7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Faydalı temaslar Ti heyeti, iki hafta süren Atina ve Epidauros gezisinden, yunan tra- gediasının beşiğinde yeniden sahneye konulmuş birkaç güzel örnek görüp, gözü ve gönlü aydınlanmış olarak döndü. Hattâ bu kadarla da yetinilme- di. Atina Büyük Elçimiz Nedim Veysel İlkinin, türk heyetini davet etmek ne- zaketini gösteren Yunan Dış İşleri Ba- kanlığı kültürel münasebetler dairesi genel müdürü Tetenes'in, I.T.I Yunan Milli Merkezi Başkanı o sanatçı Mı- ratın, Piraikon Tiyatrosunun kurucu- su ve rejisörü Rondirisin ve Muzeni- disle, çok uyanık -sanat işleriyle her zaman yakından ilgilenmiş ve arala- rında AKİS'in Tiyatro yazarının da bulunduğu bir heyetin. 1960 da yaptı- ğı Atina turnesinde değerli yardımlar- da bulunmuş olan- Basın Ataşemiz Süleyman Karaoğlunun, bu vesileyle, küçük heyetimiz şerefine (o verdikleri samimi yemeklerde, tertipledikleri top- lantılarda iki memleket arasındaki dostluk münasebetlerini kültür ve sa- nat temaslarını artırarak geliştirme- nin lüzumu üzerinde durmak fırsatı da bulundu Bu faydalı temaslar, şimdiden, 6- nümüzdeki mevsim için bazı opera s0- listlerimizin Atina ve Ankara arasın- da mübadelesi, Bale topluluğumuzun gelecek yaz Atina Festivaline katılma- sı gibi güzel tasarıların ele alınması- na yol açtı. Balemizin son gelişmeleri TİYATRO Atina festivalinde "Helena" Esir Yunanlı hakkında yeteri kadar fikir ve bilgi sahibi olmıyan yunanlı meslekdaşların Ankarada, bu mevsim başlarında ve- rilecek ve Ninette de Valois tarafın- dan sahneye konulacak yeni bir bale eserinin ilk temsiline Oo çağırılmaları Türk-Yunan kültür anlaşmasının - bu sonbaharda Ankarada toplanması bek- kızlar o korosu lenen- karma komisyonuna sanat ve kültür (Omübadelelerini odaha planlı bir şekilde düzenleyecek bir eksperler komitesi kurulmasının, hattâ Ankara ve Atinada her iki memleketin birer kültür konseyliği kurmasının tavsiye edilmesi dil faydalı di kirler de ortaya atıldı ve her iki tarafça hararetle be- nimsendi. Nihayet önümüzdeki mev- sim Ankarada sahneye konulması ka- rarlaştırılmış olan antik bir yunan komedisi için, misafir rejisör olarak, türkçeyi iyi bilen Takis Muzenidisia angaje edilmesi kesinleşti. Bunların dışında, Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçerle İs- tanbul Şehir Tiyatrosunun seçkin sa- natçılarından ve rejisörlerinden Şirin Devrim, Rondiris, Minotis, Mirat gibi Yunan Tiyatrosunun o kalburüstü sa- natçıları ile uzun ve çok faydalı mes- ek görüşmeleri yapmak fırsatını bul- dular. İki memleket münasebetlerini kar- şılıklı bir anlayış havası içinde geliş- tirecek, kötü politikacıların maksatlı oyunlarını zararsız hale getirebilecek tek yol sanat ve kültür yoludur. B nun bir ân önce anlaşılması, karşılık- lı temasların ve mübadeleleri ana geniş ölçüde arttırılması iki taraf için de hayırlı olacaktır. AKİS/33