vukufları olduğu halde Hü- kümet organlarını baberdar etmedik- leri anlaşılan Cumhuriyet Senatosu Tabii Iyeleri Mucip Ataklı ile Kadri Kaplan haklarında gerek kanuni ta- kibatın yapılmasını teminen adli a- mirliğe (müzekkere (yazılmasına oy birliğiyle karar verilmiştir." Adli a- mirlik bunu kabul ettiği takdirle iki Tabii Senatörün dokunulmazlıkları- nın kaldırılması talep edilecektir. Ölüm cezalan otomatik olarak As- keri Yargıtaya gidecektir. o Diğerleri için 12 Eylül 1963 talihine kadar mü- racaat mecburiyeti vardır. Cezalar Yargıtayın tasdikinden sonra kesin- leşecektir. o Kesinleşen ölüm cezalan Meclise gelecek ve adi çoğunlukla oy ekseriyeti olduğu takdirde infaz edile- cektir. Usul kanunları, bütün muamelele- rin Eylül sonuna kadar bitmesine müsaittir. AKİS/11