29 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

29 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

A K i SS Yıl: 10 29 Şubat 1964 Savı: 506 Cilt: XXIX HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER İnönü suikastten sonra bir sergide ve kalabalık arasında illet Sıhhat alâmeti İsmet İnönünün muarızları bulundu- Şu herkes tarafından biliniyordu. İs- met İnönüyü herkesin sevmediği de muhakkaktı. Ama Suikast Hadisesi- nin bir haftalık akisleri bu memleket, bu millet ve bu toplum için iftihar Ve- rici olmuştur. Kinleri, gülümsemek isteyen du- daklarının takallüsünden belli pis po- litika erbabım, Mesut Sunanın eli ar- kasındaki asıl kolun sahiplerini, o çev- renin kalemlerini bir tarafa bırakınız. Onlar, "Ah, nasıl üzüldük, nasıl üzül- dük.." sayhalarını herkesten daha yüksek perdeden o çıkarmaya gayret etmektedirler; Korkaktırlar, alçaktır- lar, ahmaktırlar. Korkaktırlar, başla- rına bir şey gelmesinden ürkmektedir- İcr. Alçaktırlar, teşvik ettiklerini şim- di ilk kendileri suçlamaktadırlar. Ah- maktırlar, sayhalarıyla herkesi kandı- rabileceklerini sanmaktadırlar. Ama türk milleti, kadınıyla ve çocuğuyla, erkeği ve kadınıyla, genci ye yaşlısıy- AKİS/6 En emin muhafiz Halkın la bu iyi, bu güzel ve bu asil türk milleti bir anda suikasta, suikastçıyı, onu yaratanları, itenleri telin etmek- te birleşmiştir, "İsmet Paşaya kurşun sıkmak!" Türkün aklı bunu almamış- tır, bunu almamaktadır. Buna vicdanı isyan etmektedir. Bu, kökü tarihte çok derin bir millet olduğumuzun yeni bir delilini vermiştir. Bundan dolayı gu- rurluyuz Bi ve aşağılık politika erbabının yanında her partiden, her siyasi gö- rüşten politikacının hadise karşısında derin, candan ve samimi bir üzüntü duymuş olması da Türkiyede bu çeşit bir siyaset anlayışının tasvip görme- diğini ispat etmiştir. Türk milleti, be- yaz saçlı bir başa Uşakta taş atıldığı zaman nefretle irkilmişti. Şimdi ona kurgun sıkılmaya kalkışılmasının in- en derinini uyandırmamasına mkân mı vardır. Daha hadisenin du- yulduğu gece yurdun dört bir köşesin- den Başbakana telgraf yağması ve il- gililerin (o bildirdiğine göre (o bunların şimdiye kadar hiç görülmemiş bir sa- yıyı bulması toplumda beliren tepkiyi sevgisi görmeye yetmelidir. Bundan herkesin alması o gereken bir ders vardır. Bir milleti» politika- cıları eğer o milletin lâyığı oolmazsa politikanın kendisi itibarsız hale ge- liyor. Bugün, hadisenin politikayla ve politikacılarla doğrudan ilgisi muhte- melen bulunmadığı halde çok kimse- nin "Canım, bu mu politika!" diye ir- kilmesindeki sebep bundan başka bir şey değildir. Suikast Zincirin halkaları yiilerde Ankarada, Şahingiray a- ilesi için hayat o kadar parlak gö- rünmemektedir. Şahingiraylar iki ki- şidir. Erkeğinin adı Cehdi Şahingiray- dır, hanımınınki Özel Şahingiray. Özel Şahingiray Celal Bayarın bir yetiştirmesidir ve onun Cumhurbaş- kanlığı devrinde oOÇankaya Köşkünde kütüphanecilik yapmaktaydı. 27 Mayıs sabahı subaylar Celâl Bayarı tevkif et- meye geldiklerinde ve Celâl Bayar git- memek için kendini yere attığında su-