7 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

7 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

5s P O R Yüzme Ferdi Yüzme Birincilikleri eride bıraktığımız haftanın Üzerin- de en çok düşünülmeğe değer hadi- sesi Adanada geçti. Evvelce o hazırla- nan program gereğince ll bölgeye bağ- Lı yüzücülerin katıldığı Türkiye Ferdi Yüzme Birinciliklerinde o Çukurovalı gençlerin yüksek bir başarı elde ede- cekleri evvelden tahmin edildiği için ne dereceleri, ne de tek tek klasmanlar- da aldıkları, birincilikler ve ikincilik- ler kimse için bir sürpriz teşkil etti. Bu, bol bol hak edilmiş bir yüzaklığı idi. Ancak sunu da söylemek yerinde ola- caktır: Bu başarının temelinde iyi dü- şünülmüş, şartlara ve ihtiyaçlara ce- vap veren bir tesis ve inşa programı- nın payı büyük olmuştur. Daha 1942 yıllarında hazırlanıp inşasına o başla- nan Adana yüzme havuzu İle, ayni gerekçe ile tahakkuk ettirilen Konya veledromunun türk sporuna getirdikle- ri büyük fayda şimdi apaçık meydan- dadır. Bu tesislerin verdiği örnek, Sa- pancada kayıkhaneler yapma sevdası- na kapılanları uyarabilirse ne iyi!.. Müsabakalara iştirak eden bölgeler şunlardır: Antalya, Bursa, Hatay, İçel, İstanbul, Kocaeli, Konya, Trabzon ve Urfa. Bunların içinde en büyük iddia- ya da, her evin penceresinden Mar- maranın veya Boğazın bir köşesini sey- reden İstanbulun sahip olduğuna kim- senin şüphesi yoktu. Ancak Adananın modern tesisinden yıllardır istifade eden Çukurovalılar, bu iddianın tahak- kukuna fırsat vermediler. Müsabaka- lar güzel ve çekişmeli oldu, dereceler de yeni Türkiye rekorları ile sevinile- cek birer değer gösterdi : 100 m. Serbest (Büyükler) Mustafa Acet (Adana) 1.006— İkinci E. Ke- penek (İstanbul) 200 m. Klâsik Kurbağalama 1. O. Aybars (İçel) 2.58 6. 200 m. Sırtüstü 1. B Kurtic (Adana) 2.377. (Adana) İkinci, Mithat Han- tal (İstanbul) 00 m. Kelebek 1. Erdal Acet (Ada- na) 255.3. İkinci Selahattin Morkal (İstanbul) 400 m. Serbest 1. Ünal Fikirci ( Ada- na) 5.00 4 x 100 Bayrak |. 4.54. 1. İkinci İstanbul 100 m. Serbest va 1. Karataş (Adana) 1021 Y.T 200 m. Klasik Kurbağalama IU. Çi inçe: li (İstanbul) 3.03.1 1 Sırtüstü 1. Tuncay Şenyüz (Adana) 1.196. 100 m. Kelebek |. tanbul) 1.259 400 m. Serbest 1. A. Karataş (Adana) 5137. AKİS/36 (Adana takımı) Ayhan .R. Reha Ünsal (İs- 4 x100 Bayrak 1. (Adana) 2. (İstan- bul) İkinci günü müsabakalar daha da çetin oldu ve Adana — İstanbul mü- câdelesi, daha da belirli bir şekil aldı. İki Türkiye rekoru kırıldı ve Adana- lılar 7 birincilik almağa muvaffak ol- dular. Neticeler : 1500 m. Serbest (büyükler) 1. Ünsal Fikirci (Adana) 20.32.10 2. Fahri Gez (Adana) 100 | m. Kelebek (büyükler) 1. O. Ay- bare (İçel) 1205 2. H. İsotcu (Urfa) x 200 Bayrak (büyükler) 1. Adana ii m. Kelebek (Gençler) 1. U. Çi- lingiroğlu (İst.) 1.254. 