7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

rafından turistler akın akın - Çamlıca hakkındaki bu sözler Hıfzı Oğuz Be- kataya aittir- Çamlıcaya gelecektir. Kadıköy halkının ödediği vergiler İs- tanbul yakasına oyatırılmakta ve bu "canım güzellikler" kaderleriyle baş- başa bırakılmaktadır! Bekatanın bu kadar önemli gerek- çeyle ileri sürdüğü İstanbulu ikiye a- yırma fikrinin İstanbul Valisi Niyazı Akı ve Belediye Başkanı Necdet Uğur üzerindeki tesiri bir türlü anlaşılama- dı. Gerek Vilâyetin, gerekse Belediye binasının kapılarını aşındıran İstan- bullu başın omensupları, bir takım müphem sözlerle (ocevaplandırıldılar Akı bu konuda son derece çekimser bir demeç vererek, 5 Yıllık Kalkınma Plânında idarede reorganizasyonun da yar aldığını, bu itibarla meselenin ko- nuşulmasına fırsat verildiği için iyi olduğunu ifade ederken, Uğur, bu Ko- nuda hiçbir şey düşünmediğini söyle- meyi tercih etti. Ancak ilgililer, Bekatanın İstanbu- lı devrinden kalma köhnemiş İdare-i Umumiye-i Vilayet Kanunu ile meş- gul olmasını istemektedirler. İdare- lerin dertleri bu üç noktada birleş- mektedir. Bu meseleler halledilmedik- ten sonra ihtiyaçlara cevap vermeyen kanunlarla muazzam bir finansman sıkıntısı içinde İstanbul odeğil ikiye, oniki parçaya da bölünse müspet bir Niyazi Akı koltuk 2 karpuzlu YURTTA OLUP BİTENLER İçişleri Bakanı Bekata konuşuyor Bir deli kuyuya bir taş atar... sonuç almak imkânsızdır. İstanbulu (Oo mülki bakımdan değil, beledi hizmetleri (o bakımından tıpkı Londra ve Atinada olduğu gibi çeşitli bölgelere ayırmak fikri oOöteden beri ileri sürülmektedir. Ancak bu, merke- Zi bir sisteme göre organize edilmiş hizmetleri aksatmaktan başka hiçbir işe yaramıyacaktır. İşle ilgili mahkemeleri ayrı şehir- de, ikametgâhla ilgili mahkemeleri ay- rı şehirde, iş vergi dairesinin ayrı, ikametgâh yergi odairesinin ayrı şe- hirde olduğu bir yer şimdiye kadar yeryüzünde görülmemiştir. £ Trafiğiyle, belediyesi ve emniyetiyle zaten kar- makarışık bir şehir olan İstanbul, has- belkader bir de Bekatanın projesi tat- bik edilirse, bir gariplikler diyarı ola- caktır!.. AKİS/19