7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Yıl: 10 7 Eylül 1963 Sayı: 480 Cilt: XXVII YURTTA OLUP BİTENLER Millet Adaletin kılıcı Bitene kararlar şu anda açıklanmış bulunuyor. Memleket ve millet ha- yatına, Cumhuriyete ve onun artık bö- lünmez parçası olan demokratik ha- yat tarzımıza ikide bir kastetme teşeb- büsünün cezasız bir ucuz kahramanlık sayılmaması ogerektiği, bu kararlarla tescil edilmektedir. Bundan böyle, na- sıl iktidardayken rejimi değiştirip bizi ortaçağın karanlıklarına sürüklemek isteyenler (oObu teşebbüslerinden Önce hep "Yassıadayı unutma!" diye dü- şüneceklerse, bu milleti bütün sağlam kuvvetleriyle üçbuçuk adamın önünde sultada duracak kadar haysiyetsiz sa- Ima O sergüzeştçiler daima o("Mamağı unutma!" sözünü akıllarının bir köşe- linde, tutacaklardır. Türk halkı, Ordu- su ye Gençliğiyle, 27 Mayıs gününden sonra 21 Mayıs günü de şeref içinde, tası dik, ne iç ne dış düşmana kul ol- AKİS/8 Türk Ordusu sözdür Sözümüz maksızın hür yaşama azmini ispat et- miştir. Onu bu yoldan çevirmeye hiç kimsenin gücünün yetmeyeceğinin bi- linmesi ve aksine her gayretin mutla- ka sahiplerine eninde sonunda gerekli cezayı getireceğinin öğrenilmesi, oan- laşılıyor ki bir ders olarak bütün hayal- perestlere verilmek gerekmekteydi. İki acı tecrübe, bu dersin iki uca verilişi- dir Şimdi, milletin tek arzusu ve en bü- yük iştiyakı bir daha bunlara lüzum kalmaması, memleketin rahat bırakıl- ması, gözü dönmüş insanların ihtiras- larına kapılacak kimsenin çıkmaması- dır. İş hayatı daha iyi bir manzara alırken, vatandaş huzur kapısından içeriye girmek üzere bulunurken,' bir ümitli hava tekrar vatan sathında eser- ken bu topraklar üzerinde sergüzeşte ve ne politikacı ne asker hiç bir sergü- zeştçiye fırsat verilmemesi bu hafta ge- niş halk kütlelerinin temennisi olmuş- tur. Adalet ilk hükmünü vermiştir. Şim- diye kadar bütün savunma haklarını serbestçe kullanan sanıklar Yargıtaya gitmek hakkına da sahiptirler. Karar- Milletlerin tarihindeki böyle matik anlarda, yüreklerde bir endişe- nin bulunmasını anlamak zor değildir. Bilinmesi gereken husus, bazen bu ge- çitlerden geçmenin bir zaruret ooldu- ğudur. Türk Silâhlı Kuvvetleri "Men- deresin darbe teşebbüsü"nün adalet önündeki son hesap saatinde, memle- lardır. Bugün de aynı bekçilik görevle- rini dikkat, titizlik ve gururla yapmak- tadırlar. Zira dünya artık öğrenmiştir ki de- mokrasi Türkiyede yaşayacaktır. Yaşa- yacaktır, çünkübu,bütüntürkmilletiy- le birlikte, onun şerefli ve vakur Ordusu nun da en temiz idealidir, bu ideali onun bünyesinden söküp atmak imkâ- nı yoktur