29 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

29 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Tüli'den haberler İzmir Lisesinden Feyzalanlar Toplu- luğu, İzmir Atatürk Lisesinin ku- ruluşunun 7. yıldönümünü kutlamak özere, geçen hafta içinde bir toplantı yaptı. Yedi yıldan beri Ankarada fa- aliyet gösteren (o topluluğun bu yılkı toplantısı ilk defa, Bulvar Palas pav- yonunda, üyelerin eşlerinin de iştira- kile, müzikli ve danslı olarak yapıldı. Toplantı, o topluluk (oüyelerinden yüksek mühendis ve Yüksek Muraka- be Heyeti üyesi Kerim Berkinin e- şi Nermin Berkinin teklifi ile sade- ce bekâr toplantısı Olmaktan çıktı, fevkalâde canlı, esprili ve nefis bir toplantı oldu. Eski mezunlar, kadril ve çarliston, çok yeni mezunlar da madison, twist ve bosonovalar yap- tılar. Köy İşleri Bakanı Lebit Yurd- oğlu. A.P. milletvekili (oOSâim Sarı- göllünün o esprilerle dolu daveti ü- zerine, vaktiyle yazmış olduğu "İzmir" şiirini okudu. Yine Yurdoğlunun güf- tesini yazdığı bir şarkıyı hepsi birden söylediler. Süleyman Ağabey dedikle- ri Süleyman Erkmen, avukat Galip Menteşe, Prof. Dr. Zafer Paykoç, eski günlere ait hikâyeler taklitler (o yaptılar. trampet çaldı, anlattılar ve Galip Menteşe çok kimsenin gözleri ğinden bir parça ile nefis bir de arya söyledi. İzmir Lisesinden O feyzalan- lar böylece, her telden çalabildikleri- ni belli ettiler. Yüksek Hasım On- Toplantıyı otertip eden, Murakabe Heyeti üyesi ikinci, gerçekten Oobüyük başarı ka- zanmış olan bu toplantıdan sonra, bundan böyle her ay yapılacak top- lantıların da artık hanımlarla bera- ber yapılmasının doğru olacağım söy- ledi. Avukat Suat Zühtü Özalp ise -bu konuşma için eşinden izin aldı- ğım belirttikten osonra- bekâr top- lantılarından vazgeçilemiyeceğini, tek aylarda bekâr olarak, çift aylarda eş- leriyle birlikte (o toplanılmasını teklif etti ve bir dil çabukluğu ile "oylama kabul edilmiştir" diyerek, itiraz ses- lerini susturdu. Karar böylece kaldı. Dr. Nejat Candan ve eşi, eczacı Şahap Dizdarer ve yeni evlendiği genç eşi de toplantının sonlarına ka- dar kaldılar. İstanbul Operası, yeni temsil "Car- men" operasını, 18 Şubat salı ak- şamı verilen gala gecesinde açtı. Bü- yük takdir kazanan operanın davet- lileri, alışılagelen Oo şahıslardan başka simalar ve tabii ki onların yanındaki hanımlardı. Zira, 17 Aralıkta mahalli seçimler yapılmış, İl Genel Meclisle- riyle Belediye Meclislerine üyeler se- çilmişti. o Gala gecesine onların da çağırılmaları gerekirdi. Çünkü Opera- nın bütçesini Belediye Meclisi üyele- ri kabul edeceklerdi. Onları Operanın ilk temsilinden mahrum etmemek ge- rekirdi. (O Bu sebeple (o korkonsülerin bundan önceki temsillerde işgal etti- ği koltuklar Belediye Meclisi üyeleri- ne ayrılmıştı. - Onlar da gelmemezlik etmemişlerdi. Fakat gönderilen dave- tiyelerin altlarında smokin mecburi- yeti yazılı olmasına, rağmen, davetli- lerin büyük çoğunluğu buna riayet et- Kayak filmler gösterilmekte, AKİS/26 Başkentin popüler sporlarından biri de ka- yaktır. Selanik caddesinde mütevazı bir lokali olan El- madağ Dağcılık ve Kış Sporları Kulübü yöneticileri ta- rafından bu lokalde, yerli ve yabancı kayakseverler için konferanslar Ayrıca her hafta sonu otobüslere dolan kulüp üyeleri ve misafirler, gidip bol bol düzenlenmektedir. Maskenle 25 kilometre mesafedeki Elmadağa kayarak karın tadını Kulüp iki yatakhane, sıra bu yıl Elmadağda bir de lift kurmuştur. Lift saatte 40 kayakçıyı 100 metre yüksekliğe 650 metre mesafe üze- rinden rahatça çıkarabilmektedir. çıkarmaktadırlar. salon ve şömineli kayakevinin yanı