7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Tüli'den Hann başlarında, sıcak bir o öğle aatinde 0025 plaka numaralı ara- ba Çiftlikteki lokantanın önünde dur- du ve içinden iki kişi indi. Biri usun boylu, beyaz saçlıydı. Sırtında osütlü- kahve rengi bir elbise, ayaklarında kah- verengi — beyaz papuçlar vardı ve ço- rapları lâcivertti. Kısa boylu, toparla- cık olanı koyu gri elbise giymişti. Biri. son günlerde kendisinden ençok bah- sedilen lider Ekrem Alican. diğeri meş- hurF. K.G. idi. Bahçenin orta yerin- de bir masada oturdular ve uzun uzun konuştular. Bilhassa F. K. O. anlatı- yor, anlatıyordu. Nihayet karpuzlarını da bitirdikten sonra, davet sahibi İmar ve İskân Bakam hesabı gördü ve bir- likte çıktılar. | D Parti omilletvekillerinden bayan Hilâl be Ankarada Tuz- ışıyo genç- lerle her hususta seke MN iddia ediyor! Ur müddettir İranda müşavir ola- rak çalışmakta olan Fuat Adalı, ta- tilini geçirmek üzere memlekete gel- miş. Haftanın başlarında ailesiyle be- raber Çiftlikte öğle yemeği Oo yiyordu Çıkarken. T.T. P. lideriyle. F.K.G.yi gördü. Evvelâ uzaktan samimi bir el iseler ile YTP. liderini oselâmladı, sonra yanlarına giderek, ikisinin Ode ellerini sıktı. Orta Doğu Üniversitesinin Eymir Ro- lünde yaptığı plaj bütün Ağaç Dik- me Klübü üyelerine açık. Bilhassa pa- zar ve tatil günleri gerek yerli,, ge- rekse yabancı birçok misafire Ankara- çük bir wolkswagen ile gittiler. Eymir gölü kenarında her muhitten İnsana rastlamak kaabil. Radyo ses sanatkârlarından, sesinin güzelliği ka- dar nezaketi ile de meşhur Taşar Özel de oradaydı. hafta İstanbulda Deniz Harp Oku- lunun diploma töreni yapıldı. Tö- haberler rende Milli Savunma Bakanı İlhami ancar ve eşi, Deniz Kuvwvetleri Ko- mutam Oramiral Necdet Uran ve eşi, Donanma Komutam Koramiral Hay- dar Olcaynoyan, 1. Ordu ve Sıkı Yö- netim Komutam Refik Yılmaz i Kuzey Deniz Saha Komutanı amiral Bahaettin Özülker ve çok zarif kızları vardı. eşi ile Kalabalık olan törende Necdet O- ran çok heyecanlı bir konuşma yaptı. Bu arada, geçenlerde bir deniz kaza- sında ölen Vural Erdemlinin diploma- sının Deniş Kuvvetleri Komutanlığına teslimi sahnesi çok üzücü ve oldu. Genç teğmenler ve asteğmenler, kız arkadaştan ve bazıları eşleriyle bera- ber, gece verilen baloda epeyce eğlen- diler G en hafta İstanbulun en o parlak gecelerinden biri Moda Deniz Klü- hündeki "Lady's night" oldu. Ameri- kan Büyük Elçisi ve eşi, Ahmet Ra- mazanoğlu ve eşi, her iki Yerdi eşleriy- le, Fethi ve inci Pirinççioğlu, Keki Rıza Sporel, Vali Muavini Fikret Aralan ve Stockholmle basın ataşesi tayin oldu- nan Zeyyat Gören gecenin en gözde mi- safirleriydiler. merikan Haberler Bürosu İstanbul müdürlerinden Charles Wathers Libyaya tayin olundu. Geçen o hafta çarşamba günü San Marco gemisi ile İstanbuldan ayrılan Mr. Wathers ve çok zarif eşi Lin Wathers ve kızları, arkalarında bilhassa basına (omensup epeyce dost bıraktılar. Mrs. wathera iki yıldır İstanbul Gazeteciler Sendika- sında fahri olarak ingilizce dersi T- mekteydi. Kendilerini uğurlıyanlar a- rasında Amerikan berl Bürosu İstanbul Müdürü Mr. Scott ve Mr. Mil- ler, gene aynı bürodan Bert an, Anado- lu Ajansı adına hazırlanan çiçeği ve- ren, Ajansın' İstanbul bürosundan Sel- çuk Emre vardı. Mrs. wathers, gelecek yaz tatilini geçirmek üzere muhakkak İstanbula geleceğini söylerken göz yay- larını Biliyordu, Cici kızları da anne- leri kadar üzgündü. Ak Ankarada geceler iyice (o serin- ledi. Gençlik Parkındaki tiyatrolar da son temsillerini veriyorlar. Halk bi- raz daha kalın giyinerek, tiyatroları dolduruyor. Celal Derviş Bükeyin oğlu AKİS/27