29 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

29 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

Nüvit Yetkin Bir elinde süpürge ye Suikast" "ve Kıbrıs Olayları" ha- berleri arasına sıkışan ufacık bir haber çok kimsenin gözünden kaçtı. Haber çokluğundan gazetelerin gereken yeri veremedikleri , haberde, Ankaradan gönderilen Genel Sekreter Yardımcı- sı Nüvit Yetkin tarafından CHP İstan- bul İl Teşkilâtına işten el çektirildi- ği bildiriliyordu. CHP Genel Merkezinin tanı yet- kiyle İstanbula gönderdiği Nüvit Yet- kin, İstanbula gelir gelmez İl Yöne- tim Kurulunu toplantıya çağırdı ve dinledikten sonra Başkanla İl İdare Kurulu üyelerinin vazifelerine son ve- rildiğini Kurula tebliğ etti. Aynı gece Kadıköy Üçe Yönetim Kurulunu da dinleyen Yetkin, Kurulun vazifesinin sona erdiğini bildirdi ve he- men ertesi günden itibaren, yeni İl Yö netim Kurulunu kurmak için çalışmala ra başladı. CHP İstanbul İl Yönetim Kuru- yıldan beri, yani geçen yıl yapılan İl Kongresinden beri mevcuttu, 1963 yı- lunın Ekim ayında yapılan ve 27 Ma- yıstan sonraki ilk kongre olan bu kongrede CHP İstanbul Teşkilâtında Kasım Gülek taraftarı olarak tanınan ve adlarına öteden beri Kıravatsızlar denilen ekip, hatırı sayılır bir başa- rı kazanamamıştı. Kongre seçimlerin- de bu neticelerin alınması. Genel Merkezin şimdi el attığı huzursuzluk- ların başlangıcını teşkil etti. Huzur- suzluk, gün geçtikçe daha da arttı. Bu mücadele, aslında, İstanbul İl Teşki- lâtında oOdaha muhalefet günlerinde başlıyan (o iki hizibin o çekişmesinden başka bir şey değildi. Ancak, bu defa- ki sebepleri temeldeki problemlerde ara mak gerekiyordu. CHP İstanbul teş- kilâtına hakim olmak isteyen bir züm re, hesabını İnönü sonrasına göre ya- pıyor ve oyununu ona göre oynuyor- du. Bu yüzden CHP, İstanbulda göre- vini yapamaz hale gelmişti. İktidar- daki Partinin İstanbul İl Yönetim Ku- ---u, tamamen kendi başına buyruk bir yol tutturmuş, basit partizanlıkla- ra tevessül etmiş ve geniş bir taviz YURTTA OLUP BİTENLER Ekrem Özden Gitti, gider / politikası gütmeye başlamıştı. Metod, D.P. İl Yönetim Kurullarının kullan- dığı metodlardan farksızdı. Bu durum aydın fikirli CHP lileri çileden çıkarı- yordu. Huzursuzluğun başlangıcı Yönetim Kurulu üyeleri arasında ih- tilâf, Ekim 963 Kongresinde seçilen İl Yönetim Kurulunun çalışmaya baş- lamasıya birlikte başgösterdi. Başkan Ekrem Özden, mesele hakkında ke- sin kararlar alacak yerde, yatıştırma politikası güttü. Ancak, are-i maslahat"çı politika altı ay kadar da- yanabildi. Yönetim Kurulunda refor- mistleri temsil eden ve azınlıkta olan grup için bardağı taşıran damla, yeni kurulan Gazi Osman Faşa İlçasi - eski adıyla Taşhtarla - Yönetim Kurulunun teşkilinde (o tutulan yol oldu. Refor- mistler, Gazi Osman Paşa İlçe Teşki- lâtının; CHP ye samimi (inançlarla bağlı genç işçilerden teşekkülünü İs- tiyorlardı. Diğer grup ise kendi çıka- rma uygun bir yol takip edecek poli- tikacı tipini tercih ediyordu. Önceden, reformistlerin istediği şekilde bir pren- sip kararı alınmasına rağmen, tatbi- katta değişik bir yol takip edilince ti Nuri Tüzel istifa ettiler. Boşalan yer- lere yedekler getirildiler. İki üye ha- riç, bu gelenler de Kıravatsızların zih- niyetinde olan kimselerdi. Ancak bu sıralarda Belediye seçimleri de gelip çatmıştı. CHP İl Yönetim Kurulu Be- AKİS/19