28 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

28 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER kından kendini uzak tutamladı ve lis- teleri imzaladı! Bununla da kalmaya- rak, akıllara durgunluk (o verecek bir satış talimatnamesi hazırlattı. Cenevizliler zamanındaki hatırlatan bu satış, | başlıyacak ve malı, lacaktı!.. Nitekim, Temmuzun ilk günü pan- domima başladı, erken gelen istediği malzemeyi aldı. Aldı ama, işe, Sıkı Yönetim el koyup yukarıda bahsi ge- çen uyarma yapıldıktan sonra da Ge- nel Müdür Selâhattin Şanbaşoğlu is- ter istemez Kurumun teftiş heyetini harekete geçirip işe el koymak zorun- da kaldı ticareti Temmuz günü "erken gelen” a- Teftiş heyetinin yaptığı inceleme, ondokuz günlük satışta malzemelerin çok düşük değerlerle elden çıkartıl- ması sebebiyle, Kurumun 500 bin lira kadar sarara girdiğini ortaya koydu. Kurum Hukuk Müşavirliği, Teftiş he- yeti raporuna dayanarak, malzemeleri usulsüz şekilde değerlendiren altı he- yet mensubu, Stok Şefi Şeref İnci ve malzemeden sorumlu (oOGenel Müdür Yardımcısı oOAhmet Güner hakkında Kurumu zarara soktukları için tazmi- nat dâvası 'açtı. Dâva, hâlen, Ankara İkinci Asliye Hukuk (o Mahkemesinde devam etmektedir. Bu arada, Genel Müdür Yardım- cısı Ahmet Güner hakkında bir de Bakanlık o Tahkikatı açılmış bulun- maktadır. Ancak burada bir garip du- rum dikkatten kaçmamaktadır. O da, hakkında hem dâva, hem de Bakan- luk Tahkikatı açılmış bulunan Ahmet Günerin halen makamında oturmak- izin verilmesinin teamülden nedense unutulmaktadır. olduğu Dedikoduya sebep var mı ki? u olay, aslında, Kurumdaki bu tip Bölen ilki değildir. Kurum yö- neticilerinin (o ihmalleri ve mesuliyet anlayışlarını ortaya koyan bu görül- memiş satış muamelesi omahkemeye de intikal edince, Kurum bünyesinde 1962 yılından beri -Selâhattin Şan- başoğlu bu tarihte Genel Müdürlüğe tâyin edilmiştir- devam eden huzur- suzluk artmış, isteksizlik son haddine gelmiş, dayanmıştır. Artık yöneticiler bazı durumlarda açıktan açığa reak- siyonla (o karşılaşmaktadırlar. (o Genel Müdür Selâhattin (o Şanbaşoğlunun, makama geldiği günden beri muay- yen anılarla yayınladığı romantik ifa deli, dedikoduyu önleme tamimleri de AKİS/14 bunları önlemeye yetmemektedir Bu arada, Genel Müdürün etrafında ke- netlenmiş bir kitlenin mevcudiyeti de dikkati çekmektedir. 1958 yılında Ma- kina Kimya Endüstrisi (oKurumunda görevli olduğu halde Kırıkkale p.p. ilçe idare kurulunda görev almaktan çekinmeyen, Menderese bağlılık tel- grafı çeken, unutulmaz Mühendisler Birliği Kongresi" yöneticilerinden Nec- mi Baltacıoğ'u adındaki mühendis de Genel Müdüre bağlı kuvvetlerdendir, İşte bu Baltacıoğlu, yönetim kurulu başkanı oObulunduğu Makina Kimya Endüstrisi Mühendisler Birliğinin, i- çinde bulunduğumuz ayın başında is- tişari kongreye çağırılmasını o sağla- mıştır, Toplantının gündeminde, Ku- rumla ilgili zararlı dedikodular ve neş- riyat vardır) Bu ilginç toplantı a Martı 1963 gü- nü Ankaragücü Oo salonunda yapıldı. Terkipçiler göz yaşartıcı konuşmalarla Kurum bünyesinde oyıkıcı ve zararlı dedikodular (yaratıldığını, oysa idare kademesinin üstün gayret ve başarılı çalışmalarının Mühendisler Birliğin- ce de memnuniyetle müşahede edil- diğini, dedikoduları yaratanların kö- tü niyetli ve maksatlı kişiler olup, bun- lar hakkında gereken bütün tedbirle- rin alınması gerektiğini belirttiler. Jandarma subaylığından ayrıldık- tan sonra zamanın DP'li Bakanı Pet- Muammer Erten Hesap saati hi Çelikbaşın özel kalem müdürlüğün- de kariyer yapmak o suretiyle bugün MKE Genel Müdür (o Yardımcılığına kadar yükselmiş bulunan ve bir süre önce, dil bilmediği halde grev ve lo- kavt konularında ( incelemelerde bu- lunmak için çıktığı üçbuçuk aylık Av- rupa gezisinin Meclise de aksetmesiy- le yurt ölçüsünde şöhret sahibi olan Yaşar Tokan da -kendilerinin mü- hendislikle uzaktan yakından ilgileri yoktur- bu toplantıda hazır bulun- maktaydı, Genel Müdüre bağlı kuv- vetlerin aslarından olan Tokan, bu toplantıda bir de konuşma yaptı, de- dikodular çıkaranların cezalandırıl- masını istedi, Bu arada, "toplantının mâna ve önemini iyice kavramayan" bazı mü- hendisler ise kalkıp, Kurumun çalış- malarını saf saf tenkit ettiler! Eğlen- tin Şanbaıpğlu koydu, Yaptığı konuş- Mila Şanbaşoğlu: — Toplantıya, istifayı bile düşü- nerek gelmiştim! Fakat bu toplulu- gun çirkin dedikolara karşı gösterdiği asil reaksiyondan yeniden kuvvet al- mış bulunuyorum. mda muarız- larım vardır. Fakat bunların varlığı yüzünden istifa etmiyeceğim. Müca- delede kararlı ve sebatlıyım!,." dedi. Genel Müdür Şanbaşoğlu o bugün, mücadelesine, gerçekten kararlı ve sabatlı alarak devam etmektedir! Ku- rumda konuşmalar kapı arkalarından dinlenilmekte, fısıltı ile konuşulmak- ta, herhangi bir mamur herhangi bir şey anlatacağında, o karşışındakileri, "Mavilerden misin, yoksa Yedilerden im mi" edası ile bir süre süzmektedir... yrıca, Kurumun, yılda seksen bin gazetesin- şeklinde ifadeler kullanılmaktadır. Şecaat arzederken.. Ağar hadise bu hafta, işte böy- bir durum mevcutken cereyan etti. Muhabir : — Genel Müdür orada mı?" dedi. Şanbaşoğlunun Özel Kalem Müdü- rü, telefonda bir an düğündü, sonra bir soru ile cevap verdi: arıyor?" Akis muhabiri...