2. R. Onşen (Adana) 400 m. m m 1. Bora Özok (Adana) 6.1 100 m. e Güyüklen 1. B. Kur tiç (Adana) | 4x >” Bayrak sene 1. (Adana) 12.03.5 Haberler Avara Beden Terbiyesi Bölgesi ta- rafından hazırlanan Spor o Sağlık Merkezi, bu perşembe günü hizmete girmiş olacaktır. Bilhassa fizik tedavi ile spor arızalarının giderilmesi bakı- mından teçhiz edilmiş bulunan bu merkezin çalışmaya başlamasını mem- nunlukla karşılamamak mümkün de- gildir. A deniz oyunlarına — bunlar olim- piyat değildir — alacakların lis- tesi açıklanmıştır. Sporc turist olarak bu geziye 137 kişi, ilat, Ayrıca bir başkan, müşahitler, görgü ve tecrübe arttırılması gerekçesiyle ve teri kadar bölge başkam ile tek bir he- kim de bu 137 kişiyle birlikte gide- cektir. Futbol: 1 idareci, | antrenör, 15 spor- cu. Güreş: | idareci, | antrenör, 16 spor- cu, 2 hakem. Voleybol: 1 idareci, sporcu, I hakem Boks: 1 İdame, I antrenör, 8 sporcu. Atletizm: 1 idareci, Il antrenör, 12 sporcu. Atıcılık: 1 İdareci, 1 antrenör, 3 spor I antrenör, 13 cu. Basketbol: 1 idareci, 1 antrenör, 12 sporcu, | hakem. Eskrim: | idareci, Il antrenör, 8 spor cu. Kürek: sporcu. Tenis: | idareci, 3 sporcu. Yelken: 1 idareci, 4 sporcu. I İdareci, 1 antrenör, 11 Yüzme: | idareci, 7 sporcu. Toto ve Bilmece Vildan Âşir SAVAŞIR eyi futbol mevsiminin 43 haftasında meraklılarına 141 milyon 775 bin 677 lira dağıtan Totoyu biz keşfetmedik. 1920'den itibaren İngiliz ada- larında organize olmaya başlayan spor üstüne "iddialaşma ve tahmin edi- len neticelere göre kıymet basma" köhne dünyamız için en yetti bir buluş değildir. Çok eskiler bir yana, İsadan yedi - sekiz yüz yıl öncesinde başlayan eski Olimpiyatlara ait hikâyelerde insanların, önce keyif olan iddialaşmaları gidegide kemirici bir kumar haline getirdiklerinin yakınmalarına rastla- nır. Yenilik bu iddialaşmalarda değil, Futbolda Müşterek Bahsin, namı diğer Spor Totonun getirdiği sporu teşvik edici anlayışta ve humar unsuru- nu mümkün mertebe uzaklaştıran prensiplerindedir. Toplanan paraların bü- yük kısmının eğitici sporun m in tahsisindedir. Totoyu devletçe ve toplumca istenir kılan da bud İş bu gerekçe ile ele imi için Totoyu idare edenlerin taşıdıkları so- rumluluklar ağırdır. Bunların başında ise, pek tabii olarak Toto gelirinin artırılması gelir. Bilmem dikkat ediyor musunuz, bazı haftalar Totoya dahil maçların lis- tesi meraklıya hiç bir şey söylemiyor ve tahmin yürütmek için hiç ışık tut- muyor. Büyük kalabalığın adını bile duymadığı iki takımın kendi kendine değerini tartışıp doğru sandığı hükme varamaması hem alâkayı dağıtıyor, hem de akıl hocalığı tatla zarına kalıyor. Belki bu tutmun da hayrını söy- lemenin bir yolu bulunur. Ne var ki bu hayır, ürkütülen kurbağaya değmiyor ve Toto oyunu çözümü kadere kalmış tatsız bir kördüğüme, bilmeceye dönüyor. Bu dediğimizin son haftanın 13 bileni bulunmayan tek 1211 sürpriz ne- ticeleri ile elbette ki bir bağlantısı yoktur. Çifte şampiyon berabere, milyon- luk transfer berabere!.. Ne yapsın Toto idaresi, neylesin Totocu?.. Bu, sürp- rizin ta kendisidir ve bir bakıma sevimlidir, tahrik edicidir. Bizce oalâkayı alir geliri arttıracak yolun prensipi Totocuya düşünme fırsatı vere- ek, onu ümitlendirecek, haveslendirecek ve sevindirecek listeler tertip et- mektir. Bir dereceye tahsis edilen 200 bin liranın bir kişiye gitmesi ile 10 Ki- şiye dağıtmasının Totoya bir zararı yoktur. Zarar, Toto kuponunun hasis bir piyango biletine dönmesindedir. Bundan sakınmak lâzımdır.